• Sinds een maand nu ongeveer heb ik mijn nieuwe baantje (mijn eerste in de horeca) en mijn god wat zijn mensen toch vreselijk onbeschoft en onsympathiek. Ik sta er serieus van te kijken hoe slecht mensen kunnen nadenken soms.
    Neem nu de mensen die verplaatsen naar de andere kant van het terras nadat je de bestelling hebt opgenomen en daar niets over zeggen. Kun je een half uur gaan zoeken naar waar ze heen zijn gegaan als je de bestelling wilt brengen.
    En dan zij die met een grote groep komen. Een paar bestellen wat, je vraagt nog of iemand anders iets wil. Antwoord: nee. Kom je de bestelling brengen en vervolgens willen een paar anderen TOCH wel iets -.-' En dan ook nog eens allemaal apart betalen, waarbij er altijd wel een onbetaald bedrag overblijft.
    Of zij die zeggen dat ze weten wat ze allemaal willen, ben je halverwege de bestelling, weten een paar het toch nog niet. Hele bestelling cancelen kan niet meer, dus moet je, terwijl het hele terras aandacht van je wil, wachten tot ze het wel weten.
    Of zij die van alle tafels er eentje uitkiezen waar nog wat afwas opstaat, dat verplaatsen naar de naastgelegen tafel waar ze ook hadden kunnen zitten en dan heel leuk 'alsjeblieft' zeggen als je het komt opruimen. Ja, en bedankt.
    En dan de mensen die iets bestellen en als je het komt brengen of als het al gemaakt is, aankomen van 'ik wil toch iets anders'.

    En dan ben je nog niet eens op de helft...


    #WWED - What Would Emma Do?

    Dit is nu eenmaal te verwachten als je de horeca binnenstapt denk ik zo. Je hebt altijd wel zo van die mensen die weer eens anders moeten doen. Ik zou me er zelf ook aan ergeren, aan de dingen die jij opnoemt, maar je kan er helaas niks aan veranderen.


    16 - 09 - '17

    Ach ja. Daar moet je je gewoon overheen zetten, denk ik.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 22:47 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik denk dat mensen dat niet eens doorhebben totdat ze zelf eens inzien wat voor effect ze hebben op de medewerkers. Maarja, vervelend is het wel.

    Dan moet je eens in een kapsalon komen staan, dan vind je dit nog niks ;)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Lijkt me frustrerend, maar denk dat veel van die klanten zich er niet bewust van zijn hoe irritant ze zijn. xd Anyways, ik ga nog wel even nadenken voordat ik in de horeca solliciteer dan. ;]


    You are beautiful, you are love.

    That's part of the job I guess.

    Je woont toch in HHW? Waar werk je?


    i put the fun in funeral

    Ik werk in een winkel maar ook daar is het ellende met de klanten. Vaak worden ze boos op mij omdat ze zelf de verkeerde prijs hebben gelezen en dan hoeven ze het product niet meer. Altijd fijn!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Heel herkenbaar helaas :(


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ehm ja, dat kan je verwachten als je in de horeca gaat werken. Mensen zijn daar te gast en de klant blijft toch gewoon koning, hoor. Vind nou niet echt dat je verschrikkelijk asociale dingen opnoemt tbh. Iedereen gaat apart betalen, ja so, big deal? Jij krijgt er toch voor betaald om die mensen te helpen, of niet dan?


    ars moriendi

    Scribe schreef:
    Ach ja. Daar moet je je gewoon overheen zetten, denk ik.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb zelf lange tijd in de horeca gewerkt, en was dan ook zaalverantwoordelijke... dus dan kreeg je naast deze kleine futiliteiten ook echt al het gezeik over je heen als er iets niet goed was. En geloof me, er mankeerde altijd wel wat :'D
    Toppunt is toch nog altijd dat mensen proberen voor een gratis maaltijd :'D Niks is ergerlijker dan dat...
    Zijn ze klaar met eten, hebben ze het hele bord leeggegeten... vraag je, heeft het gesmaakt? En dan antwoorden ze echt gewoon glashard: NEE. En dat ze er niet voor willen betalen... Ik zei altijd droog terug, als het niet lekker was, dan had u dat al bij de eerste hap geproefd, en het terug moeten sturen, zodat u wat anders had kunnen bestellen. En bleven ze lastig doen, riep ik er gewoon m'n bazin bij :'D
    En ja, ik kan me voorstellen dat niet iedereen hun eten terugstuurt, als het niet smaakt. Maar kom niet zeuren achteraf dat je er niet voor wilt betalen, had je het meteen moeten terugsturen naar de keuken :'D En tja, bij de 9 van de 10 hoorde je met langslopen dat ze het wel gewoon lekker vonden :'D

    Ik heb ook al eens meegemaakt dat mensen buiten aten, een bestelling van over de 100€ hadden, en zomaar vertrokken toen ik binnen was voor het drinken te verzorgen, zonder te betalen. Het meest grove was dat m'n bazin dat bedrag van mijn loon had gehouden, omdat ik 'verantwoordelijk' was -.-

    En zo heb ik nog tientallen verhalen, maar goed, ik moet de kleine naar school brengen en gaan werken, dus dat is voor een andere keer. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet meer in de horeca werk. Het is echt hard werken voor veel te weinig en het is ook nog eens heel erg ondankbaar werk. Nee, nooit van m'n leven meer :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dat lijkt me zo irritant. Ik vond het al irritant om op de broodafdeling van de Jumbo te werken. Mensen bleven maar om prijzen vragen van artikelen die ik niet verkocht en vragen waar ze iets in de winkel konden vinden. Allemaal dingen die ik niet weet, juist omdat ik op de broodafdeling werk. Telkens weer moest ik dus stoppen waarmee ik bezig was en ze naar een andere college verwijzen, waardoor ik op het einde van de dag te laat was en mijn dingen niet afkreeg, waardoor mijn baas en collega's weer op me gingen zeiken.

    Of mensen die op het einde van de dag willen dat je nog meer brood bakt, iets wat natuurlijk niet meer gebeurd. Dodelijk irritant.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ribery schreef:
    Ehm ja, dat kan je verwachten als je in de horeca gaat werken. Mensen zijn daar te gast en de klant blijft toch gewoon koning, hoor. Vind nou niet echt dat je verschrikkelijk asociale dingen opnoemt tbh. Iedereen gaat apart betalen, ja so, big deal? Jij krijgt er toch voor betaald om die mensen te helpen, of niet dan?


    Ik heb de ergste dingen nog weggelaten (cat)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Wat ik haat is horecapersoneel dat net iets te hard over de klanten staat te roddelen en dan boos wordt dat ik geen fooi geef.


    I am an idiot, I move.

    Ik heb wel ergere dingen meegemaakt bij mijn baantje, moet ik even heel eerlijk zeggen. Maar klanten zijn best vaak onbeschoft ja, dat is inderdaad zo. Toch is het dan de taak om zo vriendelijk en beleefd mogelijk te blijven, helaas is dat nu eenmaal zo in de horeca. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)