• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin bewoog heel voorzichtig met haar kop op en neer ten teken dat ze graag van houding wilde veranderen.
    Limany hielp haar naar haar zij, wat direct een stuk comfortabeler lag. Ze kon haar poten wat meer bewegen en de druk op haar rug nam wat af.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia knikte zwijgend. 'Heb je het al gehoord van Ferapyle?' vroeg ze.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 9:45 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nee... Wie is dat?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Satyrs vader, uit het café. Hij zat in het bestuur, geloof ik. In ieder geval, in de nacht van het feest. Vreselijke toestand,' mompelde ze. Ze moest later nog maar even bij Satyr en zijn familie langs te gaan, om hem te condoleren en sterkte te wensen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wat?' vroeg Wyatt, die niet wijzer werd van haar woorden. 'Is hij dood of zo?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    O shit haha er had in moeten staan dat hij was vermoord xD

    'Hij is vermoord,' zei Cordelia, die niet helemaal duidelijk was geweest. 'Op brute wijze.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'O,' mompelde Wyatt die niet wist of hij het erg vond of niet. Het was vast vervelend en hinderlijk dat er een raadslid was vermoord en zeker eng, want er was dus een moordenaar in hun midden. Wyatt kon alleen niet zeggen dat hij het zielig vond, want hij kende de man niet en Satyr mocht hij toch niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik vind het heel eng allemaal. Wat nou als de moordenaar nog meer slachtoffers wil maken?' vroeg ze ongerust.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    [Wil je ook met Qako/Limany schrijven?]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat doet hij niet.' Wyatt bewoog wat met zijn hoofd in de hoop lekkerder te liggen. 'Dan zou hij niet xomaar een raadslid hebben vermoord maar onschuldige slachtoffers hebben gemaakt.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Qako keek Limany dankbaar aan.
    'Ik zou niet eeten wat ik moest als jij er niet was.'
    'Er is ook een hospitaal,' antwoordde ze koel. 'Je kunt hier best beter blijven, want ik moet xo wel gewoon werken.'
    Qako knikte. 'Bedankt!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Waarom reageert Limany zo raar..


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hmm. Ik voel me toch niet helemaal veilig,' mompelde ze. 'Ik denk dat ik zo maar moet gaan.' Ze wilde nog even langs bij Athiabbe.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Dit is nog van de vorige avond. (:

    Venomis was verbaasd toen er op de deur werd geklopt. Ze had eigenlijk wel verwacht dat Erich weer in de kamer zou verschijnen. Ze deed de deur een stukje open, half om half verwachtend dat het Rodey was, maar het zag ernaar uit dat Erich zich vanavond wilde gedragen.
    Erich stapte naar binnen. Ze zag dat hij een pak had aangetrokken voor de gelegenheid en het misstond hem niet.
    ‘Hallo Venomis.’
    Ze knikte enkel terug en zag zwijgend toe hoe hij de deur weer zachtjes in het slot liet vallen.
    ‘Het ruikt lekker. Wat heb je gemaakt?’
    ‘Kip.’
    ‘Ach. Ik had wat chiquers verwacht, weet je? Een sater, bijvoorbeeld.’
    Venomis rolde met haar ogen en liep naar het fornuis. Ze zette de pannen op de tafel en hoopte stiekem dat het aangebrand was, maar dat was niet gebeurd.
    ‘Als je vogels zich een beetje bezig hadden gehouden vandaag, hadden ze gezien dat de sater begraven was.’
    ‘Mijn vogels kijken vooral graag wat jij doet.’
    Venomis verdeelde het bereide voedsel over de twee borden en keek hem schamper. ‘Als dat ze gelukt was, hadden we hier nu niet samen aan tafel gezeten.’
    Erich draaide het bord rond en glimlachte. ‘Ja, dat is waar.’
    Ze begon haar voedsel te snijden en zag dat haar gast hetzelfde deed.
    ‘Je hebt je vermaakt op het feest, zag ik?’
    Hij keek haar veelbetekenend aan.
    ‘Ja.’ Venomis keek koeltjes terug, zich afvragend wat hij precies insinueerde.

    Het bleef stil terwijl ze hun borden leeg aten. Erichs blik gleed door de kamer, maar Venomis wist dat hij niets zou vinden. Alles wat ze verborgen wilde houden, had ze goed verstopt.
    Hij sprak niet en zij voelde evenmin de behoefte om wat te zeggen. Toen de pannen en borden leeg waren, stond ze op om af te ruimen. Ze stapelde alles op het aanrecht op, maar verstijfde toen Erich voor haar stond zodra ze zich omdraaide. Zijn gezicht was slechts een centimeter van het hare verwijderd.
    ‘Wat?’
    Een glimlach speelde om zijn lippen. ‘Ik was benieuwd of je me zou zoenen. Je leek de smaak te pakken te hebben.’
    ‘Ik zoen mijn vijanden niet.’
    ‘Ik dacht juist van wel.’
    Ze dacht even aan Ferapyle. Ze was haast alweer vergeten dat ze met hem gezoend had.
    ‘Maar we weten toch beide dat wij geen vijanden van elkaar zijn?’ Erich stak zijn hand uit en liet zijn hand door haar haren glijden. Ze verstijfde zonder zijn aanraking, wetende dat ze zich niet kon verweren als hij haar zou bijten.
    ‘Is dat zo?’
    ‘Als we elkaar gehaat hadden, was een van ons allang dood geweest, denk je ook niet?’
    Zijn adem streek langs haar gezicht. Venomis wist dat hij gelijk had.
    ‘Misschien.’
    Hij glimlachte en trok zijn hand weer terug. ‘Misschien zou het verstandig zijn om me wel als een vriend te zien. Ik weet nu eenmaal… veel.’
    Venomis antwoordde niet en staarde in zijn donkere ogen. Hij zou nu onthullen wat de werkelijke reden was dat hij hier was.
    ‘De nereïde van je vriendinnetje is dood.’
    Venomis keek hem met grote ogen aan. ‘Wat?’
    ‘Ja. Hij stierf in het bos. Een wezen dat zich kan transformeren, heeft zijn vorm aangenomen en doet zich nu als hem voor.’
    Haar gedachten schoten naar Emily. Ze had gelijk. Baiel was echt veranderd. Er was geen Baiel meer.
    ‘Ik moet het haar zeggen.’ Ze liep al naar de deur toe, maar Erich greep haar pols vast.
    ‘Dat zou stom zijn. Het wezen weet immers dat hij niet de enige is die van gedaante kan veranderen.’
    Venomis’ wangen kleurden rood, voor het eerst in haar leven. Dat had ze moeten in zien. Haar emoties gingen met haar op de loop. Emily was maar een dekmantel. Het zou haar niet moeten uitmaken dat haar man dood was. Maar dat deed het wel.
    Venomis liet ietwat onzeker haar blik over zijn gelaat glijden. ‘Waarom vertel je me dit?’
    Erich boog zich naar haar toe. ‘Ik heb altijd voor je klaar gestaan, Venomis. Jij bent degene die onze vriendschap verbroken heeft. Jij hebt honderden redenen verzonnen om me niet meer aardig te hoeven vinden.’ Hij grinnikte. ‘Ik begrijp het wel, hoor. Het is zoveel veiliger om je heil bij wezens te zoeken die je toch niet de baas kunnen zijn.’
    Venomis zei niets. Ze wilde niet bij vroeger stilstaan. Ze had gedaan wat haar het beste leek en daar stond ze nog steeds achter.
    ‘Ik moet afwassen.’
    Erich schoot in de lach. ‘Venomis de huisvrouw. Het moet niet gekker worden.’
    Venomis wendde haar gezicht af en liep naar het aanrecht zonder om te kijken. Zodra het water uit de kraan de stilte overstemde, blikte ze over haar schouder, maar Erich was verdwenen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Leuk stukje!


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?