• Klik


    Ligt het aan mij of probeert iedereen het hier constant goed te doen. Te doen alsof ze perfect zijn. Niemand is perfect, maar als iemand op Quizlet met slechte spelling komt of weinig ervaring, wordt die haast uitgelachen en is die verplicht om dit bij te leren voordat hij of zij kan worden geaccepteerd.
    En dan is er de andere helft die daadwerkelijk laten zien wie ze zijn, en worden bestraft.

    Is dit wat wij normaal noemen? Is dit waar Quizlet voor bedoeld is?

    [ bericht aangepast op 25 mei 2017 - 21:29 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 mei 2017 - 21:39 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik begrijp wel waar je vandaan komt, maar ik deel je mening niet helemaal.

    Zelf heb ik niet per se het idee dat mensen doen alsof ze perfect zijn. Misschien omdat er per persoon niet genoeg vanaf hangt om te doen alsof ze iemand anders zijn dan ze daadwerkelijk zijn (het is niet meteen super direct gerelateerd aan je echte profiel, zoals Facebook dat bijvoorbeeld is). Misschien omdat op een schrijverssite mensen sneller zichzelf zijn. Maar ik heb niet het idee dat er per se gefaket wordt zoals je het beschrijft. Natuurlijk gebeurt dat altijd wel in zekere mate, omdat het gewoon een digitale wereld is. Maar als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Instagram, Facebook, Snapchat, vind ik het echt meevallen. Mensen hebben het hier over hun liefdesperikelen, verdriet, uitstelgedrag - niet iets wat bij perfect zijn hoort. Bovendien hebben mensen denk ik ook niet per se de behoefte om in die zin hier zichzelf te zijn - maar dit bedoel ik dus niet slecht. Jezelf zijn betekent dus ook continu stressed out, verdrietig, burn-out, depressief, of wat dan ook te zijn. En ik begrijp best dat mensen de behoefte hebben om hier níét zich zo te gedragen, maar dit zien als een positieve uitlaatklep.
    Zelf ben ik misschien wat 'drukker' op het internet, maar dat komt ook gewoon omdat dit het internet is. Ik beschouw dit als een ruimte waar ik me zo kan gedragen.

    Over die slechte spelling, weinig ervaring - als je het me een paar maanden geleden had gevraagd, was ik het met je eens geweest. Toen heb ik echt wat situaties gezien waarvan ik dacht 'jongens, moet dit nou?', maar onderhand ben ik het hier ook niet meer mee eens. Quizlet heeft nu een stuk minder activiteit en de mensen die ik wel tegenkom die gewoon overduidelijk wat jonger zijn, anders schrijven en weet ik veel wat doen - daar zie ik nauwelijks meer onaardige intenties tegen. Het is grappig dat je dit zegt, want hier dacht ik laatst nog aan. Ik zag iemand die iets meer typfouten maakte en er werd niks over gezegd, terwijl die persoon vroeger echt afgebrand zou zijn.

    Wat ik wil zeggen, is dat ik een stuk minder vijandigheid op de site zie dan vroeger. Veel minder ruzies en achterbakse dingetjes. Natuurlijk wel wat, maar het is gewoon een adolescentensite; wrijvingen zullen er sowieso wel zijn. Schijnheilig vind ik ook meteen een super negatief woord voor iets waar ik niet meteen hetzelfde over voel.
    Kortom: ik heb niet het idee dat er veel genept wordt onderling, er super veel vervelend gedrag is. En natuurlijk hoop ik dat ik dit ook niet heb uitgestraald.

    Dus, is dit wat wij normaal noemen? Nee, maar ik noem het ook niet het definitieve. Is dit waar Quizlet voor bedoeld is? Natuurlijk niet. Ik vind het jammer dat jij dit wel zo ervaart.
    Misschien ben ik ook wel de enige die het zo ziet hoor, maar dan vind ik het goed/dapper dat je dit topic hebt geplaatst, zodat we het erover kunnen hebben.

    Voor hetzelfde geld zie ik het allemaal door een te rooskleurige bril. (nerd)

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 0:27 ]


    Tijd voor koffie.

    Oh, ik snap zo goed wat je bedoelt.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Deep down zijn we allemaal schijnheilige bitches. We -in ieder geval ik- doen ons allemaal voor als perfect, maar ik moet nog altijd de meest simpele dingen opzoeken. I don't know.
    Ik doe me in ieder geval beter voor dan dat ik ben, maar ik weet ook wel dat je van fouten maken, leert. Probleem: ik durf geen fouten te maken. Voelt het toch alsof ik faal en falen is niet fijn. Niet erg, maar ook niet fijn.
    Geen idee wat ik eigenlijk probeer te zeggen. Zal wel het tijdstip zijn. Ik kan me in ieder geval wel in je standpunt vinden.


    look at the stars, look how they shine for you;

    TinyTina schreef:
    Oh, ik snap zo goed wat je bedoelt.


    26 - 02 - '16

    Ik heb niet het idee dat men zich perfect probeert voor te doen, maar wel dat ze graag op taalvlak laten zien dat ze het beter weten dan sommige anderen. Al heb ik hier zelf eigenlijk geen recent voorbeeld van gezien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Edgy schreef:
    Ik begrijp wel waar je vandaan komt, maar ik deel je mening niet helemaal.

    Zelf heb ik niet per se het idee dat mensen doen alsof ze perfect zijn. Misschien omdat er per persoon niet genoeg vanaf hangt om te doen alsof ze iemand anders zijn dan ze daadwerkelijk zijn (het is niet meteen super direct gerelateerd aan je echte profiel, zoals Facebook dat bijvoorbeeld is). Misschien omdat op een schrijverssite mensen sneller zichzelf zijn. Maar ik heb niet het idee dat er per se gefaket wordt zoals je het beschrijft. Natuurlijk gebeurt dat altijd wel in zekere mate, omdat het gewoon een digitale wereld is. Maar als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Instagram, Facebook, Snapchat, vind ik het echt meevallen. Mensen hebben het hier over hun liefdesperikelen, verdriet, uitstelgedrag - niet iets wat bij perfect zijn hoort. Bovendien hebben mensen denk ik ook niet per se de behoefte om in die zin hier zichzelf te zijn - maar dit bedoel ik dus niet slecht. Jezelf zijn betekent dus ook continu stressed out, verdrietig, burn-out, depressief, of wat dan ook te zijn. En ik begrijp best dat mensen de behoefte hebben om hier níét zich zo te gedragen, maar dit zien als een positieve uitlaatklep.
    Zelf ben ik misschien wat 'drukker' op het internet, maar dat komt ook gewoon omdat dit het internet is. Ik beschouw dit als een ruimte waar ik me zo kan gedragen.

    Over die slechte spelling, weinig ervaring - als je het me een paar maanden geleden had gevraagd, was ik het met je eens geweest. Toen heb ik echt wat situaties gezien waarvan ik dacht 'jongens, moet dit nou?', maar onderhand ben ik het hier ook niet meer mee eens. Quizlet heeft nu een stuk minder activiteit en de mensen die ik wel tegenkom die gewoon overduidelijk wat jonger zijn, anders schrijven en weet ik veel wat doen - daar zie ik nauwelijks meer onaardige intenties tegen. Het is grappig dat je dit zegt, want hier dacht ik laatst nog aan. Ik zag iemand die iets meer typfouten maakte en er werd niks over gezegd, terwijl die persoon vroeger echt afgebrand zou zijn.

    Wat ik wil zeggen, is dat ik een stuk minder vijandigheid op de site zie dan vroeger. Veel minder ruzies en achterbakse dingetjes. Natuurlijk wel wat, maar het is gewoon een adolescentensite; wrijvingen zullen er sowieso wel zijn. Schijnheilig vind ik ook meteen een super negatief woord voor iets waar ik niet meteen hetzelfde over voel.
    Kortom: ik heb niet het idee dat er veel genept wordt onderling, er super veel vervelend gedrag is. En natuurlijk hoop ik dat ik dit ook niet heb uitgestraald.

    Dus, is dit wat wij normaal noemen? Nee, maar ik noem het ook niet het definitieve. Is dit waar Quizlet voor bedoeld is? Natuurlijk niet. Ik vind het jammer dat jij dit wel zo ervaart.
    Misschien ben ik ook wel de enige die het zo ziet hoor, maar dan vind ik het goed/dapper dat je dit topic hebt geplaatst, zodat we het erover kunnen hebben.

    Voor hetzelfde geld zie ik het allemaal door een te rooskleurige bril. (nerd)


    Heel erg bedankt voor het uitdrukken van mijn mening. Ik zie wel mensen die anderen "roasten", maar weet je, de laatste tijd al bijna niet meer, of het is geen roasten, maar een discussie aangaan, waar wel een verschil tussen zit.

