• We beginnen bij dat er een groepje elfen aan tafel zit en overleggen waar ze naartoe gaan omdat ze vluchten voor de oorlog.
    Ze besluiten dus naar Nunandur te gaan.
    Praattopic: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=163114
    Dit is het speeltopic van Elfenjacht.
    Een groepje elfen vlucht van de oorlog in hun land naar Nunandur.
    Onderweg komen er een heleboelgevaren voorbij.
    Zometeen komen hier de personages:

    Ilyriana Snowfeng 16 boself- Snowfallx
    Elemmíre Elanesse 23 boself- Fiance

    Hilana Nessiandre 40 ijself tovenares twee kinderen die meereizen: Faenith 6 en een jongen Himdor 11- NymeriaDorne
    Robin Tigrisblack 18 weerwolf wildmeter 4 - Robind19
    Nina Sherwood 17 weerwolf wildmeter 4 vriendin Robin - Fiance
    -




    Regels:
    Er is geen minimum aan woorden. Als het maar meer dan 20 is :)
    Als je niet serieus doet zet ik je eruit.
    Alleen Creaboek maakt een nieuw topic aan.
    Minstens 1 of 2 keer per week reageren.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2014 - 16:02 ]


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    [Hoe beginnen we? ]


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    [ heb ik net bovenaan gezet. Voor verdere berichten maak ik even een praattopic aan. Zometeen dan.]


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Elemmíre Elanesse

    Ik zit in een veilige kamer met een heleboel andere elfen.
    Om ons heen , buiten is het gevaarlijk. Oorlog... Bijna 15 jaar lang.
    We overleggen of we gaan vluchten. Zo ja, waarheen.
    Hilana ken ik al heel lang. Ze heeft haar kinderen meegenomen naar de vergadering.
    Ik zelf zou mijn kinderen nooit mee nemen. als ik kinderen had...
    Mij lijkt het veel te gevaarlijk.
    Ik kijk Olwë aan. Hij is net zo oud als ik en ik vind hem wel aardig.
    Jacob is ook gekomen. Veel van hem zie ik niet. Alleen een blonde bos.
    'Ik heb even niet opgelet. Heb ik iets gemist?'
    Vraagt hij aan mij. 'Nee...' Fluister ik terug.
    De voorzitter zal ik maar zeggen, is Hilana.[als je dat goed vind Indis]
    Morgen vertrekken we. Maar waarheen? Voorzichtig staat iedereen op.
    'Waar gaan we nou naartoe?'vraag ik aan Jacob.
    'Naar Nunandur.'

    Jacob Summer
    Ik was bij de vergadering van alle elfen.
    Niet dat ik veel heb opgelet... Hilana zat alleen maar van blablabla.
    Even later vroeg ik aan Elemmíre of ik iets gemist had. Nee was het antwoord.
    Gelukkig... Toen begon Hilana over Nunandur. Nunandur is een heel fijn land waar géén oorlog is.
    Ik hoop dat ze ons daar te gast willen nemen. Ik wil vluchten... Maar ook wil ik die mensen helpen... Maar...
    Ach, laat ook maar.


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    ilyriana snowfeng

    Onwetend kijk ik om me heen, ik ben nog best jong en weet niet veel van de wereld. Nieuwschierig kijk ik naar de rest hun reactie als ze voorstellen om naar Nunandur te vluchten. Ik vind het wel een goed idee. Met al die oorlog wil ik hier geen minuut langer blijven, het liefst vertrek ik nu meteen. De oorlog is kil, de vreugde is verdwenen. Wat ooit zo een mooie plek was, is nu een slagveld. Velen van mijn vrienden en familie zijn dood. De mensen, Nouja wezens die hier aan tafel zitten, zouden de komende weken of maanden mijn vrienden worden. Hoop ik toch. Wiebelend zit ik op mijn stoel verder te luisteren naar wat ze zeggen. Dit zou een zware reis worden.


    I have a dream to reach and if I die trying, at least I've tried. -Monkey D. Luffy

    Olwe telemnar
    Ik keek de kring van elven rond. We bespraken wat over de oorlog en we hadden besproken om morgen naar nunandur te vertrekken. Ik stond op trok mijn tuniek recht en stap de kamer uit om naar Silvar te gaan. Ze zou het fijn vinden om te weten wat de plannen waren.


