• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Vandaag selector infected wixoss gezien.
    Zo zielig wat er gebeurde met Hitoe. Nu kan ze nooit meer vrienden maken omdat haar wens ongedaan gemaakt is omdat is 3 keer verloren heeft. Verder zie je op het einde dat Ruuko een wedstrijd met Akari aan gaat. Ben benieuwd.


    [ bericht aangepast op 2 mei 2014 - 17:57 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yay, je hebt een awesome vogel, Syll! ^^ Het doet me wel aan flappy bird denken. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dankje! Mij eerlijk gezegd ook xd.


    & Syll gaat niet klikken op de spoiler van Shirley lalala. Ik ga straks eerst No Game, no Life kijken en dan Ruko-chan lalala.. Syll wilt niet gespoiled worden lalala. Ik sluit dit topic voor mij zelf voor paar uurtjes af ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Dankje! Mij eerlijk gezegd ook xd.


    & Syll gaat niet klikken op de spoiler van Shirley lalala. Ik ga straks eerst No Game, no Life kijken en dan Ruko-chan lalala.. Syll wilt niet gespoiled worden lalala. Ik sluit dit topic voor mij zelf voor paar uurtjes af ;D.


    OK als je selector heb gezien geef me dan ff jou menig over de ep.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Lol ff wat manga pic plaatsen :







    Manga:
    Nagi no Asukara
    Say i love you
    Ouran high school host club
    Yesterday, Yes a day


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    (...)

    OK als je selector heb gezien geef me dan ff jou menig over de ep.

    Ok mijn mening ;o
    Tama is battle verslaafde..
    Ik heb nu echt medelijden met Hitoe ook al vond ik haar eerder ergens irritant xd.
    Ik heb zo'n gevoel dat Ruko iets wens wat te maken heeft dat alles stopt of zo..
    Eindelijk neem ze een gevecht met dat schijtmens.. Ik mag haar echt niet xd. Ik hoop wel dat Akari dat truukje weer doet met dat wens zien ;o. Ik wil Ruko's wens echt weten. Ik denk dat ze die namelijk al wel heeft, maar dat zij zelf hem alleen niet ziet.
    Oh en ik wil weten waarom alleen Tama zo onwetend is over alles..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wraah ik ben nu blij! :'D Ik heb de Wii van mijn broertje gekregen en nu kan ik dus op de Wii naar anime kijken op een groot beeldscherm en jeeej


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Nai schreef:
    (...)
    Ok mijn mening ;o
    Tama is battle verslaafde..
    Ik heb nu echt medelijden met Hitoe ook al vond ik haar eerder ergens irritant xd.
    Ik heb zo'n gevoel dat Ruko iets wens wat te maken heeft dat alles stopt of zo..
    Eindelijk neem ze een gevecht met dat schijtmens.. Ik mag haar echt niet xd. Ik hoop wel dat Akari dat truukje weer doet met dat wens zien ;o. Ik wil Ruko's wens echt weten. Ik denk dat ze die namelijk al wel heeft, maar dat zij zelf hem alleen niet ziet.
    Oh en ik wil weten waarom alleen Tama zo onwetend is over alles..


    Ja misschien wel haha.
    Ik heb ook medelijden met Hitoe.
    Ik hoop wel dat Ruko zo iets wenst
    Akari is idd zo hatelijke charachter.
    Ik denk idd ook zo iets ik hoop dat we daar meer over er zien krijgen in de volgende ep.
    Ik vraag me ook af waarom Tama van veel dingen niks weet waar de andere wel van wisten.


    Er komt trouwens nog een tweede seizoen : http://myanimelist.net/anime/24037/Selector_Infected_WIXOSS_2

    [ bericht aangepast op 2 mei 2014 - 21:35 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    (...)

    Ja misschien wel haha.
    Ik heb ook medelijden met Hitoe.
    Ik hoop wel dat Ruko zo iets wenst
    Ik denk idd ook zo iets ik hoop dat we daar meer over er zien krijgen in de volgende ep.
    Ik vraag me ook af waarom Tama van veel dingen niks weet waar de andere wel van wisten.


    Er komt trouwens nog een tweede seizoen : http://myanimelist.net/anime/24037/Selector_Infected_WIXOSS_2

    Misschien? ;o Ik weet het wel zeker. Ze ziet lichtjes en ze denkt gelijk dat ze met elkaar gaan battelen xd.
    Ik heb alleen nu het gevoel doordat er een tweede seizoen komt dat we heel veel dingen nog niet te weten krijgen..
    + sommige characters die we in de opening zien niet tegen komen..
    Gebeurde ook bij Kuroko no Basket.. Je ziet in eerste en tweede seizoen de roodharige knul, maar nog nooit zien spelen.. Ok in tweede seizoen zien we hem wel praten en zo, maar niet spelen..


    Wat tweede seizoen ;o. Daar is Syll wel blij mee!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Kennen jullie trouwens al RWBY toevallig? :P
    Ik zat het net even te kijken en ik dacht dat is eigenlijk nog best goed gemaakt.



