• Wat vinden jullie eigenlijk van de uitslagen van deze verkiezingen?
    Ik denk dat ik de komende jaren onder een steen ga leven.

    De uitslagen

    Oh, en, wie van jullie mocht er zelf aan gaan kiezen? ^^
    Mijn vriend moet gaan tellen en hij liet net weten dat het wel nog even zal duren.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Niemand durft er denk ik echt voor uit te komen, wat zeker erg is als ze er dan in de duik voor stemmen.

    Ja, da's toch echt belachelijk. Als je er in gelooft moet je het maar toegeven, dan moet je je er niet voor zitten schamen.
    Ik had gehoopt dat hetgene ik hoorde wat representatief was, maar helaas, grote overwinnaar. Ik ben best wat teleurgesteld in mijn medemens! :'D Maar zij zullen misschien ook wel teleurgesteld zijn in mijn stem :'D.
    Als iedereen daar echt achter staat, dan kan ik er wel mee leven, maar ik heb er nog steeds wel mijn twijfels over... Zeker omdat hij zo populair is geworden omdat hij grappig was toen hij in de slimste mens ter wereld mee deed. Maar daar draait het niet om in de politiek.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik vind dat echt een arrogante twat. Tijdens die debatten is dat echt een hypocriete vent hij is totaal niet sportief. Altijd tussen iedereen door praten, maar zelf moet je hem wel met gerust laten en alles altijd afkraken. In de slimste mens speelde hij ook alles behalve sportief vond ik.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik vind dat echt een arrogante twat. Tijdens die debatten is dat echt een hypocriete vent hij is totaal niet sportief. Altijd tussen iedereen door praten, maar zelf moet je hem wel met gerust laten en alles altijd afkraken. In de slimste mens speelde hij ook alles behalve sportief vond ik.


    En hij voelt zichzelf zo verschrikkelijk slim en beter dan de anderen, met zijn vervelende uitspraken in een taal die geen Vlaamse burger spreekt. 't Is naar mijn mening een omhooggevallen schooljongen — die toevallig goed was in Latijn, blijkbaar. Was 'ie maar historicus gebleven.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Avarosa: inderdaad. En kritiek geven kan hij maar al te goed. Hij klaagt dan dat ze de NVA zo slecht afschilderen, maar dat doet hij al lang met alles.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 20:26 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Asterism schreef:
    (...)

    En hij voelt zichzelf zo verschrikkelijk slim en beter dan de anderen, met zijn vervelende uitspraken in een taal die geen Vlaamse burger spreekt. 't Is naar mijn mening een omhooggevallen schooljongen — die toevallig goed was in Latijn, blijkbaar. Was 'ie maar historicus gebleven.


    Lol. Een slechte omhooggevallen schooljongen dan nog hoor. Ik studeer ook geschiedenis en elke prof aan de KU Leuven noemt hem openlijk ''een slechte historicus.'' (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    'Ik ben gewoon geen lachebek.' *facepalm* En ik vind het ook zo zielig voor de journalisten die hij zo afbekt.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Waarom zei Bart De Wever eigenlijk dat hij hoopte dat de pinguins op hem zouden stemmen?

    Ik heb overigens voor CD&V gestemd, dat is in mijn ogen nog de meest neutrale en sportieve partij.


    Let the Night embrace you

    Ik vond het wel sportief van Maggie De Block dat zij zoveel geld aan cultuur heeft gegeven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    madeupyou schreef:
    Avarosa: inderdaad. En kritiek geven kan hij maar al te goed. Hij klaagt dan dat ze de NVA zo slecht afschilderen, maar dat doet hij al lang met alles.


    Inderdaad. NV-A is ANTI. Tegen dit, tegen dat. Meer tegen alles dan voor. Ze willen het veranderen. Hun stemmers slikken het voor zoete koek. Gesprek tussen mijn vader en mijn nonkel.
    Nonkel: Het moet veranderen!
    Vader: Wat ga je veranderen?
    Nonkel: *lange stilte*. Klopt op tafel. 'Het moet veranderen!'

