• Heb dus net de film 'Vampire Academy' gekeken en kwam erachter - door het einde, dat het dus een
    filmreeks wordt dat gebaseerd is op een boekenreeks (zucht).
    Nu was mijn vraag, want ik heb ze even alle 6 gedownload, wat is jullie mening over deze boekenreeks? Want als het de moeite
    niet waard is, denk ik niet dat ik eraan ga beginnen.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 19:58 ]


    To infinity and beyond •

    Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar.


    26 - 02 - '16

    Ik heb ze zelf nog niet gelezen, maar mijn vriendin heeft een goeie smaak en zij is er verslaafd aan. :')


    help

    De boeken waren tof, al vond ik het einde iets minder, maar zelfs dat was nog veel beter dan de film :'D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vond de boeken wel nog tof om te lezen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Hier ben ik ook best benieuwd naar. Ik ben een vampierliefhebber, maar zijn de vampiers in de boeken traditioneel (dracula achtig)?


    Let the Night embrace you

    ^
    Ja? Niet te kinderachtig? Of verschrikkelijk slecht geschreven?


    To infinity and beyond •

    Als jullie van vampieren houden raak ik trouwens ook Saga of Darren Shan aan (: Die zijn ook érg tof! Ze lezen super makkelijk weg en zijn heel origineel.
    Over Vampire Academy, ze zijn niet kinderachtig nee. Al vond ik het persoonlijk op het einde iets te veel Twilight desperate-heid in zich hebben, maar dat ben ik, anderen vonden dit niet (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vond het allemaal erg goede boeken en zeker het lezen waard. (: De vampiers zijn goed geschreven en zeker niet kinderachtig. Echt traditioneel zijn ze niet, dat wel.

    [Trouwens, mag ik vragen wat je titel betekend? (': Hij klinkt nogal, random.]


    comfort in c h a o s

    Bates schreef:
    Ik vond het allemaal erg goede boeken en zeker het lezen waard. (: De vampiers zijn goed geschreven en zeker niet kinderachtig. Echt traditioneel zijn ze niet, dat wel.

    [Trouwens, mag ik vragen wat je titel betekend? (': Hij klinkt nogal, random.]


    Nou, ze staan op mijn e-reader, ben benieuwd haha!
    Oh spuit 11 betekend dat je ergens veeeeeel later achterkomt. Aangezien het eerste boek vrij oud is - 2009 geloof ik haha.


    To infinity and beyond •

    En dan heb ik eigenlijk nog een klein vraagje voor de mensen die de film én de boeken hebben gelezen/gezien, is het nog de moeite waard om het eerste boek te lezen? Of kan ik die overslaan?


    To infinity and beyond •

    Lees het, de film overhaaste alles zo.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Huf schreef:
    En dan heb ik eigenlijk nog een klein vraagje voor de mensen die de film én de boeken hebben gelezen/gezien, is het nog de moeite waard om het eerste boek te lezen? Of kan ik die overslaan?

    Lezen! Anders mis je echt informatie en dingen die in de volgende boeken voorkomen. Waarschijnlijk moet je even in de schrijfstijl van Richelle Mead inkomen en dat heb je dat tenminste in het eerste boek, waar je het verhaal ongeveer kent.


    comfort in c h a o s

    Ikzelf vond ze geweldig. Heb ze echt allemaal binnen no time uitgelezen. Het is niet echt wat je zo snel ziet tegenwoordig, maar ook niet traditioneel.
    Het eerste boek zou ik wel lezen als ik jou was. Boeken bevatten meer details, die wel belangrijk zijn voor de komende boeken.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ikzelf vind de boeken echt heel goed stukken beter dan de film. Als ik jou was zou ik het eerste boek wel lezen omdat er gewoon veel meer details in zitten, die in de boeken daarna nodig zijn. Ook klopt niet alles wat ze in de film hebben gedaan en hebben ze dingen overgeslagen die ik toch best belangrijk vond.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Huf schreef:
    (...)

    Nou, ze staan op mijn e-reader, ben benieuwd haha!
    Oh spuit 11 betekend dat je ergens veeeeeel later achterkomt. Aangezien het eerste boek vrij oud is - 2009 geloof ik haha.

    Ik vind een boek van 2009 best 'jong'.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.