    Vampire + Servant = Servamp

    [Ik vind het goed Creaboek!]

    Hilana Nessiandre

    Ik zat te onderhandelen waar we heen zouden gaan, we konden naar het oosten, het was daar vredig en rustig. We konden naar het Noorden, maar daar lag alleen maar ijs en sneeuw.
    "We kunnen naar Nunandur gaan." begon ik zachtjes, ik lijk de aandacht van Elemmíre te trekken. Ik ken haar al een tijdje, ze is erg lief, het verbaaste mij dat ze meeging op dit avontuur. Maar ik zie aan haar dat ze de oorlog niet langer trekt, ik kan het zien aan hoe ze beweegt, hoe ze kijkt.
    "Nunandur is een vredig land, er staan veel wachten aan de grens, en voor elke soort elf is er een geschikt landschap." Besloot ik te zeggen.
    "Vind je niet, Elemmíre?" Vroeg ik haar met een zachte stem. Uiteindelijk stemde zowat iedereen toe. Ik stond op en besloot om nog wat te zeggen.
    "Spaar je krachten, rust goed, en eet wat. Zorg dat je klaar bent, we vertrekken morgen wanneer het eerste licht begint te schijnen." Het was beter om vroeg te vertrekken, onze vijanden zouden dan nog rusten. Hopelijk.
    Himdor had al die tijd stil achterin de kamer gezeten, zijn zusje was tegen zijn schouder in slaap gevallen. Ik zag dat hij ook wou slapen, maar met wilskracht zijn ogen open probeerde te houden. Ik liep naar hen toe, pakte Faenith op, en streelde door Himdor's zilveren haren. Hij leek op mij.
    "Ga maar slapen Himdor, maar loop wel naar onze vertrekken." Zei ik terwijl ik doelde op de Zwarte elven die hier rondliepen. Hij knikte, en stond moeizaam op, er begon al emotie in z'n oog te vormen. Elke elf had een bepaalde emotie in z'n ogen, eentje die hij zo goed als altijd zou houden. Ik had vasttberaden ogen, zeiden ze. En ik vreesde, dat die bij Himdor zorgelijk zou zijn. Ik wou dat hij kind zou zijn, niet zo volwassen, gewoon zonder zorgen. Ik streelde door het lichtblonde haar van Faenith.
    "Waar is Emni?" Emni was de half draak van Faenith, hij kon vliegen, maar werd maar half zo groot als een normale draak, en dat in honderdvijftig jaar. Ook had hij niet alleen maar schubben, maar ook wat pluizig haar rond zijn nek. Maar het was de beste vriend van Faenith, zei ze. En ik kon die niet wegnemen. Himdor had hem een paar jaar geleden samen met haar gevonden, ik denk dat Faenith 1 of 2 was.
    "Ze ligt ook in ons vertrek, sommige elven waren bang voor hem." Grinnikte Himdor half gapend. Ik moest ook lachen, en ik gaf hem een wilde aai over zijn bol. Toen zag ik dat verschillende elven me verwijtend, en bezorgd aankijken. Ze doelden op m'n kinderen.
    "Himdor, kun jij Faenith in haar bed leggen?" Zei ik spijtig tegen hem, hij knikte en nam Faenith over.
    Ikzelf ging aan de tafel zitten, en keek alle elven die mij hadden aangekeken even kort aan. Als iemand commentaar wou geven waren ze van harte welkom.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2014 - 21:07 ]


