• Ik kwam net op tumblr een plaatje tegen wat impliceerde dat iedereen die zei dat overgewicht of extreem overgewicht ongezond is, eigenlijk zegt dat dik zijn lelijk is en niet volgens de standaard van de maatschappij leeft.






    Dit maakte me eigenlijk zo kwaad. Ik houd me stil op dit gebied, want ik heb een nogal vrij onpopulaire mening hierover, maar dit vond ik erg ver gaan. Ik snap dat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen dat ze dik zijn of obesitas hebben. Zelf heb ik een langzaam werkende schildklier en ben ik redelijk gevormd in vergelijking met mijn zusje. Maar mensen die dik zijn omdat ze zich graag vol eten met allemaal vet eten etc vind ik niet dat je dit goed kunt praten. Ik heb net voor een decentrale selectie moeten leren over diabetes, een ziekte die aanzienlijk vaak voorkomt bij mensen met overgewicht, maar ook hart- en vaatziekten worden veroorzaakt door overgewicht en allemaal andere ziektes. Ik zeg nu niet dat ik dikke mensen niets vind, ik zeg alleen maar dat ik gewoon niet snap dat mensen zoiets kunnen goedkeuren terwijl er zo'n grote risico's aan zitten. Sure, iemand moet zich goed voelen over zichzelf, maar als iemand veel eet, veel suikers en verkeerde vetten tot zich neemt, niet sport, alleen maar lui thuis zit en dit goed praat met "iedereen is zoals hij/zij wil zijn en niemand mag gezondheid als excuus gebruiken", daar kan ik gewoon niet meer tegen, dit vind ik erg ver gaan. Nogmaals; daarbij heb ik het niet over de mensen die er niets aan kunnen doen.

    Wat vinden jullie hiervan?

    Note; dit is mijn mening, gelieve niet mij direct aan te vallen om mijn mening waar ik dik achter sta.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Avarosa schreef:
    Het valt inderdaad niet goed te praten, ik vind dat plaatje zelf beledigend eigenlijk.


    26 - 02 - '16

    Hashirama schreef:
    (...)
    Dis shit.

    Feeder, anyone?
    Kill it with fire. Nee echt serieus, tegen zo'n mensen kan ik niet. Lekker jezelf volstampen tot je je bed niet meer uit kan om records te breken enzo en dan mogen mensen niet zeggen dat het ongezond is omdat dat dan over kan komen dat je anti-dikke mensen ben. Echt serieus. Fuck off people.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Kill it with fire. Nee echt serieus, tegen zo'n mensen kan ik niet. Lekker jezelf volstampen tot je je bed niet meer uit kan om records te breken enzo en dan mogen mensen niet zeggen dat het ongezond is omdat dat dan over kan komen dat je anti-dikke mensen ben. Echt serieus. Fuck off people.


    Hier sluit ik me bij aan. Waar ik ook niet tegen kan zijn mensen die zich volstampen met allerlei zoetigheid, vervolgens niks aan sporten doen en dan denken dat ze zielig zijn omdat mensen er iets van zeggen.


    26 - 02 - '16

    Avarosa schreef:
    (...)Kill it with fire. Nee echt serieus, tegen zo'n mensen kan ik niet. Lekker jezelf volstampen tot je je bed niet meer uit kan om records te breken enzo en dan mogen mensen niet zeggen dat het ongezond is omdat dat dan over kan komen dat je anti-dikke mensen ben. Echt serieus. Fuck off people.

    En denk eens aan al die ziekenhuiskosten die straks betaald moeten worden als dat kreng niet meer kan lopen of een hartstilstand krijgt. Hier in Nederland weten we allemaal wie dat kan gaan betalen.


    ars moriendi

    Ik ben wel van mening dat er hier een onderscheid gemaakt moet worden tussen personen die echt ontzettend veel overgewicht hebben (zie het filmpje) en op gegeven moment niet meer kunnen bewegen et cetera –– en personen die slechts 'een beetje' (relatief gezien) overgewicht hebben maar wel gewoon goed in hun vel zitten.
    Ik heb een vriendin welke wat steviger is gebouwd en dat is een van de meeste gelukkige personen die ik ken –– ondanks dat ze weet dat ze wat steviger is. Daardoor gaat ze ook niet heel de dag op een sla blaadje knauwen, maar eet ze ook gewoon lekkere dingen en probeert ze gewoon 'op te letten' –– wat iedereen doet.


    •

    BastiIIe schreef:
    Ik ben het met je eens hoor. Daarbij vormen dikke ouders ook een verkeerd voorbeeld voor hun kinderen en is het gewoon een feit dat die kinderen vaak ook overgewicht krijgen. Dat ís gewoon super ongezond, dat wil je, je kinderen dan toch niet aandoen? Als het niet ongezond was had ik er verder ook geen moeite mee gehad, al moet ik toegeven dat ik liever niet mensen met veel overgewicht in té strakke kleding zie rondlopen oid.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het tegenwoordig zo ontzettend leuk om Fat People Stories op Reddit te lezen, dit is geen haat op dikke mensen, maar haat op de logica die ze gebruiken (it's my condishuns, ma sugahs are low). Plus die mensen die in die verhaaltjes zijn vrijwel altijd super onbeschoft. Zelf kan ik er zo boos om worden, want hier komt ook vaak haat op dunne mensen in voor. Het allerleukst (kuch) zijn nog wel de verhalen van verpleegsters/dokters in ziekenhuizen. I cringed a lot.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Natuurlijk is iemand die zich voor de lol volpropt om dik te worden.. Nja .. Verschrikkelijk.
    Maar ik denk dat van alle hele erge dikke mensen die je ziet, er meer zo dik zijn omdat ze er niks aan kunnen doen dan je verwacht. Ook psychische problemen mee genomen, en die worden bij te dunne mensen veel serieuzer geworden dan bij te dikke. Terwijl dat allebei om hetzelfde principe gaat, het is ongezond. In ieder geval lijkt het vaak dat wanneer iemand zielig wordt genoemd omdat die te dik is, dat het gaat om zielig: wat een sneue loser. En wanneer iemand zielig wordt genoemd omdat die te dun is, dan is het meer zielig: wat erg dat iemand zo ver door is gegaan door de ideeën van de maatschappij van dat je dun moet zijn.
    Wat ik probeer te zeggen is dat ik het propageren van dun en dik allebei niet goed vindt, maar mensen sneller te dik vreselijk vinden dan te dun en dat vind ik niet logisch.
    Daarnaast is het wel oneerlijk dat de personen die minder aanleg hebben om aan te komen, zo lijkt het in ieder geval soms, meer van "lekker" (lees: ongezond) eten zouden mogen eten dan mensen die veel aanleg hebben om dik te worden. Althans, het wordt oneerlijk als die met minder aanleg om dik te worden meer eet dan die met meer aanleg en dan gaat zeggen dat die met meer aanleg eigenlijk nog minder moet eten. Ik begrijp het probleem, maar ook dat iemand met meer aanleg dat ook zat gaat worden.

    Ik zou in ieder geval zeggen, laten we een gezond gewicht propageren in plaats van alleen maar word slanker en slanker en slanker.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Oberyn schreef:
    Ik vind het tegenwoordig zo ontzettend leuk om Fat People Stories op Reddit te lezen, dit is geen haat op dikke mensen, maar haat op de logica die ze gebruiken (it's my condishuns, ma sugahs are low). Plus die mensen die in die verhaaltjes zijn vrijwel altijd super onbeschoft. Zelf kan ik er zo boos om worden, want hier komt ook vaak haat op dunne mensen in voor. Het allerleukst (kuch) zijn nog wel de verhalen van verpleegsters/dokters in ziekenhuizen. I cringed a lot.

    Hahaha, oh deze zijn heerlijk. :'D


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Hahaha, oh deze zijn heerlijk. :'D

    Ik ben er een beetje verslaafd aan geraakt, oeps. Delen in de horror van anderen is zo leuk. (krul)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oberyn schreef:
    (...)
    Ik ben er een beetje verslaafd aan geraakt, oeps. Delen in de horror van anderen is zo leuk. (krul)

    Vanaf het moment dat ik je post las, ben ik begonnen met lezen. Damnit, I'm hooked too. :'D Geweldig.


    ars moriendi

    Avarosa schreef:
    Het valt inderdaad niet goed te praten, ik vind dat plaatje zelf beledigd eigenlijk.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben het met joun mening eens
    Als je het goedkeurd dan leren ze er niks van. de fout licht SOMS bij de ouders die allez goedkeuren en zeggen: nee je bent niet te dik ect.

    Van die dikke mensen ''real men like curves''
    Flik-ker op, zeg. Dikke mensen met zo'n ego zijn echt the worst kind


    I live for the applause, you will die for it.

    Avarosa schreef:
    (...)Kill it with fire. Nee echt serieus, tegen zo'n mensen kan ik niet. Lekker jezelf volstampen tot je je bed niet meer uit kan om records te breken enzo en dan mogen mensen niet zeggen dat het ongezond is omdat dat dan over kan komen dat je anti-dikke mensen ben. Echt serieus. Fuck off people.
    Dit

    + Fucking disgusting zeg. Zelfs haar fucking sokken zijn fucking ranzig. Bah. Mormel.


    I live for the applause, you will die for it.