• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    † Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 23:43 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dus je - je gaat het misschien af en toe zeggen?' vroeg ze hevig blozend. 'Het spijt me, dat ik je zo'n gekke vraag stel.'

    --

    'Vast een hoop vrouwen,' grijnsde Winnie. 'Daar heb jij je armen niet bij nodig.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily beet op haar lip. Het was niet het antwoord wat ze had willen horen - al had ze eigenlijk geen idee wat ze wel had willen horen, want het zou ook niets goeds betekenen als hij haar zou opbiechten dat hij ook gevoelens voor haar had. Natuurlijk was dat waar ze op hoopte, maar tegelijk zou dat nog veel ernstigere gevolgen hebben, want dan zou het haar nog zoveel meer moeite kosten om zich in te houden. Ze had zich eerder niet in kunnen houden.
    Ze had toen gedacht dat het kwam door Baiels ziekte en de alcohol die ze op had. Alcohol liet haar domme dingen doen waar ze later spijt van kreeg en ze dacht dat dat er één van was, maar inmiddels wist ze dat die kus dieper zat dan dat. Zelfs toen Baiel nog wel zichzelf was, had ze gevoelens voor Rodey ontwikkeld en de alcohol had de remmingen weggehaald die er toe hadden geleid dat ze zich aan die gevoelens over had gegeven. Een stomme fout, maar toen ze thuis kwam, had het nooit als een bewuste fout geleken. Ze dacht dat ze zich alleen had laten opgaan in het moment en ze moest gewoon zorgen dat dat niet weer gebeurde.
    Inmiddels wist ze wel beter, maar voor Rodey moest het wel zo zijn geweest - hij had gewoon een meisje gekust. Ariana en hij hadden ook met elkaar gezoend zonder een relatie te hebben, dus voor Rodey was Emily toen vast hetzelfde geval geweest. Het was stom en naïef om te denken dat Rodey nog steeds gevoelens voor haar zou hebben. Het was ten slotte jaren geleden dat zij een relatie hadden gehad. Hij had een kind verwekt in die tijd en hij had Ariana ontmoet. Ze moest de gedachten aan de Rodey van het instituut loslaten; die was er niet meer.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat denk jij!' grapte Wyatt. 'Die armen zijn het belangrijkste!'

    ~~

    'Het is geen gekke vraag, lieverd. Ik weet het gewoon niet. Ik doe mijn best.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dankjewel lieve knuffelbeer,' zei ze zacht. Ze streelde zijn wang en gaf hem een kus. 'Ik ben blij dat je zo eerlijk tegen me bent geweest, dat waardeer ik heel erg.'

    --

    'Als jij het zegt,' lachte Winnie.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Rodey tilde de slapende Zipp op en vouwde de armen van het jongetje om Zijn eigen schouders, zodat hij als een luiaard om Rodey's torso hing.
    'Nou...ik denk dat ik hem maar naar bed brdng,' zei hij zacht. 'Het komt allemaal wel goed, Em.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ze knikte en glimlachte naar hem. 'Ja, dat is prima. Ik ga zo ook maar naar huis.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Bij jou werkt het blijkbaar niet,' antwoordde Wyatt die weer een aardbei kreeg. 'Je hebt al zo veel weken met me opgetrokken en toch ben je niet voor mijn charmes gevallen!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kato glimlachte en kuste haar kruin voor hij overeind kwam en nog een stuk van Cordelia's cake afsneed, omdat hij nog best wel wat honger had.


    ~ ~

    Opnieuw raakte zijn hand weer even haar wang aan.
    'Tot ziens, Emily,' zei hij ademloos en zijn ogen bleven even op haar prachtige gezicht hangen dat door zijn hand deels aan het zicht ontrokken werd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Tot ziens,' prevelde ze. Ze keek hem lang na toen hij met Zipp in zijn armen het park uitliep en wendde haar blik pas af toen hij alweer lang en breed tussen de gebouwen liep. Ze wilde nog heel even bekomen voordat ze terug ging naar Baiel, die hoogstwaarschijnlijk al weer thuis was, of Meller, als hij nog niet thuis mocht zijn. Het was een aparte middag geweest, eerst met Ariana en toen met Rodey, en ze wilde het even laten bezinken voor ze de realiteit weer onder ogen moest komen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'O, ik wil ook een stukje!' zei Cordelia opgewekt.

