• Yaaaay nummer 21! En Myrthe is terug dus we vieren feest! *springt in het rond* *O* KANPAI~

    ATTENTIE ATTENTIE OTAKU'S!
    Even een speciale oproep namens Syll! :3

    Shuuya schreef:
    Aangezien niemand er op heeft gereageerd in vorige topic of die daarvoor :'D..
    Ga ik het toch doen..

    Otaku mensjes!! Lees en geef antwoord :'D..
    Ja, ik dacht om lijstje in het beginpost neer te zetten met apps/sites waar je manga/anime makkelijk kunt lezen/kijken ;d In een spoiler, omdat de beginpost al zo lang is :'D. Aangezien die vragen nog wel eens geregeld voorkomen ;d.


    Wees dus lief en plaats alle sites/apps/etc. die je kent in het topic, dan maken we daar een mooi lijstje van. ^^ Wat we al hebben staat ergens verderop in de beginpost. <
    Komt ook nog. Hehe.

    En nog een oproep van Syll mensen! ;D
    Shuuya schreef:
    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.




    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*



    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - LoveLost (Sharon) - 19 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Tet (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL


    GIFTIJD ;D

    ...

    Ok, gifs komen later want Syll heeft blijkbaar het vorige topic al volgespamd. :'D

    ...

    Gifs zijn gearriveerd. :3




    Pandora Hearts
    Isshuukan Friends
    Kagerou Days [Kagerou Project/Mekakucity Actors]
    No. 6

    [ bericht aangepast op 12 juni 2014 - 22:16 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Sharon nope, die kijk ik niet...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Oh ja, inderdaad! ;o Dat was ik weer even vergeten, dat hij ook Momo's leraar is. >< Hmm. :/ Maar ik vraag me nu wel heel erg af of hij in de gaten heeft wat zijn snake gebeuren ding doet, omdat dat ding dus alleen activeert als hij slaapt en het als een soort van gespleten persoonlijkheid werkt... Daarom vond ik het ook al zo lijken op Konoha/Kuroha... Ik wil echt weten hoe dat nou zit met hen. :/

    Ik ook :'D. Vind ook jammer dat de manga nog niet zo ver is ;o..


    Trouwens hebben mensjes nog leuke manga's? ;o. Mag van alles zijn ;D Horror, Drama, Romance, maar GEEN ik herhaal GEEN Yuri en Shoujo-ai en ik vermijd Ecchi ook het liefst :'D.
    en ga weg met jullie Pandora Hearts en Fairy tail en 07-Ghost en al die standaard dingen die ik krijg als ik ernaar vraag :'D.. Ik wil even niet van die hele lange :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ik ook :'D. Vind ook jammer dat de manga nog niet zo ver is ;o..


    Trouwens hebben mensjes nog leuke manga's? ;o. Mag van alles zijn ;D Horror, Drama, Romance, maar GEEN ik herhaal GEEN Yuri en Shoujo-ai en ik vermijd Ecchi ook het liefst :'D.
    en ga weg met jullie Pandora Hearts en Fairy tail en 07-Ghost en al die standaard dingen die ik krijg als ik ernaar vraag :'D.. Ik wil even niet van die hele lange :'D..


    ... Pandora Hearts? ;D

    Anders weet ik niks. :Y)
    Ik ben nog een beetje een manga groentje. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ik ook :'D. Vind ook jammer dat de manga nog niet zo ver is ;o..


    Trouwens hebben mensjes nog leuke manga's? ;o. Mag van alles zijn ;D Horror, Drama, Romance, maar GEEN ik herhaal GEEN Yuri en Shoujo-ai en ik vermijd Ecchi ook het liefst :'D.
    en ga weg met jullie Pandora Hearts en Fairy tail en 07-Ghost en al die standaard dingen die ik krijg als ik ernaar vraag :'D.. Ik wil even niet van die hele lange :'D..


    Ik ken wel wat Yuri's! :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ga weg man :'D.. Ik zag jullie reacties al aankomen.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2014 - 18:38 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Ga weg man :'D.. Ik zag jullie reacties al aankomen.


