• Sorry, ik maak ze niet veel, maar nu moet ik toch echt even een klaagtopic maken.
    Ik heb heel de dag geleerd, heb presentaties zitten maken, heb mijn jurydossier zitten voorbereiden en heb net nog een Franse tekst uit het hoofd zitten leren. Het is elf uur 's avonds en ik heb zin om eindelijk wat te rusten. Blijkbaar kan mijn klas dat zich niks schelen, want ik word weer overspoeld met berichten dat ik mijn cursus online moet zetten omdat zij te lui zijn om die in te vullen tijdens de les. Als dat een paar keer gebeurt, dan kan ik daarmee leven en dan scan ik mijn cursus met alle plezier in, maar dit komt haast bij elke test of elk proefwerk dat wij hebben voor. Het is zelfs zo ver gekomen dat een groot deel van de klas zijn cursus niet meer invult tijdens de les omdat ze verwachten dat ik het maar online zet.
    Daarnaast mis ik bijna heel mijn cursus van Frans omdat ik delen ervan heb uitgeleend aan een klasgenoot omdat hij zijn papieren steeds verliest. Je kan al raden wat er gebeurd is toen ik vroeg of ik mijn papieren terug kon hebben. Hij is ze kwijt.
    Ik hou enorm veel van mijn klas, maar op dit vlak zou ik ze allemaal levend kunnen verbranden. Sorry, maar soms heb ik het gevoel dat ik alleen goed ben om hun schoolwerk te doen.

    Zo, dat moest er even uit. Nog mensen die zich soms ergeren aan hun klas? Ik kan me niet inbeelden dat niemand zich eens ergert aan zijn/haar klas.


    Take me to wonderland

    Oh wat zou ik klaar met die mensen zijn. Ik snap het allemaal wel, want in het begin van mijn middelbare school carrière heb ik in min of meer dezelfde positie gezeten, maar je zult zien dat het oplucht om eens "nee" te zeggen. Bij mij was het zo dat toen ik een paar keer "nee" had gezegd het allemaal veel minder werd. Ze mogen zelf best eens wat doen en net zo hard werken als jij doet voor goede resultaten. Het is toch te zot voor woorden dat jij overal zelf hard voor werkt en het dan zomaar aan iedereen geeft die het hebben wil, omdat ze zelf te lui zijn? Niet tof. Ik zou er echt mee stoppen.


    Hamartia