• De stelling van deze week luidt:
    Mensen denken veel te snel dat ze een depressie hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik denk dat depressies net als alle andere ziektes zijn. Ook ben ik van mening dat ziektes er zijn om overbevolking van een bepaalt dier tegen te gaan. Dat zou ook de rede kunnen zijn dat bepaalde ziekte soorten bijvoorbeeld bij mensen wel voorkomen en bij andere dieren niet of andersom. dat zou dus kunnen betekenen dat doordat er steeds meer mensen komen er ook steeds meer gevallen van depressie zullen zijn. Aan de andere kant wordt het wel steeds meer een dingetje, dat mensen gewoon beweren een depressie te hebben om aandacht. Dus ik weet het niet precies


    I can only live without writing, if I'm living in the world I write about

    Veel mensen zeggen dat ze een depressie hebben als ze zich even slecht voelen of als er iets tegen valt,
    Ik denk dat veel mensen gewoon niet meer weten wat het woord "depressie" betekend,
    Het is enorm kwetsend voor mensen die echt een depressie hebben gehad om te horen dat dit woord zo vaak ongepast wordt gebruikt;


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Croyance schreef:
    Ik zou ja willen zeggen omdat je het steeds vaker ziet, ook al vanaf een erg jonge leeftijd en vaak -naar mijn mening- zonder echte goede redene.
    Toch denk ik niet dat het onzin is, de druk tegenwoordig van de medemensen begint erg zwaar op de mensheid te rusten. Er word veel van de jeugt van geeist en ik vind het niet gek dat het uiteindelijk mis gaat. Hierbij zeg ik ook niet dat het alleen andere mensen zijn, ook de depresieve mensen vereisen veel van zichzelf, vaak meer dan ze zelf aan kunnen. In mijn ogen is het meer een spiraal naar beneden toe, en zoek daar maar eens uit te komen..


    Dit dus.


    Fearlessly And Forever <3

    Ribery schreef:
    Zo mee eens.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Mee eens.
    De norm van depressie is als het ware omlaag gegaan, om het zo te zeggen. Teveel mensen zeggen dat ze depressief zijn terwijl ze eigenlijk in een dip zitten. En wat me vooral opvalt is dat er zo normaal mee wordt omgegaan. Als je zegt dat je een paar maanden van je werk thuis zit door een depressie of een burnout, krijg je vaak hetzelfde antwoord: 'Oh, dat hebben we allemaal wel eens.' Depressie is niet iets wat je zomaar hebt. Het zuigt je jarenlang leef en gaat nooit helemaal weg. Als iemand met depressie zou proberen te vertellen wat diegene voelt aan een gelukkig persoon, zou diegene voor gek worden uitgemaakt, terwijl iemand die even in een dip zit, medeleven en troost krijgt.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    -per ongeluk dubbel-

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 11:55 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Mee eens.
    Er wordt veels te vaak geconstateerd dat iemand een vorm van depressie heeft. Dit zal bij 9/10 jongeren of ouderen niet kloppen. Ook vind ik dat het gewon allemaal tussen je oren zit. Er wordt te vaak opgezocht op het internet waardoor je jezelf van alles wijs maakt. De bevestiging dat je depressief bent maakt jou dip er juist alleen maar slechter op. Je denkt dat er iets mis met je is, dat het een reden heeft, maar uiteindelijk ligt het allemaal aan jezelf. Meestal heeft de medicatie die je er ook nog eens voor krijgt - wanneer het is geconstateerd maar je uiteindelijk het niet bent - ook nog eens een negatief effect. Wat wel waar is, is dat tegenwoordig depressiviteit vaker kán voorkomen. Dit betekent niet dat je iedereen moet labelen.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 11:59 ]


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Inanis schreef:
    Mee eens.
    Er wordt veels te vaak geconstateerd dat iemand een vorm van depressie heeft. Dit zal bij 9/10 jongeren of ouderen niet kloppen. Ook vind ik dat het gewon allemaal tussen je oren zit. Er wordt te vaak opgezocht op het internet waardoor je jezelf van alles wijs maakt. De bevestiging dat je depressief bent maakt jou dip er juist alleen maar slechter op. Je denkt dat er iets mis met je is, dat het een reden heeft, maar uiteindelijk ligt het allemaal aan jezelf. Meestal heeft de medicatie die je er ook nog eens voor krijgt - wanneer het is geconstateerd maar je uiteindelijk het niet bent - ook nog eens een negatief effect. Wat wel waar is, is dat tegenwoordig depressiviteit vaker kán voorkomen. Dit betekent niet dat je iedereen moet labelen.

    Dit is wel héél haastig geconcludeerd. Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand geen zin meer in het leven kan hebben, maar dat betekent niet, omdat ik niet kan relateren, dat diegene ook helemaal nergens last van heeft.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oberyn schreef:
    (...)
    Dit is wel héél haastig geconcludeerd. Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand geen zin meer in het leven kan hebben, maar dat betekent niet, omdat ik niet kan relateren, dat diegene ook helemaal nergens last van heeft.


    Wanneer iemand geen zin meer in het leven heeft hoeft dit niet meteen te betekenen dat diegene depressief is. Ik heb het enkel over het labeltje depressief. Wat er verder omheen gebeurd kan altijd nog liggen aan andere omstandigheden.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Inanis schreef:
    (...)

    Wanneer iemand geen zin meer in het leven heeft hoeft dit niet meteen te betekenen dat diegene depressief is. Ik heb het enkel over het labeltje depressief. Wat er verder omheen gebeurd kan altijd nog liggen aan andere omstandigheden.

    Dat was het punt van mijn opmerking niet. Ik bedoelde dat ook wanneer ik niet kan relateren er nog wel iets aan de hand kan zijn. En ik reageerde ook op dat labeltje depressief. Jij zegt dat depressiviteit allemaal 'tussen je oren zit'. Dat is nogal een statement om te maken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."