• Hey mensen,

    Morgen heb ik een afspraak bij de dokter.
    Ik wil graag beginnen met de pil en daarvoor heb ik dus een afspraak gemaakt bij de huisarts.
    Nu vraag ik me af welke vragen ze allemaal gaan stellen?
    En kan ik beter alleen gaan of samen met mijn moeder?
    Bleh ik weet niet wat ik zal doen

    Ik hoop dat jullie me wat erover kunnen vertellen, hoe ging het bij jullie?


    He like girls how eat carrots!

    Ik zou lekker alleen gaan. Bij mij werd het niet per se leuker toen mijn moeder meeging. Ze ging allemaal van die kut opmerkingen maken zoals "dat je de pil hebt wil niet zeggen dat je met iedereen het bed in kan duiken" en dat soort onzin.


    26 - 02 - '16

    Succes. Ik ben nog niet aan de pil, al zou ik dat wel dolgraag willen onregelmatig en shit, maar ik durf er niet over te beginnen bij m'n moeder. :')

    Karthus schreef:
    Ik zou lekker alleen gaan. Bij mij werd het niet per se leuker toen mijn moeder meeging. Ze ging allemaal van die kut opmerkingen maken zoals "dat je de pil hebt wil niet zeggen dat je met iedereen het bed in kan duiken" en dat soort onzin.



    Dat zal mijn moeder waarschijnlijk niet doen, ze weet de reden waarom ik wil beginnen met de pil
    En dat is niet voor het voorkomen van een zwangerschap


    He like girls how eat carrots!

    Wat is de reden dat je wilt beginnen?
    Dat is een van de vragen sowieso. Ik heb hier nog een onaangebroken pakje liggen x'D
    Mijn reden was omdat ik zoveel pijn heb en zo


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Truestars42 schreef:
    (...)


    Dat zal mijn moeder waarschijnlijk niet doen, ze weet de reden waarom ik wil beginnen met de pil
    En dat is niet voor het voorkomen van een zwangerschap


    Dan heb jij vast het geluk dat je geen extreem christelijke ouders hebt. In dat geval kan je haar prima meenemen. Oh ja, als je merkt dat er teveel aan je lichaam verandert tijdens het gebruik van de pil (denk aan teveel toenemend lichaamsgewicht en borstgroei) dan moet je weer naar de dokter gaan. Dat zei mijn biologiedocent althans over de pil. Als dat soort dingen gebeuren, zei hij, dan is die pil niet goed.


    26 - 02 - '16

    Ik heb mijn moeder wel meegenomen, en zij liet mij gewoon aan het woord en hielp me als ik me ongemakkelijk begon te voelen. Mijn huisarts stelde namelijk een aantal vragen die ik niet zo op prijs stelde, maar volgens mij is dat bij onze praktijk een protocol.

    Ik kreeg bijvoorbeeld de vragen of ik al geslachtsgemeenschap heb gehad, of ik al eerder een pil had gebruikt en algemene vragen, zodat ze zeker wist dat ik niet zonder voorbereiding iets 'stoms' zou gaan doen.
    + Het is misschien handig om te weten op welke dag je opnieuw menstrueert, tenzij het heel onregelmatig is, natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 14:11 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zou met je moeder gaan, mits je zeker weet dat ze niet lullig gaat doen erover.
    Zelf ben ik niet aan de pil, omdat ik geen sex heb en ik ook regelmatig ongesteld ben.
    Maar ik denk dat ze vragen gaan stellen zoals, of je seksueel actief bent. Over je menstruatie. Dat soort dingen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Karthus schreef:
    (...)

    Dan heb jij vast het geluk dat je geen extreem christelijke ouders hebt. In dat geval kan je haar prima meenemen. Oh ja, als je merkt dat er teveel aan je lichaam verandert tijdens het gebruik van de pil (denk aan teveel toenemend lichaamsgewicht en borstgroei) dan moet je weer naar de dokter gaan. Dat zei mijn biologiedocent althans over de pil. Als dat soort dingen gebeuren, zei hij, dan is die pil niet goed.