    --

    'Volgens mijnheb jij nooit een serieuze versierpogingbgedaan,' zei Winnie. 'En daar heb je dan zeker niet je armen bij gebruikt.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Toen Emily thuis kwam, was Meller er nog. Ze glimlachte en betaalde het meisje en pakte daarna Maerle uit de wieg. Ze zette haar op het kleed. Maerle klom direct overeind en begon rondjes te lopen, terwijl ze ondertussen allemaal geluidjes maakte.
    ‘Heeft Meller je dat geleerd?’ glimlachte Emily. Ze ging op haar buik op het kleed liggen en volgde haar dochter met haar ogen.
    Maerle stapte trots naar haar moeder toe en ging op haar rug liggen.
    ‘Gekkie.’ Emily draaide zich voorzichtig op haar rug en pakte Maerle in haar armen, die begon te gieren van het lachen. Daarna begon ze allemaal dingen te brabbelen en Emily probeerde haar te begrijpen, maar erg goed lukte dat niet.
    Zo anders was haar eigen kind dan dat van Rodey. Zipp was nog maar vier jaar en nu al was hij een eigenwijs knulletje, al kon Emily zien dat hij meer in zich had dan wat hij liet zien. Hij had het niet eens beseft dat hij aan het spelen was - of in ieder geval in een eerste stadium van het spelen zat.
    Haar gedachten werden van Zipp en Rodey naar Maerle getrokken, die nu naast haar zat en met grote ogen naar de deur staarde. Emily volgde haar blik en zag dat er aan de deur gemorreld werd. Daarna vloog deze open en stond Baiel in de deuropening.
    ‘Baiel! Hoe was je werk?‘
    Baiel negeerde haar vraag en liep in één rechte lijn naar de slaapkamer, waar hij in de kleine kledingkast begon te rommelen. Emily liet Maerle op het kleed en volgde hem de slaapkamer in. ‘Wat doe je? Baiel?’ Ze legde haar hand op zijn schouder en schrok achteruit toen hij die met een ruk weer van zijn schouder duwde.
    ‘Was je het ooit van plan om me te vertellen?’ gromde hij.
    Emily knipperde verbaasd met haar ogen. ‘Wat moet ik je vertellen?’ Ze trok haar wenkbrauwen op en probeerde zijn blik te vangen, maar hij bleef met zijn hoofd schichtig heen en weer bewegen en het was onmogelijk om hem in de ogen te kijken.
    ‘Doe niet alsof je zo onschuldig bent!’ Hij gaf haar een duw, waardoor ze op het bed terecht kwam.
    Emily was nog nooit zo verbijsterd geweest door zijn gedrag en bleef een paar tellen verbluft op het bed zitten. Pas toen realiseerde ze zich dat zij degene was die aan de beurt was om iets te zeggen, maar ze wilde eigenlijk dat hij vertelde wat er aan de hand was. Ze probeerde zich voor de geest te halen wat ze had gedaan waarom hij boos kon zijn - iets wat haar niet onschuldig maakte. Misschien omdat ze aan Rodey had verteld over haar relatieproblemen met Baiel? Zou hij het niet leuk vinden dat ze dat met Rodey deelde? Het kon niets anders zijn, met Ariana had ze het niet over Baiel gehad en verder had ze vandaag met Baiel gezwommen, dus hij moest haar gesprek met Rodey hebben gehoord. Ze wist niet hoe, maar was er steeds sterker van overtuigd dat hij daarom boos was… Tot ze zich bedacht dat hij, als hij dat gesprek had gehoord, ook moest weten dat ze nog gevoelens voor Rodey had. Ze wist niet meer wat ze letterlijk gezegd had, maar het was sowieso iets in de trant dat ze zich over haar gevoelens heen moest zetten. Haar gezicht werd bleek. Ze wilde helemaal niet dat Baiel het wist! Ze wilde niet dat iemand het wist, naast Rodey en Ariana! En het was zelfs helemaal niet de bedoeling om het tegen één van hen te zeggen: bij beide had ze zich versproken.
    ‘Het spijt me…’ Emily sloeg haar ogen neer. ‘Ik wist niet dat je ook in het park was. Ik wilde niet dat je het te weten zou komen en ik ga er niks mee doen, dat beloof ik.’
    Baiel rolde enkel met zijn ogen. Hij had haar nog steeds niet aangekeken en was inmiddels met een hoopje kleding weer terug gelopen naar de deur naar de gang.
    ‘Baiel…’ Ze volgde hem. ‘Wat ga je doen?’
