• Poof! Nummer 18 ;o!
    Ik dacht ik ben lief en zet een leuk Pandora Hearts gifje erneer ;d. Hoop dat ik daarmee niks spoil :'D..
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet




    Rechts boven: Selector Infected WIXOSS[/url]
    Links boven: Mahou Sensou
    Rechts onder: Pandora Hearts
    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 11:45 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Dat vind ik dus echt niet. D:
    Ik vond Death Note echt verschrikkelijk. Oké, het was leuk. Maar op een gegeven moment vond ik er helemaal niks meer aan en ik heb het ook niet afgekeken.
    Ik vond Code Geass echt veel beter. ;o
    En Lelouch is ten minste nog een mens met flaws, Light is gewoon een psychopaat, daar kun je niet van houden. :')


    De eerste 15 afleveringen vond ik heel goed en kon ik net als bij Lelouch wel genieten van de manier waarop light werkte, terwijl ze in feiten eigenlijk twee totaal verschillende personages zijn. Zoals jij zegt, zit er bij Lelouch meer gevoelens achter en bij Light is het vooral haat. Er zijn wel degelijk connecties tussen code Geass en Death note, maar ik zou ze daarom niet hetzelfde noemen. Ik heb namelijk geen enkele reuze robot gezien in Death Note of shinigami in Code geass


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    De eerste 15 afleveringen vond ik heel goed en kon ik net als bij Lelouch wel genieten van de manier waarop light werkte, terwijl ze in feiten eigenlijk twee totaal verschillende personages zijn. Zoals jij zegt, zit er bij Lelouch meer gevoelens achter en bij Light is het vooral haat. Er zijn wel degelijk connecties tussen code Geass en Death note, maar ik zou ze daarom niet hetzelfde noemen. Ik heb namelijk geen enkele reuze robot gezien in Death Note of shinigami in Code geass


    Nou ja, ik snap de vergelijking op zich wel, omdat het allebei anti helden zijn die denken dat ze de wereld verbeteren maar hem uiteindelijk juist vernietigen, maar voor de rest is het verhaal en zijn de hoofdpersonen totaal anders.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)



    Hij is alleen gedraaid.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ik denk dat ik weer ga reageren als ik mee kan praten :'D. Tot die tijd ga ik waarschijnlijk Seven Days maar nog een keer lezen :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Nou ja, ik snap de vergelijking op zich wel, omdat het allebei anti helden zijn die denken dat ze de wereld verbeteren maar hem uiteindelijk juist vernietigen, maar voor de rest is het verhaal en zijn de hoofdpersonen totaal anders.


    Klopt, hoewel ik bij Lelouch nog twijfel of hij nou uiteindelijk een antiheld is. Vervloekt einde! xd
    Bij Light is het duidelijk, maar bij Lelouch weet ik het nog zo net nog niet.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Lazulis schreef:



    Hij is alleen gedraaid.


    Ahhh zo leuk! :3 Breaaaaak~


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    Ik denk dat ik weer ga reageren als ik mee kan praten :'D. Tot die tijd ga ik waarschijnlijk Seven Days maar nog een keer lezen :'D



    SEVEN DAYS ALDFJADLFJADLFJ
    Die was zo leuk. :Y)
    Alleen jammer dat-ie zo kort was. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Klopt, hoewel ik bij Lelouch nog twijfel of hij nou uiteindelijk een antiheld is. Vervloekt einde! xd
    Bij Light is het duidelijk, maar bij Lelouch weet ik het nog zo net nog niet.


    Mjwaaaah, inderdaaaad. D: Dat einde brak mijn hart, serieus. Ouch.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Mjwaaaah, inderdaaaad. D: Dat einde brak mijn hart, serieus. Ouch.


    Ja, maar dat einde is zo goed in veel verschillende levels xd
    Echt, wanneer je denkt dat alles tot zijn eind komt en de dingen staan hoe ze moeten staan, schopt dat einde alles weer in de war xd
    Ik kan echt wel uren doorpraten over dat einde en in die tijd zou Syll zelfs Seven Days voor een derde keer kunnen lezen :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    SEVEN DAYS ALDFJADLFJADLFJ
    Die was zo leuk. :Y)
    Alleen jammer dat-ie zo kort was. D:

    Precies! En daarom lees ik hem nog een keer ;o.. Voor de 3e of 4e keer en dat zegt al heel wat ;o.. Normaal lees ik dingen maar 1 keer ;o.


    @Ellen, die ziet er leuk uit ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Ja, maar dat einde is zo goed in veel verschillende levels xd
    Echt, wanneer je denkt dat alles tot zijn eind komt en de dingen staan hoe ze moeten staan, schopt dat einde alles weer in de war xd
    Ik kan echt wel uren doorpraten over dat einde en in die tijd zou Syll zelfs Seven Days voor een derde keer kunnen lezen :P


    Ja maar Seven Days is echt een hele korte manga hoor. :'D
    Als je echt lang wil praten zou je Tsubasa Reservoir Chronicle in de tussentijd moeten kunnen lezen én snappen. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Dat vind ik dus echt niet. D:
    Ik vond Death Note echt verschrikkelijk. Oké, het was leuk. Maar op een gegeven moment vond ik er helemaal niks meer aan en ik heb het ook niet afgekeken.
    Ik vond Code Geass echt veel beter. ;o
    En Lelouch is ten minste nog een mens met flaws, Light is gewoon een psychopaat, daar kun je niet van houden. :')


    Nouja, Death Note was mijn eerste anime, en ik vond het pittig leuk ;p
    Tot het tweede deel, daar zwakte het een beetje af. Maar het einde was awesome.
    Maar achteraf gezien heb ik veel betere animes gekeken hoor, maar toen was het pittig leuk :Y)
    En ja, als reactie op het vergelijking gedeelte: idd het feit dat ze allebei de wereld willen verbeteren -met andere motieven ofc- en beide onder een schuilnaam -Kira en Zero, toch?- enzo en ik dacht okee ik kijk deze later wel

    [ bericht aangepast op 13 mei 2014 - 20:18 ]


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ja maar Seven Days is echt een hele korte manga hoor. :'D
    Als je echt lang wil praten zou je Tsubasa Reservoir Chronicle in de tussentijd moeten kunnen lezen én snappen. :'D


    Aha xd Die zag ik niet aankomen xd
    Nou ja, dan corrigeer ik mijzelf met dat je in die tijd weer bij kunt komen met de Naruto manga.
    En dat is lang :P heel lang


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Lazulis schreef:



    Hij is alleen gedraaid.

    Hij is echt heeeeeeeeeel awesome:9~


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)

    Nouja, Death Note was mijn eerste anime, en ik vond het pittig leuk ;p
    Tot het tweede deel, daar zwakte het een beetje af. Maar het einde was awesome.
    Maar achteraf gezien heb ik veel betere animes gekeken hoor, maar toen was het pittig leuk :Y)
    En ja, als reactie op het vergelijking gedeelte: idd het feit dat ze allebei de wereld willen verbeteren -met andere motieven ofc- en beide onder een schuilnaam -Kira en Zero, toch?- enzo en ik dacht okee ik kijk deze later wel


    Over het einde kan ik dan weer niet meepraten. :'D
    Maar ik vond Death Note ook wel goed hoor, het eerste deel, maar op een gegeven moment, ik weet niet...
    Ik had ook echt zeer weinig met de personages.
    En het enige personage waar ik wel wat mee had ging dood. :'D Daarna vond ik het ook niet leuk meer. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)