• Wat vinden jullie eigenlijk van de uitslagen van deze verkiezingen?
    Ik denk dat ik de komende jaren onder een steen ga leven.

    De uitslagen

    Oh, en, wie van jullie mocht er zelf aan gaan kiezen? ^^
    Mijn vriend moet gaan tellen en hij liet net weten dat het wel nog even zal duren.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Was dat niets in van na een jaar of zo? Idk, zo goed ben ik niet op de hoogte.
    Er was toch ook iets met mensen die een leefloon zouden krijgen, maar dan wel verschillende huizen hebben?
    Maar het sociaal beleid zal sowieso strenger moeten. Onze staatsschuld is veel te hoog.
    Ik ga ook slapen. Goedenacht. (: Ben eens benieuwd naar hoelang het duurt voor we een premier hebben. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nicosia schreef:
    (...)

    Weet je ook vanwaar die welvaart komt? Mijn papa heeft me gisteren gezegd hoeveel hij verdient en welk deel daarvan naar de staat gaat. En geloof me, het was veel. Het enige wat SP.A. wil is dat hij nog meer moet afgeven. En dat steekt me echt tegen.


    56%, dat weet ik. Dat is verdomd veel en één van de hoogste belastingen over Europa.
    Maar dat is niet wat SP.A wilt, niet in woorden. Wat ze in daden doen is wat anders, maar dat is bij elke partij zo. Bijna geen enkele partij volbrengt wat ze beloven, om het heel cru te zeggen.
    Dat is heus niet het enige wat SP.A wil, SP.A wil veel meer dan dat.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Verne schreef:
    (...)

    56%, dat weet ik. Dat is verdomd veel en één van de hoogste belastingen over Europa.
    Maar dat is niet wat SP.A wilt, niet in woorden. Wat ze in daden doen is wat anders, maar dat is bij elke partij zo. Bijna geen enkele partij volbrengt wat ze beloven, om het heel cru te zeggen.
    Dat is heus niet het enige wat SP.A wil, SP.A wil veel meer dan dat.


    Maar de rest wat ze willen, wil ik ook niet. :'D Ik heb de Stemtest gedaan en kwam hen verre van uit. :') Maar ik heb geen zin in verdere discussies die toch tot niets leiden. Dus ik ga slapen. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nicosia schreef:
    (...)

    Maar de rest wat ze willen, wil ik ook niet. :'D Ik heb de Stemtest gedaan en kwam hen verre van uit. :') Maar ik heb geen zin in verdere discussies die toch tot niets leiden. Dus ik ga slapen. ^^


    Tja, dat is sowieso eigen mening en gezien iedereen die heeft, heeft het inderdaad geen nut hier verder op in te gaan.
    Ik heb ook een stemtest gedaan en volgens mij was de volgorde dit:
          Groen
          CD&V
          SP.A
          N-VA
          Vlaams Belang
          Open Vld

    Maar op welke plek de partijen zouden staan moest ik ook daadwerkelijk kunnen stemmen, zou er zo uitzien, denk ik:
          Groen
          SP.A
          CD&V
          Open Vld
          N-VA
          Vlaams Belang (Hier zou ik dus van mijn leven niet op stemmen :'D)

    Slaapwel (:
    Ik ga dan ook gaan slapen ^^

    [ bericht aangepast op 26 mei 2014 - 0:13 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nicosia schreef:
    Was dat niets in van na een jaar of zo? Idk, zo goed ben ik niet op de hoogte.
    Er was toch ook iets met mensen die een leefloon zouden krijgen, maar dan wel verschillende huizen hebben?
    Maar het sociaal beleid zal sowieso strenger moeten. Onze staatsschuld is veel te hoog.
    Ik ga ook slapen. Goedenacht. (: Ben eens benieuwd naar hoelang het duurt voor we een premier hebben. :'D


    Na twee jaar, dacht ik.
    En dat vind ik eingelijk wel realistisch. Als je 2 jaar lang zoekt naar werk moet je echt wel al iets gevonden hebben.
    Misschien niet het werk dat je zou willen hebben of waar je voor gestudeerd gebt.
    Maar er zijn zoveel jobs die niet ingevuld raken, zowel jobs waar je voor gestudeerd moet hebben als jobs die in principe iedereen kan.
    Mijn moeder is huishoudhulp/poetshulp. Op het bedrijf waar ze werkt zoeken ze al maanden nieuwe werknemers.
    Maar ze kunnen bijna niemand vinden, gewoon omdat mensen geen 'kuisvrouw' willen zijn.
    Dan vind ik het een beetje hypocriet dat mensen na twee jaar beweren geen werk te vinden.
    (Dit neemt echter niet weg dat mensen met een reeds oudere leeftijd, wél beter bij gestaan moeten worden omdat veel bedrijven niet graag iemand aan nemen die in de eerste plaats duurder voor hen is en dan ook nog eens over een aantal jaren op pensioen gaat.)

    In principe vind ik dat idee van NVA geen probleem, omdat ik me dood erger aan het feit dat ik moet betalen voor mensen die niet WILLEN werken, echter is het nadeel natuurlijk dat er altijd wel mensen zijn die écht niet aan werk raken, en die hierdoor in de problemen raken. Alles heeft een keerzijde.

    Ik vind vooral dat mensen beter begeleid moeten worden naar een nieuwe job. Ook zij die niet willen werken of echt een bepaalde job willen uitvoeren.
    Zowel voor jongeren als voor oudere mensen.

    En over belastingen gesproken hierboven, het maakt niet uit of je op Spa of nva stemt, uiteindelijk zal toch iedereen de belastingen blijven verhogen, wat ze ook beweren.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2014 - 0:38 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Tolstoy schreef:
    (...)

    Tuurlijk! Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben die het vreselijk vindt dat de NV-A het gehaald heeft.

    Nog plek voor een derde persoon? :x


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vond SP.A eerlijk gezegd ook niet interessant dit keer en in het verleden heb ik er wel nog op gestemd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben nu eigenlijk wel eens benieuwd naar de regering die gevormd wordt en hoe lang het duurt... Indien NVA in de regering wil zitten kunnen ze nog hun plannen niet echt uitvoeren aangezien ze compromissen gaan moeten maken met andere partijen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay