• Omdat er niet veel users zijn die alle drie delen van de Matched Trilogie hebben gelezen, is deze RPG alleen opgebouwd met informatie uit het eerste boek, Matched. De RPG speelt zich af tijdens een generatie vóór Ky, Xander en Cassia, zodat het originele einde van de trilogie niet verkeerd zal lopen in de RPG.



    In de Society lijkt alles zijn gang te gaan. Er gebeurt nooit iets tegen de regels en iedereen is gelukkig. Dit is natuurlijk precies wat de Society wil.
    Tien jongeren zitten in een lastige periode van hun leven: De periode waarin ze gematched worden, hun definitieve werkplek krijgen, hun Match voor het eerst ontmoeten of wanneer ze zullen trouwen. Natuurlijk loopt niet alles op rolletjes, al is dat wel wat de Society zou willen. De jongeren worden verliefd op de verkeerde mensen of zijn opstandig. Alles lijkt een puinhoop te worden, maar zelfs deze puinhoop is voor de Society gemakkelijk op te lossen.
    Maar tot op welke hoogte? Mogen de jongeren blijven wonen op hun eigen plek? Behouden ze hun werkrang? Of worden ze weggestuurd naar de buitenprovincies, waar ze hard moeten werken.. tot aan hun dood?






    Dus waar begint de RPG?
    Voor sommigen op de dag voor hun trouwdag, voor anderen op de dag voor hun Matchbanket of op een gewone school-/werkdag. (Dat laatste geldt voor de Singles.)
    Hoe verloopt de RPG?
    Als in het ‘gewone’ leven van tien jongeren in de Society, maar dan gevolgd door de ogen van Aberrations, Anomalies of burgers die te maken krijgen met overtredingen en verliezen. (Van anderen, of van henzelf.)
    En hoe eindigt de RPG?
    In principe heeft de RPG geen einde, of in ieder geval geen van te voren uitgedacht einde. De RPG kan namelijk alle kanten op. Ik zou het leuk vinden als iedereen in deze RPG voor zijn/haar personage een eigen einde bedenkt. Ik ga jullie niet voorkauwen wat er met jullie personages moet gebeuren. (In ieder geval niet als jullie het realistisch weten te houden. We willen niet allemaal dramastories, natuurlijk.)

    _____________________________________________________________________




    Rollen:

    Matches:
    - Ivy Olivia Welch || Burger || Markham [Page_5]
    - Gereserveerd || Burger || Grohl
    - Alix Sienne Mastrano || Burger || Kairos [Page_2]
    - Megan Rose Emerson || Burger || Celebration [Page_4]

    - Stefan Acus || Burger || WillNotLearn [Page_5]
    - Chad Lowell || Burger || Finnow [Page_4]
    - Matthew Isaac Greyson || Burger || Misao [Page_5]
    - Adrian Romanov || Burger || Inanis [Page_5]


    Singles: (lijst kan aangevuld worden)
    - Islay Davina Bryant || Aberration || Finnow [Page_4]
    - Xaviera Contra || Burger || Inanis [Page_5]
    - Uriah Vaughn Charé || Aberration || Coombs [Page_6]
    - Nathaniel Kao Brous || Aberration || WillNotLearn [Page_5]


    Invullijstje:
    Aberration/Burger:
    Single/Match*:
    Naam:
    Leeftijd**:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:
    *Alleen van toepassing op burgers.
    **Voor de Singles: Tussen de 17 en 21 jaar. Voor de Matches: 17(Jaar van Match) of 21(Jaar van huwelijk).




    EDIT: De provincies die we gebruiken zijn Central en Oria. We houden deze kaart aan als richtlijn. Ik deel jullie in per provincie, zodra alle rollen zijn ingevuld.

    _____________________________________________________________________


    Regels:
    - Neem de rode en blauwe tabletten alleen in wanneer ik daar toestemming voor geef.
    - Meisjes en jongens graag wat verdeeld, evenals de leeftijden en woonplaatsen.
    - Geen Mary Sue’s en Gary Stu’s. (Perfecte personages)
    - Per persoon maximaal twee personages, het liefst een jongen en een meisje.
    - Stel je vragen en voorkom daarmee misverstanden.
    - Bestuur andere personages niet.
    - Reserveringen blijven 48 uur staan. Dan waarschuw ik en als het dan na 24 uur nog niet ingevuld is, kan een ander jouw rol overnemen.
    - Probeer per post minstens 200 woorden te schrijven.
    - Hou de RPG ‘realistisch’.
    - Schrijf regelmatig en geef het aan als je langer dan drie dagen weg zult zijn. Het is geen ramp als dit je een keer niet lukt, maar het zou wel prettig zijn voor je medespelers.
    - Voor deze RPG moet je Matched uitgelezen hebben en dus geldt er, als dat op jou niet van toepassing is, een spoileralert.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 20:27 ]


    :)

    Finnow schreef:
    (...)
    Natuurlijk. (: Als je het binnen twee/drie dagen in kan vullen, zou dat fijn zijn. We beginnen waarschijnlijk wel al eerder.


    'k Zal er nu direct aan beginnen (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    'k Zal er nu direct aan beginnen (:

    Perfect.


    :)

    Aberration/Burger: Burger.
    Single/Match: Match.
    Naam: Frances Rossi.
    Leeftijd: Negentien.
    Karakter: Frances is iemand die op alles, maar dan ook op alles, kritiek heeft. Ze kan haar mond niet houden en dat werkt, om het proper uit te drukken, niet zo vaak in haar voordeel. Ze moet overal haar mening op geven of ze zit met een vreselijk schuldgevoel: Eentje die ze maar niet weg krijgt. Doordat ze zo'n enorme flapuit is, heeft ze al met heel veel mensen ruzie gehad: Ruzies waarvan er toch enkelen niet meer opgelost raakten.
    Voor de rest is Frances wel vriendelijk, of ze de persoon in kwestie nu mag of niet. Ondanks haar grote mond zal ze altijd proberen zo vriendelijk mogelijk te blijven - zelfs al lukt haar dat niet altijd.
    Ze kan niet tegen alleen zijn. Of zij dat nu is of iemand anders, of ze de persoon in kwestie nu mag of niet: Ze zal nooit zo gemeen zijn iemand helemaal eenzaam te laten voelen.
    Echter, ze is wel énorm koppig. Haar eigen wil en zin zijn zo groot dat ze ook daar al meermaals onoplosbare ruzies heeft door gehad. Ze is echter zo gedreven door haar eigen gelijk en zin, dat ze nooit of te nimmer van plan is haar ongelijk toe te geven; Ze gaat nog liever dood.
    Uiterlijk: Frances heeft lang, zwart haar dat ze vaak in een vlecht doet. Haar ogen hebben bijna exact dezelfde kleur als haar haar: kastanjebruin. Ze heeft zich ooit geblondeerd, maar dat stond absoluut niet bij haar, dus heeft ze het daarna gewoon in haar eigen kleur geverfd - hoe slecht dat ook is voor haar haar en toen gewacht totdat het eruit gegroeid was.
    Ze heeft vaak mascara op draagt het merendeel van de tijd jurkjes of topjes met rokjes: Dat is dan ook haar favoriete kleding.
    Haar lippen zijn altijd lichtroze "gestift" (bij gebrek aan beter woord).
    Werk: Frances werkt op een minigolfterrein.
    Extra: /


    Als ik iets fout doe, zeg het trouwens maar, hoor ^^

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 20:49 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Phoebe Tonkins? ^^


    :)

    Finnow schreef:
    Phoebe Tonkins? ^^


    Ja, staat erbij ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Sorry dat het zo lang duurt!
    Ik ben mijn karakter al drie keer kwijtgeraakt, ik werk d'r dit weekend zeker af! Het spijt me echt!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Alsje een matched personage neemt, is die dan al getrouwd?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    En moet je de boeken hebben gelezen om mee te doen?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Dat van hangt van de leeftijd af, dat staat gewoon in de beginpost.
    En of je de boeken gelezen moet hebben staat ook in de beginpost.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    Dat van hangt van de leeftijd af, dat staat gewoon in de beginpost.
    En of je de boeken gelezen moet hebben staat ook in de beginpost.


    Voor deze RPG moet je Matched uitgelezen hebben en dus geldt er, als dat op jou niet van toepassing is, een spoileralert.

    Maar ik kon niet uit deze zin halen, of het nou wel of niet moest...


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    So, ik begrijp hem nog steeds niet xD


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Indis schreef:
    So, ik begrijp hem nog steeds niet xD


    Bij jou is dit dus niet van toepassing, wat betekent dat er voor jou een spoileralert is :')

    Je hoeft het dus niet persé gelezen te hebben. Het is meer als een waarschuwing dat wanneer je het boek niet hebt gelezen, er spoilers volgen of kunnen volgen.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Oh oke, bedankt voor de uitleg :) ik wil wel een match!


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Catnip, speciaal voor jou verander ik mijn personage dan wel naar een 21-jarige. (: Als dat nog nodig is tenminste.
    Al moet ik dan denk ik even op zoek naar een nieuw uiterlijk...


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Zo, ze is af.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried