• Wetenschappers kunnen deeltjes teleporteren

    Wetenschappers uit Delft slaagden erin om quantumdeeltjes te teleporteren. De technologie staat nog niet zo ver op punt dat ze mensen kunnen teleporteren, maar in de toekomst wordt het misschien wel mogelijk.
    Het teleporteren van deeltjes kan elke vorm van conventioneel transport overbodig maken, maar het kan nog lang duren voor die technologie wordt geperfectioneerd. De ontdekking is wel een gigantische stap dichter bij quantumcomputers. Deze computers zijn duizenden malen sneller en krachtiger dan onze hedendaagse digitale computers.

    Een soortgelijk onderzoek uit 2009 slaagde er ook in om quantumdeeltjes te teleporteren. Wetenschappers van de Universiteit van Maryland (Verenigde Staten) konden een succesvolle teleportatie uitvoeren na een miljoen pogingen. De onderzoekers uit Delft slaagden bij elke poging in een succesvolle teleportatie.

    Bron: www.zita.be

    Wat vinden jullie hier van?


    16 - 09 - '17

    Het kan handig zijn, maar als ik dan denk aan hoeveel dingen er kunnen mislopen.


    Take me to wonderland

    Ik vind het crazy... waar kan ik me nu al inschrijven voor teleportatielessen? (ik wil er toch wel op tijd bij zijn) :Y)


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Wauw, sensatiezoekende titel, hm?

    Ik vraag me af of het uberhaupt toegestaan gaat worden gezien de werkwijze (Ze verplaatsen het deeltje niet precies maar het is meer alsof ze een 100% exacte kopie maken waarbij het origineel verloren gaat als ik me niet vergis) Etisch gezien zullen daar ongetwijfeld wel wat problemen over ontstaan mocht het ooit mogelijk worden om levende wezens te teleporteren


    quidquid excusatio prandium pro

    Teleporteren naar warme landen, wollah


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    SolidSnake schreef:
    Wauw, sensatiezoekende titel, hm?

    Ik vraag me af of het uberhaupt toegestaan gaat worden gezien de werkwijze (Ze verplaatsen het deeltje niet precies maar het is meer alsof ze een 100% exacte kopie maken waarbij het origineel verloren gaat als ik me niet vergis) Etisch gezien zullen daar ongetwijfeld wel wat problemen over ontstaan mocht het ooit mogelijk worden om levende wezens te teleporteren


    Dat was de titel van het nieuws, althans in de nieuwsbrief die ik binnenkreeg toch, dus nam ik die over.


    16 - 09 - '17

    Ik wil me wel aanmelden als proefpersoon. Stuur me maar naar een warm land. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Goed :D

    Nooit meer fietsen! Lekker teleporteren!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Hmm. Ik kan me het niet voorstellen. Maar het idee is anders wel leuk.


    -

    Dysphoria schreef:
    Het kan handig zijn, maar als ik dan denk aan hoeveel dingen er kunnen mislopen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Dysphoria schreef:
    Het kan handig zijn, maar als ik dan denk aan hoeveel dingen er kunnen mislopen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Whao, dat zal wel echt heel awesome zijn!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    SolidSnake schreef:
    Wauw, sensatiezoekende titel, hm?

    Ik vraag me af of het uberhaupt toegestaan gaat worden gezien de werkwijze (Ze verplaatsen het deeltje niet precies maar het is meer alsof ze een 100% exacte kopie maken waarbij het origineel verloren gaat als ik me niet vergis) Etisch gezien zullen daar ongetwijfeld wel wat problemen over ontstaan mocht het ooit mogelijk worden om levende wezens te teleporteren

    Precies.

    Don't get your hopes up. Er zullen ongetwijfeld wel wat problemen ontstaan met het teleporteren van mensen en dieren, dus ik wacht het even af tot het zover is. Better safe than sorry.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2014 - 0:28 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Een voorbeeld van hoe het mis kan gaan.
    Lees :
    Titel : Het SchimmenRijk
    Auteur: Thomas Dish
    Genre: Science Fiction
    Uitgever : Meulenhof

    Korte Inhoud :
    Het verhaal speelt kort nadat de materiezender is uitgevonden. Met dit nuttige apparaat kan men alles en iedereen in geen tijd van de ene plek naar de andere overzenden, geeft niet waarheen, als er maar een ontvanger staat. Transport per radio, als het ware. Natuurlijk is zo'n materiezender geweldig handig. Maar hij is nog erg nieuw... misschien zijn er wel bijverschijnselen. Wie zal het zeggen?
    In ieder geval niet de mensen die er van te lijden hebben! Zij kunnen namelijk helemaal niets meer zeggen. In hun schimmenrijk zijn ze onzichtbaar, onhoorbaar, ontastbaar - totaal niet waarneembaar voor de echte wereld. Iedere transmissie van de zender produceert een echo, een schim:een spookachtig duplicaat splitst zich af, van alles wat verzonden wordt. Zo raakt het schimmenrijk steeds voller...
    Tot overmaat van ramp doet de schim van Nathan Hansard de verlammende ontdekking dat de Aarde vanaf Mars met totale vernietiging wordt bedreigd. Als spook zal het hem niet meevallen het onheil te stuiten.

    Scribe schreef:
    Ik wil me wel aanmelden als proefpersoon. Stuur me maar naar een warm land. Kepler-62e ^^


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Gaikotsu schreef:
    (...)
    Precies.

    Don't get your hopes up. Er zullen ongetwijfeld wel wat problemen ontstaan met het teleporteren van mensen en dieren, dus ik wacht het even af tot het zover is. Better safe than sorry.

    Ik geloof dat het vrijdag was, maar ik weet het niet zeker meer, maar toen was er een reportage van dit onderzoek op het journaal. Aan het eind van de reportage werd er gezegd dat volgens de Delftse onderzoekers het onmogelijk zou zijn om mensen of dieren of andere levende organismen te teleporteren.
    Beetje jammer dat ze dat hier vergeten zijn net te zetten (;


    Deep inside, I've never felt alive