    Al begrijp ik je mening wel.


    obsessive rage

    Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Ik kan mij nog wel 2 jaar terug herinneren dat ik het gevoel had dat ik en anderen werden weggepest omdat mijn spelling niet goed was en mijn interesses als raar werden gezien.

    Edgy schreef:
    Ik begrijp wel waar je vandaan komt, maar ik deel je mening niet helemaal.

    Zelf heb ik niet per se het idee dat mensen doen alsof ze perfect zijn. Misschien omdat er per persoon niet genoeg vanaf hangt om te doen alsof ze iemand anders zijn dan ze daadwerkelijk zijn (het is niet meteen super direct gerelateerd aan je echte profiel, zoals Facebook dat bijvoorbeeld is). Misschien omdat op een schrijverssite mensen sneller zichzelf zijn. Maar ik heb niet het idee dat er per se gefaket wordt zoals je het beschrijft. Natuurlijk gebeurt dat altijd wel in zekere mate, omdat het gewoon een digitale wereld is. Maar als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Instagram, Facebook, Snapchat, vind ik het echt meevallen. Mensen hebben het hier over hun liefdesperikelen, verdriet, uitstelgedrag - niet iets wat bij perfect zijn hoort. Bovendien hebben mensen denk ik ook niet per se de behoefte om in die zin hier zichzelf te zijn - maar dit bedoel ik dus niet slecht. Jezelf zijn betekent dus ook continu stressed out, verdrietig, burn-out, depressief, of wat dan ook te zijn. En ik begrijp best dat mensen de behoefte hebben om hier níét zich zo te gedragen, maar dit zien als een positieve uitlaatklep.
    Zelf ben ik misschien wat 'drukker' op het internet, maar dat komt ook gewoon omdat dit het internet is. Ik beschouw dit als een ruimte waar ik me zo kan gedragen.

    Over die slechte spelling, weinig ervaring - als je het me een paar maanden geleden had gevraagd, was ik het met je eens geweest. Toen heb ik echt wat situaties gezien waarvan ik dacht 'jongens, moet dit nou?', maar onderhand ben ik het hier ook niet meer mee eens. Quizlet heeft nu een stuk minder activiteit en de mensen die ik wel tegenkom die gewoon overduidelijk wat jonger zijn, anders schrijven en weet ik veel wat doen - daar zie ik nauwelijks meer onaardige intenties tegen. Het is grappig dat je dit zegt, want hier dacht ik laatst nog aan. Ik zag iemand die iets meer typfouten maakte en er werd niks over gezegd, terwijl die persoon vroeger echt afgebrand zou zijn.

    Wat ik wil zeggen, is dat ik een stuk minder vijandigheid op de site zie dan vroeger. Veel minder ruzies en achterbakse dingetjes. Natuurlijk wel wat, maar het is gewoon een adolescentensite; wrijvingen zullen er sowieso wel zijn. Schijnheilig vind ik ook meteen een super negatief woord voor iets waar ik niet meteen hetzelfde over voel.
    Kortom: ik heb niet het idee dat er veel genept wordt onderling, er super veel vervelend gedrag is. En natuurlijk hoop ik dat ik dit ook niet heb uitgestraald.

    Dus, is dit wat wij normaal noemen? Nee, maar ik noem het ook niet het definitieve. Is dit waar Quizlet voor bedoeld is? Natuurlijk niet. Ik vind het jammer dat jij dit wel zo ervaart.
    Misschien ben ik ook wel de enige die het zo ziet hoor, maar dan vind ik het goed/dapper dat je dit topic hebt geplaatst, zodat we het erover kunnen hebben.


    Voor hetzelfde geld zie ik het allemaal door een te rooskleurige bril. (nerd)


    Ik ben het met Edgy eens. Ik kan natuurlijk alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken, maar ik doe mijzelf niet anders voor (waarom in Godsnaam). Misschien dat ik hier wel de versie van mijzelf kan zijn die ook in mij zit, de nerd/de schrijver/degene die over seks praat / etc. maar het is niet zo dat ik die types niet in het echte leven met me mee / uit draag. En ik denk dat dit meer is hoe mensen zich "anders voordoen" op het internet. (Wat ik dus de verkeerde benaming vind).

    Ik ben bijna 19 en voel me best volwassen en verstandig. Hierdoor neig ik wel meer naar mensen van een gelijke leeftijd en mensen die een gelijksoortig schrijfniveau hebben. Dit is niet omdat ik die andere mensen vervelend vind, of hen wil laten zien dat ik beter ben. Dit zie je ook in het "echte leven" ik maak vrienden met mensen van mijn leeftijd, in mijn omgeving, en niet met mensen van 11/12/13/14, omdat ik hen niet tegen kom of omdat wij niet in dezelfde periode van ons leven zitten en zo weinig aansluiting hebben.

