• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Yay! Ga kraanvogels vouwen. c:

    Dat wilde ik gaan doen! Toen ben ik afgeleid en ben ik eerst een vlinder gaan vouwen :'D..

    [ bericht aangepast op 30 april 2014 - 15:47 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Dat wilde ik gaan doen! Toen ben ik afgeleid en ben ik eerst een vlinder gaan vouwen :'D..



    Awesome! ^^ Ik heb vorig jaar voor mijn eindproject kunstvak heel veel sakura bloemblaadjes gevouwen, en ze vastgemaakt aan een tak en toen had ik een sakura boom. c: En daarbij had ik ook een paar kraanvogels in de bomen. Dat was echt zo leuk om te doen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sakura bloemetjes zijn zo leuk ;D
    Zal straks die kraanvogel eens proberen ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mooi vouw werk Syll. Ik ben zelf niet zo goed met Origami ik heb wel eens een kraanvogel gevouwen maar dat ging bij de eerste 20 keer fout. Ben gewoon hopeloos. Heb het van een vriendin van me geleerd. Die is in japan geweest vorige zomer en heeft daar ook origami les gehad.
    Ik vind het wel echt een mooie kunst. Wil zelf ook weer eens gaan oefenen met Origami.



    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Pam pam pam heb wat anders gemaakt :'D
    Oh zal straks echt die kraanvogel maken xd.
    ---
    Ok die kraanvogel was zo veel gemakkelijker dan die kat o-o., Maar wel veel leuker ;D

    [ bericht aangepast op 30 april 2014 - 18:31 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Good job! ;D Je hebt ook zo'n origami vogel waarvan de vleugels kunnen klapperen, die is ook awesome. ;o Die had ik ook wel eens gemaakt. c: Nu krijg ik zin om ook te gaan vouwen...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ho dat is die vogel op de gif van Shirley! Had 'm nog niet gezien, maar die bedoelde ik dus. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Good job! ;D Je hebt ook zo'n origami vogel waarvan de vleugels kunnen klapperen, die is ook awesome. ;o Die had ik ook wel eens gemaakt. c: Nu krijg ik zin om ook te gaan vouwen...

    Hmm moet ik eerst vinden hoe je die maakt ;o. Die leek me namelijk ook leuk, kon het alleen even niet zo gauw vinden dus ben ik deze maar eerst gaan doen ;d.

    Ik moet nog een workshop maken over wat ik geleerd heb op stage en dat de mensen leren, maar aangezien ik totaal niks geleerd heb op stage ga ik (nadat ik toestemming gevraagd heb) origami doen ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh man, ik wist hoe je kraanvogels moest vouwen, maar het is al zoooo lang geleden dat ik dat gedaan heb. Guess I forgot it. ;s


    | Reality is for people that lack imagination |

    GUYS. IK HEB NO. 6 van NO. 6! :Y)



    Maar ik ging nog meer in de fangirl modus van deze pagina:



    ZE HEBBEN DE SEIYUU'S GETEKEND ADFLJADFLJADLFJ YUKI KAJI EN HOSOYA YOSHIMASA ADLFJALDFJ

    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 14:31 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    I'm jealous ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hmm jup, Kraanvogels fouten is best leuk ;o..
    Moet nog steeds die flapperende vogel doen xd. Iemand toevallig een tutorial ervoor? ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Dirkje Cool, waar heb je die manga gekocht ??
    @Syll ik weet niet misschien dat er een tutorial op internet staat.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    @Dirkje Cool, waar heb je die manga gekocht ??
    @Syll ik weet niet misschien dat er een tutorial op internet staat.


    In een stripboekenwinkel in Den Bosch. ^^ Ik ben daar zo'n beetje vaste klant. :'D Maar No. 6 had ik er nog nooit zien staan, dus ik was echt blij. Ze hebben wel echt de hele serie van Attack on Titan, en die doet het volgens hen ook heel erg goed. Ik heb er ook alle Pandora Hearts volumes die ze hadden opgekocht. :') Maar ze hebben er niet meer, ik heb nog maar t/m volume 5. ;c

    Oh en Syll, ik had dat ook ergens van internet, maar geen flauw idee meer waar. :/ Volgens mij vind je wel iets als je op 'flapping origami bird' of zoiets zoekt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lang leve Photobucket aangezien tinypic mijn gif weigerde..
    It must be at least under 5 mb... Doos die de gif is nog niet eens 2 mb -.-
    Lijkt alsof hij aan het eind vastloopt, dat doet hij niet.. Ik ben gewoon te lui om te kijken hoe ik dat fix -.- Hij duurde eerst langer namelijk, maar dan was hij precies 5mb.. Tinypic begon te janken en heb hem daarom in moeten... Toen jankte hij nog steeds daar niet van, maar hey. Hier is mijn flapbird ;D.
    Nu lijkt het alsof ik helemaal gek ben van roze.. Maar nee dat ben ik absoluut niet..

    [ bericht aangepast op 2 mei 2014 - 15:01 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you