• Iedereen, meer jong, heeft het wel, social media accounts, Facebook, Twitter, Instagram, Flickr, Tumblr, Ask en ga zo maar door.
    Maar is dit wel oké? Ik bedoel, ikzelf, en ga serieus niet flippen, heb niets van de social media accounts, buiten Google en Skype dan.
    Op school 'onderdrukken' ze me om een account aan te maken, maar ik vind het een beetje nutteloos. We hebben onze gsm toch?
    Hoe denken jullie hierover en wat moet ik doen? Of ben ik gewoon eem verankerd zeeschip aka Titanic?



    Klik op afbeelding voor de poll aub.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb ook geen facebook! *Meld zich bij het wereld natuur fonds als bijna uitgestorven dier soort*


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik heb vandaag op het punt gestaan om FB te verwijderen, omdat ik naar foto's keek van een cunt van een vriendin. Maar ja, dan kan ik ook niet meer kijken naar het knappe smoeltje van Hugh Jackman elke dag. (cat)
    Wel echt bullshit dat ze je onder druk zetten om accounts te nemen, ik vind het juist goed van je. Ik heb FB dus, en Instagram, maar ik post er niets op, ik kijk alleen maar.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb FB, Instagram en Tumblr, maar ik vind het prima als iemand dit niet heeft en ik ga ze ook niet dwingen om wel een account te maken.a


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Foraoise schreef:
    Ik zelf heb wel facebook enz en ik vind het handig om zo in contact te blijven met andere, maar uiteindelijk vind ik niet dat het echt nodig is.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik weet niet eens wat voor een sites Flickr en Instagram zijn, en hoogstwaarschijnlijk is Ask iets anders wat ik denk.
    Anyhoo -- naar mijn opinie is het niet bepaald nodig om één van zulke sites te hebben. Zelf heb ik een Facebook-account, waarvan ik alweer denk om het te verwijderen, gezien ik gedwongen werd om het aan te maken. Daarbij begrijp ik eveneens niet waarom mensen Twitter zo leuk vinden, but that is just my opinion. To get to the point: Mensen horen zelf de keuze te kunnen maken of ze een social account aan willen maken, het is toch eigenlijk belachelijk als iemand anders dat voor jou beslist.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik denk, en zeg als dit niet zo is,
    Facebook draait vooral om de likes en de populariteit en begeerlkjkheid die je toont.
    Instagram om de likes bij je foto's en je volgers.
    Twitter om de volgers.
    En dit toont enkel geliefd je bent en hoe.hard je daarmee opschept.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Bullshit. Ik heb Facebook en Instagram, enkel omdat ik het leuk vind. Niet om "kijk mij nou populair zijn, selfie!" te doen.


    26 - 02 - '16

    Bij de meeste denk ik dat toch, ik weet het niet.
    Ik kijk mee met mn vriendin haar account.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vind sommige reacties ronduit kwetsend en beledigend. Nu ben ik weer de slechte persoon omdat ik social media heb, de aandachtsgeile persoon omdat ik Instagram heb. Wtf zeg, sommigen zouden er goed aan doen hun shit anders te verwoorden.


    26 - 02 - '16

    Volgend jaar ga ik naar het Leeuwenborgh in Maastricht, en volgens de docent waarmee ik toen een intakegesprek heb gehad, werd op Facebook heel veel besproken. Zelf heb ik wel Facebook, maar ben ik daar amper actief op.
    Maar ik doelde dus op het feit dat men social media nodig heeft op scholen. Is dat niet een beetje vreemd? Je word gedwongen om een account aan te maken op een site van de social media, enkel omdat je -je huiswerk of een schoolopdracht via Facebook krijgt doorgestuurd.
    Ik ben tevens zo'n ouderwets type dat nog een telefoon heeft uit het jaar nul. Ik heb geen iPhone of een Blackberry, en ik weet niet welke merken men nog meer gebruikt. Jammer genoeg kan ik dus geen gebruik maken van apps, maar ik mis het ook niet. Op school werd ik alleen afgerekend op het feit dat ik geen apps kon downloaden, aangezien we met een bepaalde app ook les kregen. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen. Mensen zouden toch niet moeten worden afgerekend op het feit dat ze bepaalde technologie, zoals social media en die gloednieuwe mobieltjes, niet kunnen of mogen gebruiken? Ik kan mezelf geen iPhone permitteren, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

    Ik heb in ieder geval gestemd op de tweede optie.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Karthus schreef:
    Ik vind sommige reacties ronduit kwetsend en beledigend. Nu ben ik weer de slechte persoon omdat ik social media heb, de aandachtsgeile persoon omdat ik Instagram heb. Wtf zeg, sommigen zouden er goed aan doen hun shit anders te verwoorden.


    Ik vind niet dat je een slecht persoon bent omdat je social media hebt. Je hebt het en je vindt het handig, of gewoon leuk om ook contact te kunnen houden met mensen buiten school en dergelijken om. Ik denk niet dat je daarmee aan aandachttrekkerij doet. Je bent vrij om zelf te kiezen van welke social media jij gebruik wilt maken, ongeacht wat anderen denken. Naar mijn mening heeft dat niets te doen met aandacht willen hebben.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wow jah.. Op school bespreken ze ook vaak dingen via fb, en het is echt heel irritant als je de volgende dag uit de lucht komt gevallen.
    Of als je de nieuwtjes niet weet en je het niet helemaal snapt.
    Maar toch vind ik dat het fout is en je niet gedwongen moet worden tot het aanmaken.
    Maar ik ga het toch nodig moeten hebben. En daar zit ik vooral mee.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vind Facebook erg handig, vooral voor school. In de toetsweken worden namelijk allemaal samenvattingen in de jaarlaag-groep gezet en omdat iedereen uit mijn klas FB heeft konden we ook de datum van het klassenuitje heel handig via een poll bepalen. Verder gebruik ik het om te zien wanneer er nieuwe concerten komen van mijn favoriete band, omdat ik ze volg op Facebook. En als mensen irritant tegen me beginnen te chatten, schakel ik gewoon mijn chatfunctie uit. Ik heb wel alleen Facebook, verder geen Twitter of Instagram.


    From these ashes, I will rise

    Ik vind dat facebook onnodig is. Punt.
    En dat iedereen op school je obderdrukt, is gewoonweg belachelijk.


    • A dream is only a dream.. until you decide to make it real •

    Ik gebruik facebook, aangezien ik dat toch best wel leuk vind. Alleen plaats ik er vaak alleen foto's op of als ik echt iets leuks heb gedaan!
    En het is handig voor school vind ik altijd, we hebben zo'n groepsding om bestanden te delen.
    Maar voor de rest vind ik niet echt dat je ergens perse lid van moet zijn. Ik vind twitter persoonlijk echt waardeloos, daar snap ik de lol niet van.
    En instagram heb ik nooit uitgeprobeerd, je hebt toch een fotoboek gewoon op je telefoon staan of zoiets? Waarschijnlijk snap ik dat ook niet aangezien ik dat nooit heb uitgeprobeerd ^^ Maar iedereen moet zelf weten wat hij allemaal heeft (:

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 11:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.