• Sommigen van jullie hebben het filmpje misschien al gezien, hoe dan ook, wat vinden jullie? Zijn we te ver gegaan met social media? Is het wel zo sociaal?
    Vond het zelf best confronterend, want ik verlies best wat tijd hier aan.



    Een telefoonprovider heeft 23 februari blijkbaar omgedoopt tot mobielloze dag -bron. Als ik het onthoud ga ik het wel proberen, en jullie?


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb het al gezien, maar aangezien ik mijn telefoon nooit gebruik, vind ik dit niet bepaald confronterend. Mijn laptop gebruik ik wel erg vaak, maar ik chat expres amper met vrienden die ik in real-life ken, om zoiets als dit te voorkomen. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik vind het wel een eye-opener, eerlijk gezegd. Maar het weerhoudt me er niet van om op mijn mobiel te zitten, want ik gebruik het haast alleen om met vriendinnen van Quizlet te communiceren.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik vind dit echt een mooi, maar ook heftig filmpje. Het laat ons echt goed de feiten zien, waardoor ik er nu wel even anders tegen aankijk.

    Miserables schreef:
    Ik heb het al gezien, maar aangezien ik mijn telefoon nooit gebruik, vind ik dit niet bepaald confronterend. Mijn laptop gebruik ik wel erg vaak, maar ik chat expres amper met vrienden die ik in real-life ken, om zoiets als dit te voorkomen. c:

    Bij mij is het ook vooral mijn laptop, en ik ben ook niet eens heel actief op chats, zoals op facebook. Ik kijk vooral filmpjes, maar daar raak je ook heel wat tijd mee kwijt! ;p


    You are beautiful, you are love.

    Vind het echt een mooi filmpje en zeker omdat ik vaak zonder dat ik het door heb vaak toch mijn mobiel pak enzovoort. En ik ga het die dag zeker proberen en ik denk ook wel dat het gaat lukken.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Langzaam veranderd iedereen in een stel zombies. Er is geen plek meer waar geen mobieltjes aanwezig zijn. Ga naar de bioscoop en kijk eens in de zaal rond; overal die schermpjes. Zit eens in de trein en kijk eens wat iedereen aan het doen is, of wanneer een groep vrienden afspreken en er altijd weer die mensen zijn die met hun vingers niet van die schermpjes af kunnen blijven.

    Ik vind het echt heel jammer dat ik geboren ben in deze generatie, want wat dat betreft ben ik meer van de oude stempel en zou ik alle elektronica verbieden op bepaalde plekken. Sowieso als je met vrienden of familie bent, wat is dan nog je reden om je mobieltje erbij te pakken? En waarom moet tegenwoordig alles gefilmd of gefotografeerd worden? Alles moet op het internet staan en ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik overbodige dingen op het internet zet, of dingen die ik eigenlijk beter voor mezelf had kunnen houden.

    Wat dat betreft gaat het alleen nog maar bergafwaarts met sociale contacten. Natuurlijk, iedereen heeft vrienden en gaat uit en spreekt met elkaar af. Maar het zal nooit meer zoals vroeger zijn. Ik irriteer me dan ook mateloos dat een vriendin van me continu haar mobieltje erbij pakt terwijl we gewoon met elkaar afgesproken hadden. Dan voer ik een conversatie, maar halverwege moet ze nodig iemand een berichtje sturen. Dan is voor mij de lol er al af.

    Ik merk van mezelf ook dat ik heel erg anti-sociaal word omdat ik zoveel tijd spendeer achter mijn computer en laptop. Ik vermijd hierdoor contact met 'echte' mensen en dat helpt niet bepaald op het gebied van sociale omgang en verlegenheid. In feite zou ik nu alles uit moeten doen en eens de stad in moeten gaan, me mengen in de mensen in plaats van continu achter de social media te hangen en wachten tot de mensen naar mij toe komen.

    Woops, iets langer geworden dan ik wilde. :')

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 12:22 ]

