• Agh ik begin echt die klunzen die bij ons in het labo staan te haten. Tijdens de praktische cursussen staan wij vaak met andere groepen in het labo en in de meeste gevallen zijn dat groepen die minder goed werken dan wij. Onze groep studeert zuivere chemie, dus alles weegt veel zwaarder door bij ons, waardoor we ook veel nauwkeuriger en netter werker in het labo. En zo zien wij vaak die andere groepen echt domme dingen doen. Dat klinkt misschien grof om te zeggen, maar ik begin het langzaam aan schijtebeu te worden. Zo plaatsen ze gekalibreerd glaswerk in de droogoven die op 100°C staat en dat mag niet eens. Dat glaswerk is geëikt voor een reden en door het in de droogoven te plaatsen zet dat uit, waardoor onze verdunningsreeksen niet meer kloppen en onze percentages veel te hoog komen als wij dat glaswerk gaan gebruiken.

    Nu vandaag hadden ze ook heel onze zuurkast smerig gemaakt en heb ik mij verbrand aan geconcentreerd zwavelzuur tijdens de opkuis. Vorige week had ik al een druppel fosforzuur op me gekregen door die kast en dat was gelukkig maar een kleine brandwonde, maar vandaag is het echt een hele plek op mijn hand en het deed ontzettend veel zeer. Gelukkig was ik er snel bij en kon ik het meteen onder koud water steken, maar die plek op mijn hand is nu heel droog en het haar is weggebrand. Hopelijk komt er nu morgen ook geen blaar op zoals vorige week.

    Ik ga nu niet zeggen dat ik nooit eens iets tegen kom in het labo, maar als ik een zuur mors, heb ik tenminste het respect om het op te kuisen, iets wat van sommige blijkbaar niet gezegd kan worden.

    Hebben jullie soms ook iets wat je irriteert aan een klasgenoot/andere klas of ben ik de enigste?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ai.. Dat is niet leuk, nee. Hopelijk komt er geen blaar op en let men op als ze zuur morsen. Goed dat jij er wel op let!


    26 - 02 - '16

    Ik irriteer me zo vaak aan anderen (':
    Al eens geprobeerd om er over te praten met de andere groep? Gewoon, op een volwassen manier. Of hang anders een briefje op waarin je beleefd vraagt of ze het lokaal/de kast netjes achter willen laten.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Een beetje raar is het wel ja dat die mensen dingen doen waarvan bekend is dat het niet mag... :S Ik snap je frustratie!
    Voor mij zijn die frustraties er tot nu toe alleen geweest op de momenten dat ik moet samenwerken met mensen die gewoon geen donder uitvoeren en alles tot het laatste moment uitstellen.


    Hamartia

    Prutsers. Ik hoop dat je hand niet te veel gaat opzwellen, en een blaar zou al helemaal pijnlijk zijn voor een langere tijd.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Aahw, dat is echt stom. Kun je er hen niet op aanspreken, of een docent of iemand?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja. :') Als je een groepswerk moet maken, maar de rest doet niks en als dan net uitgerekend die ene idioot die nog minder dan niks doet, gaat klagen dat ik sneller moet werken, dan sta je wel voor een aantal weken aan mijn slechte kant. :')

    Volgens mij kan een vriendin van me perfect met je meespreken. Zij vertelt vaak ook zulke verhalen.


    Take me to wonderland

    Ew, dat klinkt gewoon eng en gevaarlijk o.o

    Ik kan me wel irriteren aan de onderbouw kindjes op school die voor de gein alle linialen verbuigen, verf verspillen, potloden stelen, op tafels kliederen, krijtjes naar elkaar gooien etc., waar het werk van toegewijde tekenleerlingen als ik onder lijdt x'D.


    i put the fun in funeral

    Aahw, that sucks. :c

    Bij scheikunde zit een jongen tegenover me, die een echte betweter is. Hij denkt altijd dat hij het best is en als hij dan een fout maakt geeft hij het niet toe. Ook gaat hij hard op zitten zuchten als ik iets niet snap. Ja, daar irriteer ik me dood aan.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 18:59 ]