    ‘Je gaat er niks mee doen?’ Het was voor het eerst dat hij haar aankeek en ze deinsde achteruit door de blik die hij in zijn ogen had. Het was geen blik met boosheid of teleurstelling, het was een blik vol haat. Haat jegens haar - dat kon niet anders. ‘Ga je me nou nog langer blijven voorliegen? Ik zag je in het park - alweer.’
    ‘Alweer?’ Zijn opmerkingen verwarden haar en ze begon ervan overtuigd te raken dat de situatie nog veel erger was dan ze in eerste instantie had gedacht.
    ‘Weet je, als je met elkaar trouwt, beloof je elkaar eeuwige trouw.’ Hij siste en keek haar vurig aan. Het kostte haar moeite om haar blik niet af te wenden. ‘En het is de bedoeling dat je je daaraan houdt.’
    Hij moest weten van haar kus met Rodey. Hij moest het hebben gezien of gehoord en nu had hij haar weer gezien, met Rodey, en… Oh nee. Dit was écht niet goed. Ze besefte nu pas wat hij moest denken - wat hij waarschijnlijk al dacht vanaf het moment dat hij genezen was en zijn karakter veranderd leek te zijn. Vanaf toen moest hij denken dat ze een relatie met Rodey had gehad, naast hun huwelijk. Daarom was hij zo afstandelijk geworden…
    ‘Het is niet wat je denkt, Baiel!’ Emily pakte zijn hand. ‘Die kus was eenmalig…’
    Hij trok zijn hand ruw los en legde hem op de deurkruk. ‘Eenmalig. En wat was vandaag dan? Al die romantische gebaartjes? Het was zo duidelijk, Emily. Zo duidelijk.’ Hij opende de deur.
    ‘Nee, nee! Ga niet weg!’ Emily probeerde de deur weer te sluiten, maar Baiel hield haar tegen. ‘Alsjeblieft… Ga niet weg. We moeten het proberen op te lossen. We kunnen het oplossen. Ik had geen relatie met Rodey, Baiel! Nog steeds niet! Hij is verliefd op Ariana…’
    Dat was een domme opmerking. Ze wilde zichzelf slaan toen ze het had gezegd, want hij draaide zich weer naar haar om, maar zijn blik was nog harder dan daarvoor. ‘Wát?’
    Pets. Een klap in haar gezicht. Ze was met stomheid geslagen en kreeg het even niet voor elkaar om daarop te reageren, waardoor een tweede klap niet te vermijden was. ‘Blijf van me af!’ snauwde ze toen.
    ‘Wil jij zeggen dat je dit niet verdiend hebt?’ Baiel was inmiddels gaan schreeuwen. ‘Hij was verliefd op Ariana, zeg je! Jij bent gewoon smoorverliefd op die gore duivel! Nou, laat ik je dan maar een geheimpje vertellen over hem! Hij is bevriend met Venomis, Emily!’
    Een valse grijns verscheen op zijn gezicht toen Emily’s gezicht betrok. Haar hart klopte als een bezetene en ze deed haar uiterste best om die woorden haar ene oor in en haar andere oor uit te laten gaan, maar dat lukte niet. De woorden bleven door haar hoofd gonzen. Toen John had gezegd dat Rodey bevriend was met Venomis, had ze uiteindelijk Rodey geloofd, die had gezegd dat hij geen keuze had gehad. Natuurlijk was dat nog steeds een gevoelig punt, want ze kon er met haar hoofd niet bij dat Rodey dan niets tegen hen gezegd had, maar ze had het geaccepteerd. Nu Baiel opnieuw zei dat Rodey bevriend was met Venomis, leek het daarmee bevestigd, omdat ze het van twee verschillende kanten had gehoord.
    Ze wilde het niet geloven en ze probeerde het niet te geloven. Baiel was woest. Die wilde Rodey, die hij als concurrent zag, zwart proberen te maken. Hij kraamde onzin uit.
    ‘Maar weet je, nu is het allemaal voorbij. Je mag doen met die smeerlap wat je wilt,’ haalde Baiel haar uit gedachten, ‘want ik ben weg.’
    ‘Weg?’
    ‘Ja. Ik ben weg van dit eiland en ik kom ook nooit meer terug. Jij en die mini-versie van jou kunnen je eigen leven gaan leiden, zonder mij.’
    Ze bleef even stil en liet dat op zich inwerken. ‘Wat heb je met Baiel gedaan?’ vroeg ze toen, merkwaardig kalm. ‘Je bent jezelf niet meer. De Baiel met wie ik getrouwd ben, was misschien kwaad geworden, had me misschien inderdaad in mijn gezicht geslagen, alles was misschien hetzelfde gegaan - maar hij had Maerle niet in de steek gelaten.’ Ze schudde kort haar hoofd. ‘Er is iets gebeurd. Er is iets gebeurd waardoor je zo bent gehersenspoeld dat je dit soort opmerkingen maakt.’
    ‘En meent,’ voegde Baiel eraan toe.
    ‘Je denkt dat je het meent, maar je gaat Maerle missen.’
    ‘Nee.’