    Het is een heel gaaf gedicht, maar om eerlijk te zijn erger ik me een beetje aan hoezeer de negatieve kanten van sociale media en technologie de laatste tijd steeds benadrukt worden. Ik bedoel, duh, je moet niet overal waar je gaat alleen maar aan je mobieltje vastgelijmd zitten, want dat kan erg irritant zijn voor de mensen om je heen, maar al deze nieuwe ontwikkelingen hebben ook een hele hoop mooie kanten. Je kunt bijvoorbeeld stukken gemakkelijker contact houden met mensen die ver weg zijn en zelfs vrienden worden met iemand die je anders waarschijnlijk nooit zou zijn tegengekomen. Het klinkt misschien raar omdat we voortdurend het tegenovergestelde horen, maar ik denk dat het internet me eerder socialer heeft gemaakt dan andersom. De tijd die ik thuis doorbreng bijvoorbeeld hier op het forum of kletsend op Whatsapp, zou ik hebben vervangen door het lezen van een boek als ik geen computer of mobieltje had, niet door over straat te lopen en willekeurig met mensen een gesprek te beginnen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Elvenking schreef:
    Langzaam veranderd iedereen in een stel zombies. Er is geen plek meer waar geen mobieltjes aanwezig zijn. Ga naar de bioscoop en kijk eens in de zaal rond; overal die schermpjes. Zit eens in de trein en kijk eens wat iedereen aan het doen is, of wanneer een groep vrienden afspreken en er altijd weer die mensen zijn die met hun vingers niet van die schermpjes af kunnen blijven.

    Ik vind het echt heel jammer dat ik geboren ben in deze generatie, want wat dat betreft ben ik meer van de oude stempel en zou ik alle elektronica verbieden op bepaalde plekken. Sowieso als je met vrienden of familie bent, wat is dan nog je reden om je mobieltje erbij te pakken? En waarom moet tegenwoordig alles gefilmd of gefotografeerd worden? Alles moet op het internet staan en ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik overbodige dingen op het internet zet, of dingen die ik eigenlijk beter voor mezelf had kunnen houden.

    Wat dat betreft gaat het alleen nog maar bergafwaarts met sociale contacten. Natuurlijk, iedereen heeft vrienden en gaat uit en spreekt met elkaar af. Maar het zal nooit meer zoals vroeger zijn. Ik irriteer me dan ook mateloos dat een vriendin van me continu haar mobieltje erbij pakt terwijl we gewoon met elkaar afgesproken hadden. Dan voer ik een conversatie, maar halverwege moet ze nodig iemand een berichtje sturen. Dan is voor mij de lol er al af.

    Ik merk van mezelf ook dat ik heel erg anti-sociaal word omdat ik zoveel tijd spendeer achter mijn computer en laptop. Ik vermijd hierdoor contact met 'echte' mensen en dat helpt niet bepaald op het gebied van sociale omgang en verlegenheid. In feite zou ik nu alles uit moeten doen en eens de stad in moeten gaan, me mengen in de mensen in plaats van continu achter de social media te hangen en wachten tot de mensen naar mij toe komen.

    Woops, iets langer geworden dan ik wilde. :')


    Wauw, couldn't agree more. Ik voel me soms ook zo zwak dat ik héle dagen niks anders doe dan achter een scherm zitten... En herkenbaar, een vriendin van me kan ook niet zonder. Dan zegt ze wel heel mooi 'sorry, ik ga even aso doen,' maar daar heb je weinig aan.
    En het is fijn dat we ons er bewust van zijn hoe stom we bezig zijn, maar hoe zet je nu opeens die stap om er op uit te gaan?


    You are beautiful, you are love.

    Square schreef:
    Het is een heel gaaf gedicht, maar om eerlijk te zijn erger ik me een beetje aan hoezeer de negatieve kanten van sociale media en technologie de laatste tijd steeds benadrukt worden. Ik bedoel, duh, je moet niet overal waar je gaat alleen maar aan je mobieltje vastgelijmd zitten, want dat kan erg irritant zijn voor de mensen om je heen, maar al deze nieuwe ontwikkelingen hebben ook een hele hoop mooie kanten. Je kunt bijvoorbeeld stukken gemakkelijker contact houden met mensen die ver weg zijn en zelfs vrienden worden met iemand die je anders waarschijnlijk nooit zou zijn tegengekomen. Het klinkt misschien raar omdat we voortdurend het tegenovergestelde horen, maar ik denk dat het internet me eerder socialer heeft gemaakt dan andersom. De tijd die ik thuis doorbreng bijvoorbeeld hier op het forum of kletsend op Whatsapp, zou ik hebben vervangen door het lezen van een boek als ik geen computer of mobieltje had, niet door over straat te lopen en willekeurig met mensen een gesprek te beginnen.


    Leuk om ook een andere visie te lezen. (: En er zit ook zeker waarheid in wat je zegt. Er zijn ook positieve kanten. Ik denk wel dat het voor veel mensen lastig is om de juiste balans te vinden tussen social media en echt met mensen in contact zijn.


    You are beautiful, you are love.

    Wow, ik vind hem eigenlijk best wel confronterend. Niet voor mijzelf, ik ben een van de weinige mensen die nog geen smartphone heeft, maar voor vrienden van mij.
    Ze moeten dit eigenlijk zien en dan kunnen ze misschien eindelijk snappen dat ik met hen geen leuke feesten meer heb. Zij zitten op Facebook en ik staar voor mij uit, naar de muur. Ik hoop dat ze dit zien en zich realiseren dat je geen Facebook nodig hebt om met mensen te praten. Dat kan ook face-to-face.