    Ik vraag me af hoeveel mensen echt weten waarop ze hebben gestemd. NV-A heeft ook hun punten met meer Vlaamse bevoegdheden, maar dat zo anders zijn dan de andere partijen. Puur populisme. Media-politiek. Die met de grootste toeter die het het best kan zeggen en verkopen, wint.
    Voor de Wever in de spotlights stond was er amper NV-A.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 20:34 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Inderdaad. NV-A is ANTI. Tegen dit, tegen dat. Meer tegen alles dan voor. Ze willen het veranderen. Hun stemmers slikken het voor zoete koek. Gesprek tussen mijn vader en mijn nonkel.
    Nonkel: Het moet veranderen!
    Vader: Wat ga je veranderen?
    Nonkel: *lange stilte*. Klopt op tafel. 'Het moet veranderen!'

    Ik vraag me af hoeveel mensen echt weten waarop ze hebben gestemd. NV-A heeft ook hun punten met meer Vlaamse bevoegdheden, maar dat zo anders zijn dan de andere partijen. Puur populisme. Media-politiek. Die met de grootste toeter die het het best kan zeggen en verkopen, wint.
    Voor de Wever in de spotlights stond was er amper NV-A.

    Inderdaad, dat vind ik nog het verschrikkelijkst! Mensen denken gewoon niet na en zijn van "oh da's wel een leuke kerel" -hoewel ik niet weet wat er leuk aan hem is- en stemmen er gewoon voor, wat voor politieke punten hij heeft doet er gewoon niet toe. En ze horen eens 1 ding waar ze zich in kunnen vinden met de NVA en stemmen er dan op terwijl er zoveel meer punten zijn die niet overeenkomen met wat ze willen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    (...)
    Inderdaad, dat vind ik nog het verschrikkelijkst! Mensen denken gewoon niet na en zijn van "oh da's wel een leuke kerel" -hoewel ik niet weet wat er leuk aan hem is- en stemmen er gewoon voor, wat voor politieke punten hij heeft doet er gewoon niet toe. En ze horen eens 1 ding waar ze zich in kunnen vinden met de NVA en stemmen er dan op terwijl er zoveel meer punten zijn die niet overeenkomen met wat ze willen.


    Hij heeft een bepaalde manier van spreken. Hij kan heel charmant overkomen en zegt meer met zijn gezicht dan in 100 woorden daarbij is het heel moeilijk om hem boos te krijgen. Mensen slikken dat. Hij's charismatisch. Ik wordt er zowaar misselijk van.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Om de een of andere reden ben ik gewoon aan België gehecht. De Wever zou zo een koevoet tussen Vlaanderen en Wallonië wurmen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    'Zoals je kan zien ben ik een lachebek.'
    Piss off.
    Ik ben nu ook niet zo'n fan van Wallonië, maar ik ben wel gehecht aan België zoals je zegt. Ik ga zeker niet akkoord hoe alles er aan toe gaat, maar ik vind wel dat op veel vlakken Vlaanderen en Wallonië elkaar compenseren en dat kan je gewoon niet splitsen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wow, ik ben blij met dit topic, ik voelde me al heel erg alleen met de huidige uitslag. Wat een opluchting om te horen dat er nog mensen zijn met dezelfde mening. (: Alhoewel ik ook weinig mensen ken die pro-N-VA zijn, hoor. Al heb ik nu wel een vriend die eerst helemaal voor Groen en Pvda was en toen omsloeg, dat was heel vreemd.

    Maar dus, ik ben voor de eerste keer gaan stemmen!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Avarosa schreef:
    'Zoals je kan zien ben ik een lachebek.'
    Piss off.
    Ik ben nu ook niet zo'n fan van Wallonië, maar ik ben wel gehecht aan België zoals je zegt. Ik ga zeker niet akkoord hoe alles er aan toe gaat, maar ik vind wel dat op veel vlakken Vlaanderen en Wallonië elkaar compenseren en dat kan je gewoon niet splitsen.


    Inderdaad. Het is ook gewoon onzin. Waar zijn ze eigenlijk mee bezig. België splitsen. Wat zal het volgende zijn. Brugge die Waregem gaat aanvallen?
    Ze denken niet vooruit ze denken achteruit. De wereld globaliseert en niets gaat dat tegen houden. In dat opzicht is NV-A's programma vrij leeg vind ik.
    Bovendien speelt hij het best sluw. Hij omzeilt het splitsen via confederatie, maar meneer mijn mede-historicus weet heel goed dat in de geschiedenis nooit een confederatie is blijven bestaan en dat elke staat uiteindelijk toch afzonderlijk gegaan. Confederatie is gewoon een stap in zijn masterplan en iedereen loopt daar in.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.