    Emily kneep haar ogen tot spleetjes. Ze balde haar handen tot vuisten en voelde hoe ze langzaam woedend begon te worden. ‘Dan ben je het niet waard je haar vader te noemen!’ siste ze.
    Even leek het of Baiel iets wilde zeggen: zijn gezichtsuitdrukking veranderde toen hij die woorden weer inslikte. Daarna draaide hij zich om en knalde de deur achter zich dicht. Ze hoorde zijn voetstappen de trap aflopen en toen was het plotseling stil. Die stilte werd verbroken door een zachtjes gesnik van Maerle, die nu bij de tafelpoot stond en haar armpjes daaromheen had geslagen. Emily liep naar het meisje toe en knielde bij haar neer. ‘Hé lief meisje.’
    Maerle verslapte haar greep aan de tafelpoot en sloeg haar armpjes toen om Emily’s arm. Emily tilde haar op en liep naar de bank, waar ze Maerle op haar schoot zette. ‘Sst.’ Maerle begon steeds harder te huilen en Emily begon met haar knieën op en neer te bewegen, wat haar dochter een klein beetje kalmeerde. Zachtjes begon Emily te neuriën, een liedje dat haar ouders hadden gezongen vroeger, als ze verdrietig was. Hoe kon het dat ze net nu dat liedje in haar hoofd had?
    Het leek Maerle ook te kalmeren en daardoor kreeg Emily weer de kans om aan de scène die zich zojuist had afgespeeld te denken. Zou Baiel het menen? Zou hij echt wegblijven? Ze zag zijn blik weer voor zich, een blik vol haat. Hij had gezegd niet alleen niks meer met haar te maken willen hebben, maar ook zijn eigen kinderen leken hem geen ene zier meer te kunnen schelen. Ze vroeg zich af of hij het werkelijk meende. Liet hij hen echt in de steek?
    Ze nam Maerle weer in haar armen en liep toen naar de wieg toe, waar het ei nog lag. Haar andere kindje. Baiels andere kindje. Zou het zijn of haar vader nooit ontmoeten? Het was bizar om dat werkelijk te denken. Eigenlijk verwachtte Emily niet dat Baiel voor altijd weg zou blijven, ondanks dat hij het wel leek te menen. Het was gewoon onvoorstelbaar als hij dat echt zou doen.
    Met in haar ene arm Maerle en in haar andere arm het ei liep ze de trappen af, voorzichtig, zodat ze niet zou vallen. Ze liep naar buiten en bleef even voor de buitendeur staan, terwijl ze de wind kort door haar haren liet gaan voor ze haar weg vervolgde richting het strand. Ze wist niet of Cordelia thuis was en ze wist ook niet of ze gelegen kwam, maar momenteel wilde ze liever niet alleen zijn en Cordelia was degene die ze nu het allerliefste zag.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kato en Cordelia zaten nog steeds met z'n tweetjes op de bank toen er op de deur werd geklopt. Cordelia zette haar schoteltje met daarop het plakje cake op tafel en liep naar de deur. Ze had geen bezoek meer verwacht. Ze was daarom ook verbaasd om Emily te zien. Ze droeg Maerle en het ei in haar armen en ze zag er vreselijk uit.
    'Emily!' zei ze een beetje geschrokken. 'Wat is er gebeurd? Kom binnen!' zei ze haastig. Ze nam Maerle van haar over en liet haar binnen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily legde het ei naast zich neer toen ze op de bank ging zitten en haalde even diep adem. Ze merkte dat ze heel erg rustig was. 'Baiel is bij me weg,' zei ze, toen Cordelia ook bij hen was komen zitten. 'Hij kwam thuis, heeft wat kleding gepakt en is vertrokken.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Wat?' Cordelia keek even geschokt naar Kato, die net zo geschrokken terug keek. 'Hij is bij je weg?' Ze was totaal verbijsterd en wist even niet wat ze moest zeggen. 'Waarom? Ik - ik wist helemaal niet dat het zo slecht tussen jullie ging!' Ze kleurde rood van schaamte en sloeg haar ogen neer. Wat erg dat ze dat niet had geweten over haar eigen zus. Ze schaamde zich.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ze haalde haar schouders op en sloot haar ogen. Ze was moe. 'Hij dacht - oh shit, ik heb je zoveel niet verteld.' Ze opende haar ogen weer en keek schuldbewust naar Cordelia. 'Hij dacht dat ik een relatie heb met Rodey.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain