• Ik was net mijnenveger aan het spelen, de moeilijkste versie 30 x 16.
    Mijn broertje kwam me op een gegeven moment helpen. Op t einde hadden we nog twee hoekjes die we moesten ontrafelen, maar dat moest puur op de gok. Het kon gewoon niet worden beredeneert.
    Dus de eerste gok was goed, wat een wonder was. Het was namelijk een 6 en al die vakjes er omheen waren bommen.
    Bij de andere hoek hadden we een kans van 1/3 om te verliezen. En we verloren. BOEM. Aaaargh.

    Wie vind mijnenveger ook zo'n leuk spel?

    Paracosm schreef:
    Ik ben er serieus een jaar geleden pas achter gekomen dat daar een hele beredenatie achter zat (':
    Ik vond het vroeger zo leuk om gewoonweg in de rondte te klikken x:


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Lagertha schreef:
    Ik snap het spel echt niet. :')


    That is a perfect copy of reality.

    Oh, ik vind dat spel zo vreselijk haha. Ik verloor altijd :c

    Sciuto schreef:
    (...)

    Ik. (cat)



    Dit is een voorbeeld van internet.

    Je hebt bommen (rechtsboven in en dan ééntje naar onder).
    Je hebt vlaggen (linksboven in)
    Je hebt aanklikbare vakjes, in dit geval zijn ze blauwachtig. Onder al die vakjes kan een bom zitten.
    Je hebt een niet aanklikbaar gebied, in dit geval grijs. Dat gebied heb je al 'verovert'.
    En je hebt cijfers. 1 t/m 8, maar vanaf 6 is het wel zeldzaam.




    Zie je dat blauwe 1tje met een groene rand er omheen? Bij elk cijfer gaat het om alle vakjes er omheen. In dit geval dus alle vakjes binnen het rode vierkant. Eén van al die vakjes er omheen is een bom. Daarom staat er een 1. Als het twee bommen waren, stond er een 2.
    In dit geval is er nog maar één aanklikbaar vakje. Dan moet dat wel de bom zijn. De niet aanklikbare vakjes zijn al 'open' en zijn geen bom. Want als je op een bom klikt met je linkermuis, ben je game over. Op die bom in de hoek moet je een vlag planten. Dat doe je met een rechtermuis klik.
    Je ziet dat de andere twee cijfers rondom die bom ook 1tjes zijn, omdat er bij allebei die cijfers ook geen andere bommen omheen liggen.

    Zie je die groene 2 met een groene rand er omheen? Van de vakjes er omheen (die in de rode rand), zijn er twee een bom. Ook in dit geval zijn er twee aanklikbare vakjes, dus dat zijn beide bommen.

    Wanneer je ergens een vlag hebt gepland, weet je dat dat een bom is. Dus heb je een '2' met één vlag in de vakjes er omheen, weet je dat één van de aanklikbare vakjes om die '2' heen, nog een bom moet zijn waar je een vlag moet planten. Je moet echter ook rekening houden met de andere cijfers die bekend zijn.Op die manier kun je er vaak achter komen welke vakjes sowieso wel of sowieso geen bom zijn.

    En de blauwe 1 met de lichtblauwe rand eromheen wijst er in dit geval op dat dat ene vakje wat nog aanklikbaar is bij die 1, een bom moet zijn. Nu weet je dat ook al door die 2, maar toch.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2014 - 19:58 ]

    Nooit geweten. Dank je wel voor de uitleg!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik dacht altijd dat je maar random wat heen en weer moest klikken... Maar het is bijna net zo'n tactisch spel als een rubiks kubus oplossen, haha. Ik heb het helaas nooit gesnapt.


    Searching heavens for another earth

    Sciuto schreef:
    Nooit geweten. Dank je wel voor de uitleg!


    26 - 02 - '16

    Sciuto schreef:
    Nooit geweten. Dank je wel voor de uitleg!

    Lukt t?

    Antisocial schreef:
    (...)

    Ben je het aan t proberen?

    Krull schreef:
    (...)
    Ben je het aan t proberen?


    Yup


    26 - 02 - '16

    Krull schreef:
    Als ik er moeite voor ga doen om het spel uit te leggen, wie gaat dan serieus naar mijn uitleg kijken en het uitproberen? :Y)


    Ikkuh


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Krull schreef:
    (...)


    Dit is een voorbeeld van internet.

    Je hebt bommen (rechtsboven in en dan ééntje naar onder).
    Je hebt vlaggen (linksboven in)
    Je hebt aanklikbare vakjes, in dit geval zijn ze blauwachtig. Onder al die vakjes kan een bom zitten.
    Je hebt een niet aanklikbaar gebied, in dit geval grijs. Dat gebied heb je al 'verovert'.
    En je hebt cijfers. 1 t/m 8, maar vanaf 6 is het wel zeldzaam.




    Zie je dat blauwe 1tje met een groene rand er omheen? Bij elk cijfer gaat het om alle vakjes er omheen. In dit geval dus alle vakjes binnen het rode vierkant. Eén van al die vakjes er omheen is een bom. Daarom staat er een 1. Als het twee bommen waren, stond er een 2.
    In dit geval is er nog maar één aanklikbaar vakje. Dan moet dat wel de bom zijn. De niet aanklikbare vakjes zijn al 'open' en zijn geen bom. Want als je op een bom klikt met je linkermuis, ben je game over. Op die bom in de hoek moet je een vlag planten. Dat doe je met een rechtermuis klik.
    Je ziet dat de andere twee cijfers rondom die bom ook 1tjes zijn, omdat er bij allebei die cijfers ook geen andere bommen omheen liggen.

    Zie je die groene 2 met een groene rand er omheen? Van de vakjes er omheen (die in de rode rand), zijn er twee een bom. Ook in dit geval zijn er twee aanklikbare vakjes, dus dat zijn beide bommen.

    Wanneer je ergens een vlag hebt gepland, weet je dat dat een bom is. Dus heb je een '2' met één vlag in de vakjes er omheen, weet je dat één van de aanklikbare vakjes om die '2' heen, nog een bom moet zijn waar je een vlag moet planten. Je moet echter ook rekening houden met de andere cijfers die bekend zijn.Op die manier kun je er vaak achter komen welke vakjes sowieso wel of sowieso geen bom zijn.

    En de blauwe 1 met de lichtblauwe rand eromheen wijst er in dit geval op dat dat ene vakje wat nog aanklikbaar is bij die 1, een bom moet zijn. Nu weet je dat ook al door die 2, maar toch.


    Ik snap nog steeds niet hoe het werkt masr ik ga kijken of ik het kan installeren op mn telefoon


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    (...)

    Ik snap nog steeds niet hoe het werkt masr ik ga kijken of ik het kan installeren op mn telefoon

    Simpel gezegd: Als je het aantal bommen hebt gevonden dat het nummer aangeeft, kan je de rest van de omliggende vakjes aanklikken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik speelde het vroeger altijd, maar omdat ik er niet veel van begreep vond ik het ook niet zo leuk (':


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik! Ik speelde het vroeger ook heel veel. Het was een van die standaard spelletjes die op iedere computer zaten en dat waren de allereerste dingen die ik op een computer deed. Hoewel ik Solitaire toch nog meer speelde. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan