• Laatst maakte ik een voorgerecht uit een receptenboek. Komkommer schijfjes met een sausje met daarin garnalen en bleekselderij.
    Het was echt véél te heet o.o

    Vandaag een nieuwe poging:
    Ik dacht, de peper moet er in ieder geval maar uit, en de alternatieve saus die ik gebruikt had ipv de saus die in t recept staat en ze niet hadden in de winkel, zal ik maar vervangen door een veilige saus, namelijk yoghurtslasaus.
    Nog steeds véél te heet o.o
    Na nog meer kookroom en een hele berg honing was het wel iets beter, maar nog steeds heet :')

    Volgende keer gaat echt die mierikswortel er uit.

    Hebben jullie wel eens voorgerechtjes gemaakt die mislukten?

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 19:37 ]

    Oh, balen. Ik had laatst juist dat het best wat pittiger mocht.
    Als iets te heet is, kan je het ook kokosspul gebruiken om het minder te maken.


    Your make-up is terrible

    Ja, zo vaak D:
    Ik wilde een keer soep maken en toen had ik de bouillon droog laten koken. x)


    26 - 02 - '16

    Nawh haha. Mijn koekjes mislukken altijd! ):


    •*• Lululu •*•

    Ik ben juist voor heel spicey.
    Ik kook niet vaak, met een kok in de familie heb je kritisch publiek...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Assassin schreef:
    Oh, balen. Ik had laatst juist dat het best wat pittiger mocht.
    Als iets te heet is, kan je het ook kokosspul gebruiken om het minder te maken.

    Dat hebben wij niet denk ik..

    Cresseyde schreef:
    Ik ben juist voor heel spicey.
    Ik kook niet vaak, met een kok in de familie heb je kritisch publiek...

    hm, t was echt een vervelende nasmaak.

    Dat zou juist een stimulance moeten zijn om te gaan koken, kan je veel van leren en dan kan je later echt goed koken.

    Oh wow, dat klinkt echt culinair ;D. Nee, ik kook altijd erg saai voor mezelf. Vind koken niet bijzonder leuk dus ik besteed er dan ook niet speciaal veel tijd aan.


    ars moriendi

    Ik maak altijd taco's en die slagen altijd x] En borito's en andere Mexicaanse dingen. Soms wat Italiaans, maar ik ben niet echt een keukenprinses. Meestal flip ik 'm al als mijn schema - dat ik vooraf in mijn hoofd heb gemaakt - niet klopt


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ribery schreef:
    Oh wow, dat klinkt echt culinair ;D. Nee, ik kook altijd erg saai voor mezelf. Vind koken niet bijzonder leuk dus ik besteed er dan ook niet speciaal veel tijd aan.

    Door iets bijzonders te maken, maak je het juist leuk, vind ik.

    Ik kan geen koekjes bakken xD
    en ik heb geleerd dat je onder het koken eigenlijk nooit echt iets totaal anders moet gaan doen, want ik heb een keer de spinazie bijna laten aanbranden, terwijl dat eigenlijk heel makkelijk moet zijn! En ik zeg dat ik nog een keer uit een receptenboek een keer heel lekker wil gaan koken, maar ik doe het steeds niet (A)
    Op dit moment volg ik vaak getrouw de achterkant van alle knor pakjes etc. ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Krull schreef:
    (...)
    Door iets bijzonders te maken, maak je het juist leuk, vind ik.

    Zit wat in. Ik neem er alleen nooit de tijd voor, denk ik. En onze studentenkeuken is altijd één grote smeerboel doordat mijn twee lieve huisgenootjes hun afwas nooit doen. Lang leve de studententijd.


    ars moriendi

    Ik kook wel vaak maar enkel voor mezelf (Met vijf bakkers en twee koks in de familie kan je echt niets goed doen.)
    Het ligt waarschijnlijk wel aan de mierikswortel maar dat kan je ook heel makkelijk stabiliseren door een zuur toe te voegen, zoals azijn ofzo. Maar als ik jou was zou ik hem er gewoon uitlaten want de kok van wie ik dat advies kreeg heeft het zelf ook graag hot 'n spicey n.n


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Voorgerechtjes niet zo zeer. Als ik kook, dan is het vaak alleen een hoofdgerecht en een toetje.
    Maar ik ging wel een keer koken met een vriendin. We hadden heerlijke varkenshaasjes gekocht, aardappeltjes om te koken en sla, geloof ik. Alles ging redelijk goed. De sla was gemaakt, de varkenshaasjes gaar genoeg, enz. Alles was mooi opgemaakt en iedereen zat aan tafel, toen we er achterkwamen dat we de aardappelen vergeten waren... Wat bleek? Ze lagen in de koelkast, maar waren nog steeds bevroren ook... :W Nounou, dat was wat. Dit leidde natuurlijk tot een enorme lachbui en aardappeltjes die niet lekker knapperig waren. Het was hoe dan ook een hele geslaagde avond.


    Hamartia

    Ik heb het fantastische talent uiterst smakeloos te koken. Ik ben niet zo goed met zout, peper, kruiden en specerijen. Ik gebruikte zeg maar altijd te veel, dus nu maar helemaal niets meer. Resultaat: smakeloze brij.


    I am an idiot, I move.