    En nee, ik ben niet schijnheilig. Ik gebruik ook technologie om mij af te sluiten, bijvoorbeeld in de trein, als ik echt geen zin heb om met vreemden te praten. Ik zou dit alleen nooit in gezelschap doen, want echt menselijk contact is mij veel meer waard dan het internet.
    En ja, ik heb Facebook en ik gebruik het dagelijks. Ik zou het missen als het weg zou zijn.


    I am an idiot, I move.

    Ik heb hier inderdaad fragmenten van gezien. Ik heb geen smartphone, dus onderweg heb ik geen telefoon om op te kijken en ook geen laptop. Niet dat ik social media-vrij ben, natuurlijk. Thuis zit ik wel achter de computer.
    Ik ben het met dit filmpje eens; als iemand die vaak tijd zonder telefoon doorbrengt, zie ik schrikbarend veel mensen hun telefoon pakken. Hopelijk dat mensen er iets van beginnen te leren, van deze filmpjes.


    Tijd voor koffie.

    http://youtu.be/nfUD0WhE264
    Het filmpje deed me denken aan dit liedje.

    Maar even on-topic, ik denk dat er ook hele goede kanten zitten aan het internet, ik heb mijn vriendin bijvoorbeeld hier op Quizlet gevonden , nu meeten we wel in het echt, maar zonder internet zou dit nooit gebeurd zijn. Een andere geweldige kant van het internet is dat ik ook gewoon contact met haar kan houden ook al woont ze aan de andere kant van Nederland. En ik heb ook hele goede vrienden gemaakt hier op Q die ik nu ook in het echt heb ontmoet.

    Om een lang verhaal kort te maken , ja ik vind dat het enigzins uit de hand is gelopen, maar er zitten ook zoveel goede kanten aan. Je moet gewoon de gulden middenweg vinden.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 13:11 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik probeer mijn telefoon niet te gebruiken als ik met andere mensen ben, en gebruik hem nu vooral om contact te houden met mijn vriend, die nu op vakantie is. Die bel ik iedere avond en soms sms-en we elkaar. Ook spreek ik mijn beste vrienden vaak via whatsapp, maar dan 's avonds omdat ik 's middags dan nog bij hen ben geweest. Social media is praktisch om contact te houden met mensen die ver weg wonen, maar af en toe bellen is ook heel leuk :]

    Wel zit ik veel op mijn laptop, voor school/schrijven etc. :x


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik denk persoonlijk dat dit hele filmpje afhangt van de personen die het gebruiken.
    Er zijn inderdaad social media verslaafde mensen die hun gehele dag op fb zetten en zo dus overduidelijk verslaafd zijn.
    En het is inderdaad niet fijn als je op stap bent, en mensen de hele tijd hun gsm bovenhalen terwijl ze in geweldig gezelschap zitten.

    Maar er zijn ook mensen die elkaar leren kennen via de social media. Zo heb ik mijn vriend leren kennen via facebook (had hem wel in het echt gezien, maar durfde hem niet aanspreken toen, omdat hij een vriendin had.)
    Social media zorgt er ook voor dat we uit onze comfortzone komen om sociale contacten te leggen.
    We moeten hier enkel en alleen voorzichtig mee zijn om geen foute mensen te vertrouwen natuurlijk.
    Als ik op stap ga met mijn vrienden, steekt mijn gsm in mijn tas, waar deze ook blijft!

    Het is bij mijn mening dus gewoon persoonsafhankelijk. Er zijn mensen die overdrijven en mensen die daar een gulden middenweg voor vinden.


    I hope karma slaps you in the face, before I do.

    Ik vind dit echt een geweldig filmpje. Zelf word ik er best wel gek van dat overal waar ik kom mensen alleen maar op hun mobiel zitten en verder niet tegen je praten. Zelf gebruik ik mijn mobiel natuurlijk ook vaak, ik kan dus niet ontkennen dat ik hier zelf ook schuldig aan ben, al ben ik meestal de persoon die z'n mobiel vergeten is en dus omringt met mensen zit die wel allemaal druk bezig zijn op hun mobiel.
    Natuurlijk heeft social media ook wel goede kanten en daarom gebruik ik het ook nog steeds, maar ik vind dat het wel wat minder mag worden.
    Dus ik hoop dat mensen hier wel echt iets mee gaan doen en wat meer sociaal gaan praten dan alleen bezig zijn op hun mobiel of laptop. Ik ben in elk geval van plan om er zelf op te letten dat als ik bij mensen ben ik niet mijn mobiel pak.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .