• Iedereen, meer jong, heeft het wel, social media accounts, Facebook, Twitter, Instagram, Flickr, Tumblr, Ask en ga zo maar door.
    Maar is dit wel oké? Ik bedoel, ikzelf, en ga serieus niet flippen, heb niets van de social media accounts, buiten Google en Skype dan.
    Op school 'onderdrukken' ze me om een account aan te maken, maar ik vind het een beetje nutteloos. We hebben onze gsm toch?
    Hoe denken jullie hierover en wat moet ik doen? Of ben ik gewoon eem verankerd zeeschip aka Titanic?



    Klik op afbeelding voor de poll aub.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb mijn Facebook-account eerlijk gezegd ook aangemaakt vanwege de sociale druk en ik vind dat zó jammer, want ik haat het gewoon zo dat ik nu verplicht ben om iedere avond met vrienden te moeten chatten.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Gestemd.
    Ik zeg niet dat iedereen er ééntje moet hebben,- maar het is handig. Natuurlijk heeft zo'n beetje iedereen nu een gsm, maar het is toch soms eens leuk om foto's van vriendinnen te kunnen zien met wat zij die dag hebben beleefd of naar welk pretpark ze zijn geweest met het gezin?
    Als jij geen behoeftes er aan hebt, niet doen. Voel je niet gedwongen tot iets wat je niet aanstaat. Ik veroordeel je er niet voor hoor. :')

    Dit topic is overgeplaatst naar '''Polls promoten''.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2014 - 23:20 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Ik zelf heb wel facebook enz en ik vind het handig om zo in contact te blijven met andere, maar uiteindelijk vind ik niet dat het echt nodig is.


    16 - 09 - '17

    Ik vind het raar dat je een geregistreerd moet staan bij één of meerdere social media. Ja, het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen. Ikzelf ga wellicht mijn Twitter verwijderen, dan heb ik alleen nog Facebook en Google. Ik heb wel Instagram, maar ik heb de app al lang niet meer. Ik krijg mijzelf niet eens meer ingelogd. Ik wil mijn wachtwoord opvragen om het te verwijderen. Ik heb nog wel een fan account op Twitter, maar misschien ga ik daar ook mee nokken. Simpelweg omdat je dat moet onderhouden. Ik wil mij niet verplicht voelen daartoe. Social media voelt voor mij steeds meer als een verplichting. Dat wil ik niet. Dat instellingen je er bijna toe dwingen om het aan te maken vind ik stom. Dat is toch je eigen keuze?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zelf vind het niet nodig dat iedereen dit heeft, maar heb wel een account.
    Alleen op facebook, om een beetje op de hoogte te blijven hoe het gaat met verre vrienden/familie. Irritant dat mensen op school je pushen om een account te maken.. Als jij het niet wilt, hoef je geen account aan te maken.


    You are beautiful, you are love.

    Iedereen probeert zijn of haar identiteit te vinden en dat soort dingen gaan no eenmaal gemakkelijker op het internet. Het virtuele leven van mensen speelt een vrij bepalende rol in het hedendaagse leven iets waar ik op zich geen voorstander van ben, maar ik ben er ook niet principieel tegen. Het is moeilijk voor mij om hier een duidelijk standpunt in te nemen. Ik ben in ieder geval er wel van overtuigd dat het niet nutteloos is, maar het is ook niet zo dat we het absoluut nodig hebben.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yzma schreef:
    Ik vind het raar dat je een geregistreerd moet staan bij één of meerdere social media. Ja, het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen. Ikzelf ga wellicht mijn Twitter verwijderen, dan heb ik alleen nog Facebook en Google. Ik heb wel Instagram, maar ik heb de app al lang niet meer. Ik krijg mijzelf niet eens meer ingelogd. Ik wil mijn wachtwoord opvragen om het te verwijderen. Ik heb nog wel een fan account op Twitter, maar misschien ga ik daar ook mee nokken. Simpelweg omdat je dat moet onderhouden. Ik wil mij niet verplicht voelen daartoe. Social media voelt voor mij steeds meer als een verplichting. Dat wil ik niet. Dat instellingen je er bijna toe dwingen om het aan te maken vind ik stom. Dat is toch je eigen keuze?