    Gomenasaaaai ><
    Nee, maar ik weet echt geen manga's. Ik lees er nog zo weinig. Ik ben zelf meer op zoek naar manga's. :') Ik had trouwens al een aantal van de shounen ai's gelezen die je had aangeraden, Syll. ;d Ik ben nu met die ene over dat vos gebeuren bezig, maar ik snap het niet echt. >< Ben ook nog niet zo ver. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Je kunt ook beginnen van Naruto xd
    Dan heb je ook wel even wat te lezen :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Gomenasaaaai ><
    Nee, maar ik weet echt geen manga's. Ik lees er nog zo weinig. Ik ben zelf meer op zoek naar manga's. :') Ik had trouwens al een aantal van de shounen ai's gelezen die je had aangeraden, Syll. ;d Ik ben nu met die ene over dat vos gebeuren bezig, maar ik snap het niet echt. >< Ben ook nog niet zo ver. ><

    Vos gebeuren.. Oh daar waar hij het huis en alles krijg van zijn opa? ;o, die met Kazumi en zijn lappen met tekst? ;o.. Ik wil wel proberen uitleggen wat je niet snapt? ;o Tenzij het over de grote lappen tekst zijn van Kazumi.. Volgens mij heb ik sommige dingen geskipt :'D

    @Kevin, ga weg ik zeg dat ik niet zin heb in iets veels :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Ga weg man :'D.. Ik zag jullie reacties al aankomen.


    *Kijkt haar manga lijst na*
    Sorry, ik lees bijna alleen yaoi ~ hehehe... ^^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Shuuya schreef:
    (...)
    Vos gebeuren.. Oh daar waar hij het huis en alles krijg van zijn opa? ;o, die met Kazumi en zijn lappen met tekst? ;o.. Ik wil wel proberen uitleggen wat je niet snapt? ;o Tenzij het over de grote lappen tekst zijn van Kazumi.. Volgens mij heb ik sommige dingen geskipt :'D

    @Kevin, ga weg ik zeg dat ik niet zin heb in iets veels :'D.


    Ik ga 'm eerst wel even uitlezen, hopelijk snap ik het dan wel. :') En anders zie je me wel weer verschijnen met een vraag. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yayde schreef:
    (...)

    *Kijkt haar manga lijst na*
    Sorry, ik lees bijna alleen yaoi ~ hehehe... ^^

    Mag ook hoor ;d.
    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ik ga 'm eerst wel even uitlezen, hopelijk snap ik het dan wel. :') En anders zie je me wel weer verschijnen met een vraag. :'D

    Is goed ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Eventjes een hele late reactie op jullie mca gepraat

    Jullie zeiden dat de eye ability van sensei making eyes clear is, maar ik denk dan gelijk aan het kunnen wegnemen van de eye ability, als je begrijpt wat ik bedoel..
    En ja, ik wilde hem ook spacen over het lichaam maar dacht dat nog niemand het had gezien, dus wilde niks spoilen. Ik vond dat verhaal over het monster eigenlijk best wel helder, ik snap alleen niet dat gedoe van opperslang in Mary en die slang in sensei. Gaat Mary nou de nieuwe medusa worden?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Eventjes een hele late reactie op jullie mca gepraat
    Jullie zeiden dat de eye ability van sensei making eyes clear is, maar ik denk dan gelijk aan het kunnen wegnemen van de eye ability, als je begrijpt wat ik bedoel..
    En ja, ik wilde hem ook spacen over het lichaam maar dacht dat nog niemand het had gezien, dus wilde niks spoilen. Ik vond dat verhaal over het monster eigenlijk best wel helder, ik snap alleen niet dat gedoe van opperslang in Mary en die slang in sensei. Gaat Mary nou de nieuwe medusa worden?

    Daar dacht ik eerst ook aan maar dat klonk in mijn ogen juist heel onlogisch ergens :'D
    en als het goed uitpakt dan kan Mary geloof ik inderdaad de nieuwe Medusa worden ;o.. Maar dan heeft ze eerst alle slangen nodig volgens mij :'D.. Meer weet ik niet want het lijk mij niet dat als ze allemaal bij elkaar staan het ineens gebeurd :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sylllllll! Try Kamisama Kiss! Plea-plea-pleaaaaseee? Het is echt heel erg leuk, *0*
    Oh en The Earl and the Fairy? Ook wel leuk, ^^
    Fruits Basket is ook een must read, al is die wel al weer wat ouder, >v< Het was mijn eerste manga.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Kamisama Kiss is gewoon Kamisama Hajimemashita toch? :3 Die wil ik ook nog eens lezen. ;D

    Over Kagepro/MCA:

    Over sensei's ability, dat zou misschien ook wel kunnen, maar wat heeft zijn slang daar dan aan? Zijn doel is juist om alle slangen te verzamelen in de echte wereld en als hij de eye abilities afneemt werkt hij dat juist tegen. xd
    En zoals Syll zei kan Marry inderdaad de nieuwe Medusa worden als alle slangen bij elkaar komen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)