• Ik vond net mijn oude vriendenboekje terug en gosh, dit is belachelijk schattig. (bloos)


    Er staan foto's in van al mijn vriendinnen toen ik in groep drie zat en ik heb er toen zelf onder andere in geschreven (nou ja, mijn moeder heeft het voor me geschreven) dat mijn droomberoepen moeder en ijsverkoper waren. Dat is inmiddels toch wel een heel klein beetje veranderd. :')
    Een van mijn vriendinnen had als hobby "rupsen zoeken" en een ander heeft alles wat er over haar in staat zelf geschreven, in een heel schattig handschrift met voor zo ongeveer ieder woord een andere kleur pen, haha. Het is echt geweldig om dit nu terug te lezen, want veel van hen zie ik nog steeds weleens en met één iemand heb ik nog altijd veel contact, terwijl het inmiddels meer dan tien jaar later is. Meteen op de eerste pagina staat al een foto van mini-ik in Legoland. :'D


    Dus, hadden jullie vroeger ook een vriendenboekje of iets wat daarop lijkt? Liggen jullie ook dubbel als jullie dat nu weer doorbladeren? :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb ook nog altijd m'n vriendenboekje van de basisschool en dan zo'n poëzie-album :3 Altijd zalig om zo eens op z'n tijd in terug te lezen.
    En voor de kleine heb ik inmiddels ook een vriendenboekje aangeschaft, aangezien dat (nog steeds) een enorme rage is op school. Soms heb ik 3 vriendenboekjes in de week om in te vullen (allee ja, 5 jarigen kunnen nog niet schrijven, dus momenteel doen alle mama's dat). Ik stel de vraag en Thomas geeft dan antwoord, en soms is dat echt vetgrappig om te horen en te moeten opschrijven :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb er nog één die ik ook altijd zal bewaren omdat er een vriendinnetje in had geschreven die een paar maanden later kwam te overlijden. Op de vraag 'wat wil je later worden?' antwoordde ze 'moeder' en op de vraag 'waar ben je bang voor? ' antwoordde ze 'dood gaan'. Best luguber dat een toen 10 jarig meisje zoiets schreef en haar grootste angst uit kwam op diezelfde leeftijd, alsof ze wist dat er iets ging gebeuren.

    Verder staan er leuke dingen in van klasgenootjes van de basisschool die allemaal een jaar of 9, 10 waren en een paar leraren, maar die vallen een beetje in het niet.

    Wow haha, herinneringen. Ik had er ooit twee en die heb ik alle twee nog, heb ze onlangs nog vast gehad. Ik vind het altijd wel fijn om het weer te lezen.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 22:32 ]


    16 - 09 - '17

    ja maar die ben ik kwijt. Ik schrijf nu nog steeds in vriendenboekjes op mijn stageschool en als ik daar doorheen blader zie ik bij aardig wat meisjes staan
    "Wat wil je later worden? Moeder"
    Echt heel leuk om dat te zien.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik herinner me nog dat een jongen bij "Wat wil je later worden?" kaper had neergezet ipv kapper en ik toen in dat laatst terug las, lag ik echt in een deuk.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 22:52 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Heimdall schreef:
    Ik heb er nog één die ik ook altijd zal bewaren omdat er een vriendinnetje in had geschreven die een paar maanden later kwam te overlijden. Op de vraag 'wat wil je later worden?' antwoordde ze 'moeder' en op de vraag 'waar ben je bang voor? ' antwoordde ze 'dood gaan'. Best luguber dat een toen 10 jarig meisje zoiets schreef en haar grootste angst uit kwam op diezelfde leeftijd, alsof ze wist dat er iets ging gebeuren.

    Verder staan er leuke dingen in van klasgenootjes van de basisschool die allemaal een jaar of 9, 10 waren en een paar leraren, maar die vallen een beetje in het niet.


    Wauw. Dat is best creepy.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb ze ook nog ergens liggen, ook heb ik een poëzie album waar familie leden en juffen en meesters van de basisschool in hebben geschreven.


    Alleen maar tranen van geluk

    Naahw, leuk jah!
    Ik heb zo'n 3 vriendenboekjes waarvan er 2 helemaal vol zijn. Krijg je ervan als je op 4 basisscholen hebt gezeten. :Y)
    Maar het is echt erg leuk om doorheen te bladeren. :3 En dan vooral om van die domme antwoorden te lezen, erg geniaal. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb ook een vriendenboekje gehad, maar die was ik rond groep 7 ofzo kwijtgeraakt. Werd ik vorig jaar gebeld door mijn moeder dat de basisschool naar huis had gebeld om te melden dat ze na al die jaren mijn vriendenboekje hadden terug gevonden. volgensmij staat zelfs de meester in die ik in groep 8 heb gehad en waarvan wij de laatste klas waren die hij had voor hij overleed.

    Ook liep ik stage op de basisschool in groep 4 en toen vroeg een jongentje of ik ook in zijn boekje wilde schrijven. Ben benieuwd hoe jij er naar kijkt over een paar jaar.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Goeie ouwe tijd <3
    Ik heb nog steeds twee poëzie albums vol met leuke versjes :3

    [ bericht aangepast op 3 juni 2014 - 13:32 ]


    26 - 02 - '16

    O ja:
    Ik had geschreven:
    Lievelings programma: Thomas de trein. Jakkes! Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik dat vroeger keek. :S


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik wilde brandweervrouw worden en in een snackbar werken. Hmmm.... Nu niet meer


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb er drie of vier helemaal vol laten schrijven, vooral kinderen van mijn twee basisscholen, waarvan ik twee nog netjes in de last heb liggen. Ik keek er een laatst nog door om me te realiseren dat ik mijn beste vriend in groep drie, nu na zo'n negen jaar weer ontmoet heb. Faal. Wel apart, zonder het vriendenboekje had ik hem nooit herkent.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Blitzcrank schreef:
    Goeie ouwe tijd <3
    Ik heb nog steeds twee poëzie albums vol met leuke versjes :3


    Die van mij is vroeger spoorloos verdwenen. Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat ie bij iemand thuis ligt. Dat is best jammer. want hij was bijna helemaal vol.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ahw, mijn hart smelt bij de foto in Legoland!
    Ik weet niet meer waar mijn vriendenboekje is. Wat ik nog wel weet, is dat ik een prachtig exemplaar had met galopperende paarden en dat het mijn dierbaarste bezit ooit was en dat ik heel lang heb gehuild toen ik ontdekte dat ik hem kwijt was. Ik word er nog steeds treurig van, eigenlijk. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."