    Ook is mooi hoe ze op hun site uitleg geven over hoe ze dit maken
    Echt, interessant :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Syll, help! D: Ik ben nu bij met de manga van Kagerou Project, maar ik snap er helemaal niks meer van. D:

    Ben ik gek of zijn Konoha en Ene eigenlijk die twee in de manga met die shooting game en alles? :/ En ook van het liedje Headphone Actor.
    En hoezo kennen Momo en Shintaro de Mekakushi gang niet meer in de laatste paar chapters? Het is net of ze elkaar dan weer voor het eerst ontmoeten, terwijl dat ook aan het begin van de manga gebeurde. ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Syll, help! D: Ik ben nu bij met de manga van Kagerou Project, maar ik snap er helemaal niks meer van. D:
    Ben ik gek of zijn Konoha en Ene eigenlijk die twee in de manga met die shooting game en alles? :/ En ook van het liedje Headphone Actor.
    En hoezo kennen Momo en Shintaro de Mekakushi gang niet meer in de laatste paar chapters? Het is net of ze elkaar dan weer voor het eerst ontmoeten, terwijl dat ook aan het begin van de manga gebeurde. ;s

    Redding tot uw dienst!
    Dat klopt helemaal over Konoha en Ene ;d. Ok van het liedje Headphone Actor weet ik dan niet :'D.. Denk dat ik die weer op nieuw moet luisteren ;d.
    En trouwens kijk eens naar de titel van die chapter. Als goed is, is de titel Heat haze Daze. Begint er al een belletje te rinkelen? ;d.
    Het is je namelijk waarschijnlijk ook al opgevallen dat het ongeluk met de cola fles zich herhaalt, alleen dit keer is het konijnen voer dat geraakt word en niet zijn toetsenbord.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Redding tot uw dienst!
    Dat klopt helemaal over Konoha en Ene ;d. Ok van het liedje Headphone Actor weet ik dan niet :'D.. Denk dat ik die weer op nieuw moet luisteren ;d.
    En trouwens kijk eens naar de titel van die chapter. Als goed is, is de titel Heat haze Daze. Begint er al een belletje te rinkelen? ;d.
    Het is je namelijk waarschijnlijk ook al opgevallen dat het ongeluk met de cola fles zich herhaalt, alleen dit keer is het konijnen voer dat geraakt word en niet zijn toetsenbord.


    Wuuut, serieus? D: Dus de Ene die in Shintaro's computer zit is Takane? En die een beetje vage half robot achtige weet ik veel wat het is Konoha is dat schattige jongetje - wacht ik denk niet dat ik hem jongetje moet noemen omdat hij gewoon op high school zit - die zij leuk vindt? ;o
    ...
    Ho wacht.
    Ik kijk net op MAL en de naam van Ene is daar dus serieus gewoon Takane's naam. Dus er staat best wel een huge spoiler op MAL als je alleen maar op de pagina van de anime klikt. ;O
    Maar ik vind het wel heel erg awesome hoe alles in elkaar zit bij Kagerou Days. ;3
    Ja, een heleboel herhaalt zich toch op een gegeven moment? Daarom snapte ik er niks van... Klopt het dat het verhaal van Takane en dingetje (ik ben z'n naam vergeten...) zich ook half herhaalt? Want ik dacht dat dat misschien aan mijn manga app lag of zo, maar volgens mij was het einde van de tweede wel anders... En is IK WEET ZIJN NAAM WEER HARUKA. Haruka dus, nou op het einde daar doodgegaan? Of Konoha geworden - wat ik eigenlijk dacht?
    Maar dat van Headphone Actor weet ik wel heel zeker. Want dat is dat gedoe met dat Takane haar koptelefoon opdoet en dat Ene haar dan vertelt dat de wereld eindigt en ze naar achter de heuvel moet of zoiets. En dat is precies zo in de manga, op het einde van het verhaal. Maar dan gaat het ineens door naar dat Heat Haze Daze gebeuren.
    Dus dat klopt, dat alles zich herhaalt of net iets anders herhaalt? En dat gaat nog uitgelegd worden, of wat? :')
    Klopt het trouwens dat het t/m chapter 22 gaat voor nu?
    Ik moet trouwens snel even de episode gaan kijken van de anime. ;d Want dan komt zeker dat verhaal van Hiyori en dat ene jongetje met dat ongeluk en Heat Haze Daze stukje. Daar ben ik wel echt benieuwd naar zeg. ;o


    Oké, kijkers van Mekakucity Actors die niet gespoild willen worden; ga niet naar de MAL pagina van de anime, want de naam van een bepaald personage is een spoiler en als je alleen maar naar de pagina van de anime gaat, zie je die al. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ok, volgens mij is mijn verhaal in die spoiler echt een warboel. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wauw, die episode... Zo awesome gedaan. Vooral ook omdat ik het liedje al zo geweldig en fascinerend vond, maar in de anime was het ook echt zo goed gedaan. ;o
    Nu nog de waarheid kennen...

    En weer veel bekende stemmen trouwens. XD
    Yukki van Mirai Nikki was zo goed te horen in dingetje. XD Misuzu heet hij trouwens, volgens MAL.
    EN MASAOMI/YOGI IS KONOHA ALDFJALDFJALD. Ik vond hem al awesome, maar door zijn stem is hij nog meer awesome. :3

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 21:31 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)