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Elemmíre Elanesse
    Ik loop voorzichtig door de deur naar buiten. Gebukt ren ik naar de kant waar mijn huis ligt.
    Stel dat er iemand van ons al hier zou worden gedood... Stel... Stel dat dat 1 van mijn vrienden zou zijn...
    Nee, niet op letten... Morgen vertrekken we. Ik duw de deur open en storm naar binnen. Samen met mijn vriend Aegnor woon ik in een mooi, knus huisje.
    Ik wil hem niet verlaten. Niet het huis, niet Aegnor. Oké, ik ben altijd wel in voor een potje vechten en ik sta open voor avonturen.
    Maar Aegnor wil vast niet meekomen... 'Aegnor? Morgen vertrekken Hilana, Jacob en nog een paar elfen naar Nunandur. Jij hebt vast geen zin om mee te gaan hé?' Ik hoef het antwoord niet af te wachten. Ik weet dat hij nee gaat zitten. 'Nee,' wist ik het niet. De kinderen van Hilana komen mee...
    Ik vind het opzich niet zo erg. Maar ja, Himdor is pas 11 en Faenith... Ik weet niet of zij een zwaard goed kan hanteren met haar lieve handjes...
    'Ik ben spullen boven halen. Een paar heb ik toch wel nodig.' Zeg ik en loop de trap op. Ik kijk uit het raam van onze slaapkamer. Ik zie elfen op de grond liggen...
    Bloedend, met een pijl in een lichaamsdeel. Veel van de slachtoffers zijn onschuldig...
    Zuchtend pak ik mijn spullen bij elkaar.


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Ik zie de andere elven rustig vertrekken, terwijl mijn gedachten nog bij de woorden van hilana zijn.
    Als iedereen weg is sta ik zelf ook maar eens op. Mijn tweelingzus wacht thuis op mij. Nouja thuis...
    Wat er nog van over is. Ik en mijn cissy zijn helemaal alleen in dat grote oude huis. Onze ouders zijn bruut vermoord door zwarte elven. Ik sla de poort open en zie mijn zus slapend aan tafel zitten. 'Word wakker' mijn stem klinkt zacht. Vermoeid opent ze haar oogjes. 'Sgoed' mompelt ze, nog geeuwend van de vaak. 'De elven hebben besproken dat ze naar Nunadur gaan en ik ga mee'
    Schuin kijkt ze me aan. 'Zou ik mee mogen' vraagt ze in gedachten. Jha, we kunnen elkaars gedachten lezen. 'Ik zal het vragen' antwoord ik. Ik loop terug naar het huis van hilana en klop op de deur. Wachtend tot ze open doet


    I have a dream to reach and if I die trying, at least I've tried. -Monkey D. Luffy

    Hilana

    Ik zong zachtjes een liedje voor Faenith, Himdor sliep rustig, maar Faenith was huilend wakker geworden. Ik zat toen beneden aan de tafel, eten aan het inpakken. In eerste instantie had ik haar niet gehoord, het was de krijs van Emni, die door merg en been ging. Dat Himdor daar doorheen kon slapen.
    "Nésinandre hi tan nu sa.
    Bésinuna tan yut ta nu vog.
    Zrag munus pé.
    Nunandur, sturt by sé kaa."

    Zing ik fluisterend het refrein in haar oor, en ze lijkt rustig te worden, Emni klemt ze in haar armen. Waar moet ik ze anders laten als ik ze niet meeneem? Zij zijn mijn wereld, mijn alles. Ik ben mijn man al kwijt geraakt in deze oorlog, mijn zusters, broeders, vader, moeder. Ik ben zelfs mijn pasgeboren kind kwijtgeraakt. Maar deze twee zullen in leven blijven, dat weet ik gewoon, daar zal ik voor zorgen.
    "Mama, waar gaat dat liedje over?" Vroeg ze met haar zuivere stem.
    "Het is in de oude taal, liefste. Het gaat over een witte roos, die meegevoerd wilt worden door de wind. Naar Nunandur, de stad van eeuwige vrede. Zelfs vroeger smachten elven naar de stad."
    Ze was in slaap gevallen. Emni ging wakend naast haar liggen. Ik glimlachte waterig, mijn ogen begonnen te prikken, ik negeerde het gevoel.

    Geklop op de deur, Himdor word ditmaal wakker, zijn ogen wijd gesperd.
    "Himdor het is niks, ga maar slapen." Hij schud z'n hoofd, begint mompelend te haperen over wezens, monsters, weerwolven. Met een draai van mijn hand komt er een sneeuwvlokje zijn mond binnen, die hem het zwijgen oplegt. Hij is te moe om er tegen te vechten, en valt weer in slaap.
    Spontaan opende ik de deur: het was een elf die meeging op deze missie. Ik was haar naam vergeten.
    "Kom binnen! Wil je thee, iets kouds?" Zei ik glimlachend terwijl ik voor haar uit liep, en tot mijn schrik zag ik dat de dolken die ik aan mijn kinderen wou geven, nog op tafel lagen.
    "Mijn excuses." Zei ik terwijl ik ze opborg.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Elemmíre Elanesse

    Ik pak wat te eten en doe het in een zak die ik meeneem.
    'Ik zal je missen...' Fluister ik zacht tegen Aegnor.
    Maar hij hoort me niet. Hij ligt snurkend op de bank...
    Ik zal hem maar laten slapen...
    Ik stop nog wat kleren en wapens in de rugzak en pak pen en papier.

    lieve Aegnor,
    Ik ga alvast naar bed zodat ik goed ben uitgeslapen morgenvroeg.
    Ik zal je missen lieverd... Ik stuur een brief zodra we aangekomen zijn in Nunandur.
    Misschien zie ik je nooit meer... In Nunandur woont iemand die kan toveren en heel misschien deze oorlog kan stoppen. Als dat zou zijn gelukt, komen wij of kom ik terug. Het zal wel ongeveer een maand duren voordat we aankomen... Morgen maak ik jou ook wakker. Dan kunnen we nog afscheid nemen...
    Ik moet haast huilen terwijl ik dit schrijf. Goede nacht Aegnor.
    x Elemmíre


    Ik kan het papiertje nog net aan de kant schuiven voor er een traan op valt.
    Ik leg het papiertje op de tafel en ga naar boven.
    Mijn rugzak leg ik op de grond. Dan kruip ik onder de dekens.
    Ik haal de lijst nog even tevoorschijn waar alle namen op staan.

    Ilyriana, ik, Aurae, Aliyah, Hilana, Himdor, Faenith, Saew, Olwë en zijn griffioen Silvar, Caeven en Jacob.

    Ook de zwarte elfen gaan mee... Niet dat ik daar zin in heb want meestal bederft het zwarte volk alles...
    Jammer dat de tweelingzus van Ilyriana niet mee komt... Ik ken hun niet echt maar ze heeft vertelt dat ze een tweelingzus heeft.
    Haar naam ben ik vergeten maar ze lijken als twee druppels water op elkaar...
    Had ik nog maar familie... De enige familie die ik heb is mijn nichtje Tari. Zij is 9 jaar en ik heb al lang geen contact meer met haar.
    Ik weet niet eens waar ze woont. Wat ik welweet, is dat ze bij pleegouders woont.
    Er klinkt een uilenroep. Dat zal mijn uil Luna wel zijn. Ze vliegt binnen en gaat op mijn bed zitten.
    Ze heeft een brief om haar poot. Hij is van Tari!
    Nee, morgen pas maak ik hem open... Ik kijk nog even naar de lijst.
    Dat Himdor en Faenith in deze lange tocht overleven,daar zorgen wij voor.
    We zulle Hilana niet haar enige twee kinderen en haar enige familie laten afnemen.
    Ze zullen goed naar Nunandur komen.
    Maar... blijven we allemaal in Nunandur? Of... als de oorlog is gestopt, gaan we weer terug?
    Ik denk dat Hilana daar blijft. Dat is het beste voor haar kinderen.
    Eerlijk gezegd hoop ik ook dat ik daar blijf en niet weer terug moet. Maar dat Aegnor komt...
    Voor wakker liggen en piekeren is nu geen tijd. Ik draai me om en voor ik het weet is het al ochtend en ligt Aegnor naast me.
    [ de volgende keer schrijf ik verleden tijd.]


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    ilyriana Snowfeng


    Ik stap het huis van hilana binnen, en kijk de glimlachende vrouw aan. Snel laat ik mijn blik over de dolken glijden, maar ga er verder niet op in.
    'ik kom om te zeggen dat mijn zus niet mee gaat' zeg ik zacht. Ze wilt niet. En eigenlijk ben ik ook wat bang voor wat er gaat gebeuren.
    Na een kopje thee ga ik terug naar huis. Naar me zusje. Het is al donker als ik terug ben. Ik aai even over haar haar en ren naar boven. Pak de zak die ooit van me moeder was. 'wat moet ik meenemen' zeg ik tegen mezelf. Ik stop mijn pijl en boog in de rugzak en gooi er een paar flessen drinkwater bij. Nog wat kleren en wat lucifers. Twijfelend kijk ik naar de rugzak. Wat zou ik nog menemen.. 'aha' denk ik. Nog wat geld natuurlijk. Triest kijk ik uit het raam.. De oorlog...
    Hopelijk zal het ooit eindigen.


    I have a dream to reach and if I die trying, at least I've tried. -Monkey D. Luffy

    robin Tigrisblack

    Ik liep naar buiten toen het begon te schemeren. Ik checkte nog snel alle vallen maar er zat niks in. Dat werd dus weer jagen. Ik liep naar nina haar huis toen het donker was. Zuchtend klopte ik aan. "nina ga je mee op jacht?? " riep ik.

    Nina Sherwood

    Ik zat op de bank toen er op de deur werd geklopt. 'Nina, ga je mee op jacht?'klonk een stem die op die van Robin leek.
    Dat zal wel Robin zijn dan. Waarschijnlijk waren de vallen die ze gezet hadnog steeds leeg....
    Geen elfen of andere wezens voorbij gekomen... Ik liep naar de spiegel en keek naar mezelf. Een gewone meid die heel normaal leek.
    Ik zag dat er heel langzaam haar op mijn armen en benen begon te groeien.
    'Het is zover!' Gromde ik en liep naar de deur om hem open te trekken en vrolijk met Robin te gaan jagen naar elfen die we konden verscheuren.
    'Laten we gaan.'grom ik en zie Robin blij kijken.


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Elemmíre

    Ik werd wakker van wild gesnurk.
    Aegnor lag weer eens heerlijk te slapen.
    Bijna zonde toen ik hem wakker maakte.
    'Hmmmmm... Wat?!' Vroeg hij.
    'Kom afscheid nemen !' Ik knuffelde hem en hij knuffelde mij.
    Ik was benieuwd of iedereen zou komen of dat ze zich bedacht hadden...
    Ik was besloten, ik ging mee. Nunandur is het land van de vrede.
    Ik moest mijn vriend achterlaten... Maar alles om de oorlog die hier woedde te stoppen.
    O ja, de brief was ik bijna vergeten. Nee, zometeen.
    Eerst ging ik Aegnor afzoenen en platknuffelen :')


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Olwe Telemnar

    Ik keek omhoog toen er een schaduw over me heen vloog en zag dat het
    Silvar
    was. Ik floot zachtjes, waardoor de gedaante boven langzaam naar beneden streek en zich voor me streek. Ze was weer prachtig. Haar vleugels klapte zicht tegen haar lichaam aan en liep rustig naar me toe om vervolgens haar snavel naar me toe te happen. 'We vertrekken morgen, zou het je lukken om aantal spullen van andere ook te dragen?' vroeg ik haar, waarbij ze knikte.
    'Mooi, dan gaan we terug naar huis om eens uit te rusten.' Ik klom via de achterpoot op haar rug, waarbij ze een paar passen deed voordat ze met een aantal krachtige slagen de lucht in vloog.

    Silvar

    Ik stond buiten te wachten tot de bespreking afgelopen zou zijn. Natuurlijk was een griffioen niet welkom, maar daarbij was het gerustellend om voor even zonder mijn meester te zijn. Hij zou snel terug zijn. Ik sloeg mijn vleugels open waarbij ik met een sprong de lucht in schoot en richting het bos begeef. Rustig zweef ik over een veld en zie in de verte iets kruipen.
    Ik liet me afglijden tot een redelijke hoogte en zag dat het een muis was die zaden in zijn mond propte. Rustig blijf ik boven de muis zweven en maak een duik naar het dier en greep het tussen mijn klauwen, om er vervolgens een eind aan te maken.
    Meteen slokte ik het naar binnen en laat me tevreden terug vliegen naar Olwe.

    (Zal zo wel even de beschrijving voor hun alle twee nog afmaken.)

    [ bericht aangepast op 3 juni 2014 - 16:53 ]


    Vampire + Servant = Servamp