    Dat noem ik niet eens klunzig meer, maar gewoon labiel. Kom op, er wordt met chemische zooi gewerkt -.-

    Ik heb dus echt met je te doen, en kan me ook echt indenken dat je het schijtbeu raakt op deze manier. Want uiteindelijk gaat het allemaal ten koste van jou punten als je er vijf tellen geen erg in hebt, en dan heb ik het nog niet eens over de veiligheid. Ik kan dus ook echt niet tegen zulke mensen. Dat is gewoon geen respect hebben voor de spullen waarmee ze werken, en ook geen respect hebben voor hun medemens -.-
    Dat ze zelf hun lijer maar eens zelf verbranden.
    Nee, van zulke mensen krijg ik echt het zuur -.-


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik vraag me af wat zo'n mensen in een labo doen, die horen daar toch niet. Een beetje zitten spelen met proefjes is niet de bedoeling vind ik en vooral niet met zuur, dat is toch levensgevaarlijk!

    Ik irriteer me ook wel is vaker aan mensen, daar valt mijn enige klasgenoot dan ook onder.


    16 - 09 - '17

    Dat zijn wel hele stuntelige mensen, wie gaat er nou ook met zuren morsen en het dan niet eens even opruimen?

    Ik ergerde me vandaag aan een meisje uit mijn klas die een kater had omdat ze gister een paar shotjes had genomen. Eerst was het wel grappig maar daarna deed ze er alleen maar stoer over alsof iedereen moest weten dat ze had gedronken terwijl ze nog geen veertien is. Top meid. (Y)


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    De docent was ook wel erg pissed, want de kast lag al ontzettend vuil voor wij begonnen en hij heeft hem dan ook echt kwaad gemaakt op hen. Ik wil ook niet beter overkomen dan hen, maar als je je in mijn plaats moet stellen, zou je echt begrijpen wat ik bedoel, ze doen continu de verkeerde oplossingen in maatkolven (oplossingen die niet exact gekend kunnen zijn zonder stellen, terwijl een maatkolf een exact volume heeft of in ons geval eerder hoort te geven). Ze doen gewoon continu vreemde dingen in het labo. Gingen we ook eens met pipetten werken en als we 100 ml pipetteerde zat dat ontzettend boven de lijn van de maatkolven omdat die gewoon niet meer correct zijn en dan moeten wij die ook gaan gebruiken omdat dat gezamenlijk materiaal is, maar wij kunnen niet weten wat goed en slecht is. Vandaag sneed ik mij ook aan een gebroken pipet. Dat steek je toch niet meer in de kast.
    Hadden we ook eens een studiedag, waar een bedrijf ons met nieuwe toestellen liet werken, zijn er zeker 5 dingen op de grond gevallen die dag. Ik schaamde me dood in hun plaats. Die denken gewoon soms niet na bij wat ze doen.
    Ugh nu lijk ik zo'n zeurkous, maar ik zit gewoon met frustraties.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    IK snap je wel, maar ik moet eerlijk toegeven dat, hoewel ik dat nog niet gedaan heb, een leerkracht bij ons uitging dat we dat allemaal maar wisten terwijl het ons nooit verteld was. 't was een leerkracht die normaal chemie geeft, en wij hadden dezelfde uitleg gekregen als die van chemie, hoewel het voor ons de eerste keer was dat we met zo'n toestellen werkte, en die van chemie wisten dat al..
    Dus afhankelijk van de situatie snap ik de andere ook wel hoor, maar ik begrijp ook dat het erg vervelend is =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Dat is inderdaad erg vervelend. :c


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Dat die mensen het lab überhaupt nog in mogen. Als je iets morst, moet je het sowieso opruimen, vind ik maar als je zoiets morst zeker. Het vormt dan een gevaar voor anderen. Ik hoop dat je geen blaar krijgt. Als ik jou was, zou ik het er toch met een leraar of lerares er over hebben, want het kan wel gevaarlijke situaties op leveren.

    Ik irriteer mij ook wel eens aan mensen. Vooral wanneer ik aan het fietsen ben en snel naar huis wil. Sommige mensen hebben dan echt geluk dat ze snel weg kunnen rijden.


    Physics is awesome