    Klopt haha, mijn ouders zijn totaal niet gelovig.
    Bedankt voor de info :)


    He like girls how eat carrots!

    Myle schreef:
    Wat is de reden dat je wilt beginnen?
    Dat is een van de vragen sowieso. Ik heb hier nog een onaangebroken pakje liggen x'D
    Mijn reden was omdat ik zoveel pijn heb en zo


    Ja dat is mijn reden grotendeels ook.
    En ik wil het ook graag zelf een beetje kunnen "regelen".
    Daar bedoel ik mee dat je het bij vakantie's kan doorslikken enzo


    He like girls how eat carrots!

    Truestars42 schreef:
    (...)

    Ja dat is mijn reden grotendeels ook.
    En ik wil het ook graag zelf een beetje kunnen "regelen".
    Daar bedoel ik mee dat je het bij vakantie's kan doorslikken enzo


    Uhu, ik ga volgende week beginnen zodat ik in Augustus even door kan slikken, daarna stop ik weer

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 14:13 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Uhm nou ik heb een jaar de pil geslikt omdat mijn menstruatie gewoon zwaar kut was.(lol wat dubbelzinnig). Maar nadat ik vaak hoofdpijn kreeg ben ik ermee gestopt om te kijken of het misschien hielp. Ze vragen waarschijnlijk naar de reden waarom je de pil wilt slikken.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ze gaan je in ieder geval vragen of je seksueel actief bent en of je rookt. Dat kan ik me nog herinneren toen ik naar de huisarts ging. Mijn moeder was mee en het was toen om medische redenen, dus toen vond ik het niet erg dat ze mee was. De huisarts heeft bij mij wel heel duidelijk gezegd dat je niet aan kan komen van de pil, dus dat je er niet zozeer meer vet van opslaat. Je houdt hooguit meer vocht vast, maar je hoort geen groot verschil in je gewicht opeens te zien. Als dat wel zo was mocht ik terugkomen van de huisarts en dan zouden ze me een andere pil geven. Mind you, dit is me allemaal verteld door de huisarts, dus als iemand denkt het beter te weten dan de persoon die geneeskunde studeerde, wil ik diegene natuurlijk best even het nummer van mijn huisarts geven :Y)


    From these ashes, I will rise

    Bij mij vroeg de huisarts of ik seksueel actief was, en ik zat daar zo van "Dude, ik ben 14 O.o"
    Hij vroeg ook of er trombose in de familie voorkwam. Verder niet echt iets, of het was niet belangrijk omdat ik verder niets meer weer :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Volgens mij stelde die niet veel vragen, maar zo is mijn dokter ook gewoon. Wel zoals gezegd is of er trombose in de familie voorkomt.
    Ik werd wel gewogen en gezien hoe groot ik was, maar misschien was dat ook omdat ik in jaren niet naar de dokter ben geweest, geen idee. Verder werd mijn bloeddruk gemeten denk ik. Weet ik eigenlijk niet meer, maar ik vermoed van wel omdat hij dat altijd terug controleert als ik moet terug gaan omdat mijn voorschriftjes op zijn.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Voor zover ik weet komt toename van het gewicht doordat sommige varianten van de pil er voor zorgen dat het lichaam meer vocht vasthouden (maar dat heeft volgens mij ook met hormonen enzo te maken). Toen ik voor de pil naar de huisarts ging vroeg ze niets, ik heb alleen vertelt dat het toen was omdat ik tijdens de vakantie niet ongesteld wilde worden (we gingen de jungle van Suriname in, daar hoefde ik niet perse ongesteld te worden). Maar elke huisarts is weer anders, ik weet van m'n vriendin dat hij haar vroeg of ze een vriend had en of ze seksueel actief was of dat ze dacht dat te gaan worden zodra ze de pil ging slikken.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa