• Poof! Nummer 18 ;o!
    Ik dacht ik ben lief en zet een leuk Pandora Hearts gifje erneer ;d. Hoop dat ik daarmee niks spoil :'D..
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet




    Rechts boven: Selector Infected WIXOSS[/url]
    Links boven: Mahou Sensou
    Rechts onder: Pandora Hearts
    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 11:45 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Lazet schreef:
    (...)

    Nouja, Death Note was mijn eerste anime, en ik vond het pittig leuk ;p
    Tot het tweede deel, daar zwakte het een beetje af. Maar het einde was awesome.
    Maar achteraf gezien heb ik veel betere animes gekeken hoor, maar toen was het pittig leuk :Y)


    de eerste 15 afleveringen waren echt van top niveau.
    Daarna zakte het naar binnen en ik was geen fan van N.
    L was veel awesomer :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    de eerste 15 afleveringen waren echt van top niveau.
    Daarna zakte het naar binnen en ik was geen fan van N.
    L was veel awesomer :)

    Inderdaad! Het eerste gedeelte was echt heel erg spannend, kon haast niet stoppen met kijken..
    Ik vond alleen, hoe heetty ookalweer, Mellow? Mello? Iig, die vond ik ook wel leuk ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Inderdaad! Het eerste gedeelte was echt heel erg spannend, kon haast niet stoppen met kijken..
    Ik vond alleen, hoe heetty ookalweer, Mellow? Mello? Iig, die vond ik ook wel leuk ^^


    Nah, niet echt xd
    Ik vond wel dat hij de ware Kira weer in Light liet ontwaken :'D
    Dat was wel awesome om nog een laatst beetje Kira van hem te zien.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Nah, niet echt xd
    Ik vond wel dat hij de ware Kira weer in Light liet ontwaken :'D
    Dat was wel awesome om nog een laatst beetje Kira van hem te zien.

    Jaaa, het was echt mooi om te zien hoe Light dan iedereen voor de gek kan houden tot het laatste moment. Dat vond ik een van de leukste dingen van de anime.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Jaaa, het was echt mooi om te zien hoe Light dan iedereen voor de gek kan houden tot het laatste moment. Dat vond ik een van de leukste dingen van de anime.


    Nu moet ik toch maar eens in de spoiler gaan praten, want anders verklap ik te veel over de serie denk ik xd

    Nou, ik weet zeker dat L hem de hele tijd doorhad, maar zijn grootste probleem was dat hij het niet kon bewijzen. Hij was telkens zo dichtbij en zijn obsessie om het bewijs tegen Light te vinden, werd misschien zelfs iets te groot. Maar wat L tenminste niet deed, was Kira onderschatten en dat vond ik wel dat N dat deed. Daarom haatte ik het zo dat hij hem ontmaskerde. Ik vond het deels een mooi eind, maar aan de andere kant had ik niet gewild dat N hem ontmaskerde. Hij kende Light niet zoals L hem kende en die relatie was gewoon stom vond ik xd Die van l en Kira was gewoon perfect en L had degene moeten zijn die hem ontmaskerde vind ik dan xd Het had in ieder geval niet helemaal zo moeten eindigen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik kom jullie weer storen. Ik wil nieuwe dingen lezen.. Ik heb Seven Days nog niet gelezen ga ik zo doen.. Denk ik.. Maar ik wil ergens ook juist nieuwe dingen lezen D:
    Mensen geef mij dingen om te lezen D: Maar waag het eens om met een shitload aan chapters te komen.. Dus NEE geen Pandora Hearts Dirkje!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Ik kom jullie weer storen. Ik wil nieuwe dingen lezen.. Ik heb Seven Days nog niet gelezen ga ik zo doen.. Denk ik.. Maar ik wil ergens ook juist nieuwe dingen lezen D:
    Mensen geef mij dingen om te lezen D: Maar waag het eens om met een shitload aan chapters te komen.. Dus NEE geen Pandora Hearts Dirkje!


    Naruto? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    Ik kom jullie weer storen. Ik wil nieuwe dingen lezen.. Ik heb Seven Days nog niet gelezen ga ik zo doen.. Denk ik.. Maar ik wil ergens ook juist nieuwe dingen lezen D:
    Mensen geef mij dingen om te lezen D: Maar waag het eens om met een shitload aan chapters te komen.. Dus NEE geen Pandora Hearts Dirkje!


    Maar Pandora Hearts is niet zo lang! ;O
    Hij is bijna af en hij heeft nu 93. Tsubasa heeft er 233...
    Maar dan weet ik niet echt iets want ik lees niet zo gek veel manga. D: Dan zou ik al helemaal geen tijd voor school meer hebben. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Maar Pandora Hearts is niet zo lang! ;O
    Hij is bijna af en hij heeft nu 93. Tsubasa heeft er 233...
    Maar dan weet ik niet echt iets want ik lees niet zo gek veel manga. D: Dan zou ik al helemaal geen tijd voor school meer hebben. :')

    93 is anders behoorlijk lang! Kuroshitsuji heeft nu 92 en ik ben daar nog maar bij 15 XD.. (Ik wil afwisseling dus ik lees die nu even niet..)
    Taka schreef:
    (...)

    Naruto? :P

    How about no ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    How about no ;D


    Maar hij is wel goed! :O
    Maar misschien is Angel Beats iets voor je.
    Ik weet niet of je die al volgt.
    Het heeft 5 volume's en 32 chapters.
    hiero!/


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Maar hij is wel goed! :O
    Maar misschien is Angel Beats iets voor je.
    Ik weet niet of je die al volgt.
    Het heeft 5 volume's en 32 chapters.
    hiero!/

    Nope volg ik niet ;o... Wel gekeken tho..
    Maar dat is inderdaad een optie ;o... Hoe ver is hij hetzelfde als de anime?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Nu moet ik toch maar eens in de spoiler gaan praten, want anders verklap ik te veel over de serie denk ik xd

    Nou, ik weet zeker dat L hem de hele tijd doorhad, maar zijn grootste probleem was dat hij het niet kon bewijzen. Hij was telkens zo dichtbij en zijn obsessie om het bewijs tegen Light te vinden, werd misschien zelfs iets te groot. Maar wat L tenminste niet deed, was Kira onderschatten en dat vond ik wel dat N dat deed. Daarom haatte ik het zo dat hij hem ontmaskerde. Ik vond het deels een mooi eind, maar aan de andere kant had ik niet gewild dat N hem ontmaskerde. Hij kende Light niet zoals L hem kende en die relatie was gewoon stom vond ik xd Die van l en Kira was gewoon perfect en L had degene moeten zijn die hem ontmaskerde vind ik dan xd Het had in ieder geval niet helemaal zo moeten eindigen.

    Ja, ben ik helemaal met je eens.
    Ik weet zeker dat L Light al de hele tijd doorhad, maar omdat Light het zo slim speelde, kon hij het niet maken om hem zonder bewijs aan te wijzen als Kira. L had nooit moeten sterven, vind ik. N is gewoon een vaag klein kindje die alles al voorgekauwd krijgt van L, en zelf zowat niks meer hoeft te doen. Maar het einde vond ik alleen mooi omdat Light hem zo spacete, en er alsnog van overtuigd was dat hij mensen kon ompraten, en later zovan jaaa ik vermoord jullie toch allemaal blabla. En gewoon het feit dat Ryuk zei van oke, tot hier en niet verder. En natuurlijk Misa )': Vreselijk hoe zij werd behandeld de hele tijd door Light, terwijl ze alles voor hem deed.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Shuuya schreef:
    (...)
    Nope volg ik niet ;o... Wel gekeken tho..
    Maar dat is inderdaad een optie ;o... Hoe ver is hij hetzelfde als de anime?


    Hij speelt zich af voor de anime.
    Dus hoe the afterlife battlefront wordt gevormd.
    Het begint met hoe Hinata in the afterlife komt.
    Persoonlijk vind ik best interessant, maar hij loopt nog wel.
    Duurt echt lang voor er een nieuw chapter komt, maar ik vind het wel een leuke toevoeging aan de anime.
    Hoewel de anime het best blijft :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Zeg... Wil iemand morgen mijn presentatie in mij plaats houden? D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Haha, als jij mijn recensies voor me schrijft!


    I solemnly swear that I am up to no good.