    Van mijn ouders mag ik geen fb, de rest is vrij, maar ze zeuren nu al dat ik teveel op Q alleen al zit, en dan moet ik alles nog gaan onderhouden... Ik weet het echt niet meer.


    @Mulleroni: sorry.. :$ ik dachg dat het hier wel pastte ^^


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Novoselic schreef:
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb mijn Facebook-account eerlijk gezegd ook aangemaakt vanwege de sociale druk en ik vind dat zó jammer, want ik haat het gewoon zo dat ik nu verplicht ben om iedere avond met vrienden te moeten chatten.


    Een van mijn beste vriendinnen heeft al vrij doordat ze examens heeft gehad. Sowieso is ze vaak online als ik het ook ben. Ik kan vaak niet eens door mijn timeline scrollen zonder dat ze met mij wilt praten. Krijg ik weer een bolletje op mijn scherm. Ik voel me verplicht te antwoorden, dus ik zet dan vaak mijn app maar uit, want ik heb er niet altijd zin in. Het is toch stom dat je, je verplicht voelt om met mensen te chatten? Ik snap je wel.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben het helemaal met je eens hoor. Zelf heb ik geen social media. Ik vind Facebook heel irritant en nep en iedereen probeert zich daar maar van zijn beste kant te laten zien en interessant te doen. Twitter is zinloos, ik hoef echt niet van mensen te weten wat ze denken of wanneer ze naar de wc gaan, plus dat mensen dat van mij ook niet hoeven te weten. Instagram vind ik voor aandachtsgeile mensen "Kijk mij nou eens leuk zijn op een foto, selfie!"
    Ik vind al die zooi niet nodig en daarom heb ik het ook niet. Mensen kijken me vaak raar aan als ik ze vertel dat ik geen enkele vorm van social media heb, maar daar schaam ik me niet voor en ik sta achter mijn keuze. Van mij hoeft het niet en ik wil mijn privacy gewoon behouden.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ik ben het helemaal met je eens hoor. Zelf heb ik geen social media. Ik vind Facebook heel irritant en nep en iedereen probeert zich daar maar van zijn beste kant te laten zien en interessant te doen. Twitter is zinloos, ik hoef echt niet van mensen te weten wat ze denken of wanneer ze naar de wc gaan, plus dat mensen dat van mij ook niet hoeven te weten. Instagram vind ik voor aandachtsgeile mensen "Kijk mij nou eens leuk zijn op een foto, selfie!"
    Ik vind al die zooi niet nodig en daarom heb ik het ook niet. Mensen kijken me vaak raar aan als ik ze vertel dat ik geen enkele vorm van social media heb, maar daar schaam ik me niet voor en ik sta achter mijn keuze. Van mij hoeft het niet en ik wil mijn privacy gewoon behouden.


    Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, mensen kijken me ook zo heel vreemd aam en of zeggen van Aurora met een A hé? Want ik vind je niet.
    Ja, duhu.. Ik heb geen fb..
    En dan hun verschrikte kop..


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb facebook enkel en alleen omdat het makkelijk is om samenvattingen te delen voor school.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Titanic.
    Ik reageer eigenlijk doordat het laatste woordje van je "betoog" mij aanspreekt :')

    Maar ja, ik heb ooit Facebook aangemaakt om Titanicfoto's te liken ^.^


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Serieus? :p


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    ik vind het zo irritant. Ik wil geen facebook (en heb het ook niet) maar voor sommige dingen moet je gewoon facebook hebben om je in te schrijven of ergens aan mee te doen etc. en dat vind ik zo irritant


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio