• Wat vinden jullie eigenlijk van de uitslagen van deze verkiezingen?
    Ik denk dat ik de komende jaren onder een steen ga leven.

    De uitslagen

    Oh, en, wie van jullie mocht er zelf aan gaan kiezen? ^^
    Mijn vriend moet gaan tellen en hij liet net weten dat het wel nog even zal duren.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Harcourt schreef:
    (...)

    Daarom dan ook dat hij zoveel stemmen heeft gehaald? :'D


    Dat vroeg ik me ook af ^^ Niemand mag hem en hij heeft toch een goede dertig procent van de stemmen ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hun voorstel is ook zeker niet zo slecht. Ik bedoel, als de jeugd kloot je bijvoorbeeld jezelf alleen maar binnen 5 jaar. Maar ik heb het gewoon niet zo op de manier waarop. Met dat V-teken en dat promotiefilmpje enzo.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Hun voorstel is ook zeker niet zo slecht. Ik bedoel, als de jeugd kloot je bijvoorbeeld jezelf alleen maar binnen 5 jaar. Maar ik heb het gewoon niet zo op de manier waarop. Met dat V-teken en dat promotiefilmpje enzo.


    Ach, het spel van het Vlaams Belang is nog erger.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    CatchADreamx schreef:
    (...)
    Ja dat weet iedereen, maar voor de rest bedoel ik.
    En wie het in hemelsnaam in zijn hoofd heeft gekregen om België en Wallonië te splitsen is echt een idioot.
    We zijn een van de kleinste landjes van de wereld al, en nog kunnen we niet overeen komen. Echt belachelijk.


    Typisch België. Ik had zo'n gastcollege Belgische oorlogsherinneringen twee weken geleden, en troost je, het is ook wat ons bindt. De hele Waalse-Vlaamse kwestie maakt België tot België. (:
    Ook weer typisch dat België het enige land is die niet met polls werkt en daardoor informatie zijn kwijtgeraakt omdat ze problemen hebben met de DISKETTES. "Ja. De computers waren al 20 jaar oud.'' Wat een scenario. Alsof ze geen geld genoeg hebben.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Verne schreef:
    (...)

    Ach, het spel van het Vlaams Belang is nog erger.
    Daar heb ik niet echt een goed woord over te zeggen


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nicosia schreef:
    (...)

    Zijn gevoel voor humor alleen al. :'D
    @Pabitel, ik heb zo het gevoel dat wel meer mensen dat vinden. ^^ (Over Di Rupo en De Wever)


    Maar vind je dan niet dat hij het als een middel gebruikt? Het volk mee probeert te trekken om zijn doel te bereiken? Mensen hangen zich aan hem op als de steunhaak. Alsof ze hem voor hen laten denken wat ze zelf niet kunnen denken. Ze gaan met hem mee. Populisme. Dat is gevaarlijk vind ik. De macht die zo'n figuur met zich meedraagt.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Avarosa schreef:
    Hun voorstel is ook zeker niet zo slecht. Ik bedoel, als de jeugd kloot je bijvoorbeeld jezelf alleen maar binnen 5 jaar. Maar ik heb het gewoon niet zo op de manier waarop. Met dat V-teken en dat promotiefilmpje enzo.



    Sorry. Kon het niet laten.

    Ik maak nu geen conclusies. Alleen een bedenking. Maar ik vraag me af waarom een partij een groet zou WILLEN. Een groet is beladen. Iedereen (die een beetje wakker is) linkt het aan Hitler. Je zou eerder veronderstellen dat je zoiets kost wat kost wilt vermijden. Moest ik een partij hebben, en al wilde ik een groet zou ik het omwille van die beladenheid toch niet doen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dat is gewoon voor de V van Vlaanderen en nu met The Voice komt hen dat ook goed uit.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Verne schreef:
    (...)

    Hij sprak het Latijn niet eens juist uit.
    Goed, niet alles wat De Wever zegt is belachelijk, maar ik zou nooit, nooit, nooit op N-VA stemmen, gewoon om de mensen die achter N-VA staan. Ik bedoel: Waar denk je dat al die Vlaams Blokkers naartoe zijn met hun stem? En ook omdat ze in woorden niet racistisch zijn, maar in daden wel.
    Voor SP.A zou ik wel stemmen op de gemeenteverkiezingen, omdat Groen er hier niet is. Het is door SP.A dat we zoveel sociale zekerheid hebben, dat iedereen zoveel sociale zekerheid heeft. Moesten zij er niet geweest zijn, zaten we hier ook maar te vorten.
    Maar ach, ik zou ook niet voor de PS gestemd hebben als ik in Wallonië gewoond zou hebben, gewoon omdat elke regering die zo lang aan de macht is corrumpeert.
    Tja, ik blijf voor Groen/Ecolo en als ik op die op de één of andere manier niet zou kunnen stemmen als ik zou mogen stemmen, zou ik voor SP.A gaan.
    Maar dat is mijn mening, natuurlijk ^^


    Weet je ook vanwaar die welvaart komt? Mijn papa heeft me gisteren gezegd hoeveel hij verdient en welk deel daarvan naar de staat gaat. En geloof me, het was veel. Het enige wat SP.A. wil is dat hij nog meer moet afgeven. En dat steekt me echt tegen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Histoire schreef:
    (...)

    Maar vind je dan niet dat hij het als een middel gebruikt? Het volk mee probeert te trekken om zijn doel te bereiken? Mensen hangen zich aan hem op als de steunhaak. Alsof ze hem voor hen laten denken wat ze zelf niet kunnen denken. Ze gaan met hem mee. Populisme. Dat is gevaarlijk vind ik. De macht die zo'n figuur met zich meedraagt.


    Ik heb er niet zoveel verstand van, maar mijn papa heeft op de NVA gestemd en hij is niet zo iemand. ^^ Ik kan natuurlijk niet spreken voor de andere duizenden.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nicosia schreef:
    (...)

    Weet je ook vanwaar die welvaart komt? Mijn papa heeft me gisteren gezegd hoeveel hij verdient en welk deel daarvan naar de staat gaat. En geloof me, het was veel. Het enige wat SP.A. wil is dat hij nog meer moet afgeven. En dat steekt me echt tegen.


    Same. Omdat mijn vader grotendeels in het buitenland werkt, wordt zijn loon in meerdere landen uitbetaald, gezien het percentage van tijd hij daar verblijft (het is ingewikkeld, ik snap het ook niet helemaal), maar het komt erop neer dat hij in al die landen belasting betaalt, alsof hij er woont, maar omdat hij wel in Belgie woont, officieel, moet hij dubbel belasting betalen op al die delen die niet hier betaald worden. Hoe eerlijk is dat dan?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nicosia schreef:
    (...)

    Weet je ook vanwaar die welvaart komt? Mijn papa heeft me gisteren gezegd hoeveel hij verdient en welk deel daarvan naar de staat gaat. En geloof me, het was veel. Het enige wat SP.A. wil is dat hij nog meer moet afgeven. En dat steekt me echt tegen.


    Ja. Maar de SPA eet dat geld wel niet op hé. (:
    Ze geven ons sociale zekerheid in de plaats. In Amerika creperen ze langs de straat omdat ze geen ziekteverzekering kunnen betalen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ja. Maar de SPA eet dat geld wel niet op hé. (:
    Ze geven ons sociale zekerheid in de plaats. In Amerika creperen ze langs de straat omdat ze geen ziekteverzekering kunnen betalen.


    Ik vind dat ze beter diegenen die het slecht hebben zouden moeten leren omgaan met geld. Of aan een job helpen. Maar dat is mijn mening. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Maar niemand zegt toch iets over het wegnemen van sociale zekerheid? NVA wil het beleid ervan enkel strenger maken, aangezien er enorm veel misbruik van wordt gemaakt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ja, maar ik hoorde die ook iets zeggen van 'Mensen die niet aan werk geraken zouden geen leefloon mogen krijgen' ofzo iets, vond ik ook niet helemaal terecht. Nuja swat. Ik ben moe en ga slapen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?