    Ik hoop dat ik niet degene ben die mensen ongemakkelijk of onwelkom laat voelen, want dat is zeker niet de bedoeling. Ik ga echter wel graag de discussie aan - en dat moet je niet verkeerd opvatten.

    Ik vind het tof dat je het gesprek hierover opent en ik hoop dan dat we ook normaal met elkaar kunnen praten hierover!

    Nu ga ik echt studeren

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 8:49 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    A topic after my own heart.
    En ik wil niet perse perfect zeggen, eerder perfect schijnheilig. Ze worden altijd geloofd. Er zijn meerdere zaken hier voorgekomen dat er users zijn weggepest en dat als die users een punt opnoemen, ze meteen worden afgebrand. Niet alleen door de users, maar ook sommigen van de crew. Thats taking the fun out of everything.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik begrijp dat sommigen het nog niet zien. Het viel mij pas op toen ik mod werd, omdat het daar nog erger is.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ailise schreef:
    Ik begrijp dat sommigen het nog niet zien. Het viel mij pas op toen ik mod werd, omdat het daar nog erger is.


    Nou ja, ik ben ook moderator geweest, maar ik sta nog steeds achter mijn mening.

    - Overigens ben ik het ook een beetje eens met M0NA. Ik vind je topic/reacties een beetje aanvallend, op een manier. Niet openstaand voor discussie, zeg maar. In plaats van erop in te gaan dat andere mensen dit niet zo ervaren, zeg je 'jullie zien het gewoon niet, maar ik was moderator'. Dat vind ik niet per se heel voordelig om een sfeer te verbeteren.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 13:33 ]


    Tijd voor koffie.

    Ailise schreef:
    Ik begrijp dat sommigen het nog niet zien. Het viel mij pas op toen ik mod werd, omdat het daar nog erger is.


    Dit vind ik best aanvallend - is dit nu niet juist wat je zegt dat je zo naar vindt aan quizlet?

    Afgelopen maand waren er wel wat van die topics waarin een aantal mensen helemaal losgingen op iemand, misschien onverdiend. Maar wanneer je verwacht/vermoedt dat iemand een troltopic heeft geopend, zou ik ook niet serieus reageren. We kunnen best netjes blijven, maar je twijfel uitspreken of zeggen dat je het naar/onacceptabel vindt dat mensen zulksoort topics openen, is volgens mik juist alleen maar sterk.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ringwraith schreef:
    Ik heb niet het idee dat men zich perfect probeert voor te doen, maar wel dat ze graag op taalvlak laten zien dat ze het beter weten dan sommige anderen. Al heb ik hier zelf eigenlijk geen recent voorbeeld van gezien.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik kan hier ook alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar eigenlijk snap ik dit heel goed. Het internet in het algemeen is niet bepaald de place to be wanneer je een mening hebt die afwijkt van de meerderheid, maar dat is ook geen reden om er respectloos op in te gaan. Nu zeg ik niet dat dat op Q altijd het geval is, heus niet, maar soms zie ik ook wel eens dingen dat ik denk ´oke, dat was niet nodig.´
    Bijvoorbeeld wanneer iemand een opmerking naar een ander maakt, die misschien in de eerste plaats niet heel handig geformuleerd was of gewoon echt niet zo bedoeld als dat het wordt opgevat, en er vervolgens tien andere users het voor diegene willen opnemen. Dat is waanzinnig aardig, maar ik denk dat de meeste hier vaardig genoeg zijn om zichzelf te kunnen verdedigen of er samen wel uit kunnen komen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    M0NA schreef:
    (...)

    Dit vind ik best aanvallend - is dit nu niet juist wat je zegt dat je zo naar vindt aan quizlet?

    Afgelopen maand waren er wel wat van die topics waarin een aantal mensen helemaal losgingen op iemand, misschien onverdiend. Maar wanneer je verwacht/vermoedt dat iemand een troltopic heeft geopend, zou ik ook niet serieus reageren. We kunnen best netjes blijven, maar je twijfel uitspreken of zeggen dat je het naar/onacceptabel vindt dat mensen zulksoort topics openen, is volgens mik juist alleen maar sterk.

    Ik vind het juist zo naar dat velen niet gewoon zeggen wat er is. We kunnen dingen niet eeuwig verzwijgen.


    in love with the fictional characters, I'm sorry