• En we hebben nummer 22 alweer ;o!!

    Ok even nog een paar dingetjes die ik in het vorige topic(s) had gezegd en wel de moeite waard zijn om er nog in te zetten ;d.

    Shuuya schreef:
    Aangezien niemand er op heeft gereageerd in vorige topic of die daarvoor :'D..
    Ga ik het toch doen..

    Otaku mensjes!! Lees en geef antwoord :'D..
    Ja, ik dacht om lijstje in het beginpost neer te zetten met apps/sites waar je manga/anime makkelijk kunt lezen/kijken ;d In een spoiler, omdat de beginpost al zo lang is :'D. Aangezien die vragen nog wel eens geregeld voorkomen ;d.

    ^^ Het is altijd welkom om nog meer apps/sites aan te raden ;d.
    Shuuya schreef:
    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Tet (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL




    Rechts boven: Date a Live 2
    Links boven: Gakkou no Ojikan
    Rechts onder: Kyokou no Ou
    Links onder: Hakkenden: Touhou Hakken Ibun 2

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 21:50 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ik heb alleen Kanon 2006 gezien, maar het is toch gewoon een remake? Ik dacht namelijk dat er geen verschil tussen 2002 en 2006 zat. ;o
    Ik vind zelf Kano, van Air, een heel interessant personage. ^^ Haar verhaal vond ik ook erg indrukwekkend, dat weet ik nog wel. Damn ik wil rewatchen xd.



    Kanon Heeft 12 aflevering en Kanon 2006 heeft 24 volgens mij is het wel een vervolg maar ik weet het ook niet zeker.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    En nog steeds kan ik niet wennen aan de nieuwe opening van Gokukoku :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Als we het dan toch over openings hebben, moet ik even kwijt dat ik die van Nagi no asukara de hele tijd in mijn hoofd heb xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Kevin, dat beeldje van je is awesome ^^

    De mca ep was super awesome, nu kennen we Mary's verleden ^^

    Ik vond het wel leuk om te weten hoe dat wereldje eruit ziet van het monster, en eindelijk weer Konoha yay, ik vind m echt te leukk. En Seto als klein kindje, echt om op te vreten

    De FT ep was wel minder, maar
    wtf minerva! Ze is echt psycho, niet gezond wtf
    Erza gaat m heeeelemaal flippen nu, ik voel 'm al aankomen haha


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Kevin, dat beeldje van je is awesome ^^

    De mca ep was super awesome, nu kennen we Mary's verleden ^^
    Ik vond het wel leuk om te weten hoe dat wereldje eruit ziet van het monster, en eindelijk weer Konoha yay, ik vind m echt te leukk. En Seto als klein kindje, echt om op te vreten

    De FT ep was wel minder, maar
    wtf minerva! Ze is echt psycho, niet gezond wtf
    Erza gaat m heeeelemaal flippen nu, ik voel 'm al aankomen haha


    Haha jaaa he :P
    Kanade Tachibana :D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hoi ^w^

    Weer een tijdje geleden xD Heb weer veel gemist xD
    Lente anime lopen op hun einde en ik vond Selector infected WIXOSS en One week friends erg goed welke anime vonden jullie het beste ??
    Tama en Ru (: en Saki zijn mijn favo uit Selector en One week friends



    Kawaii ^w^

    Ik heb net Hamatora afgekeken (ik weet het, eindelijk haha) en ik had echt een what the fuqqq? moment de laatste drie seconden. Was dat echt het einde? Serieus?

    Wat een kut serie, haha. Nice was veel te awesome. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    Ik heb net Hamatora afgekeken (ik weet het, eindelijk haha) en ik had echt een what the fuqqq? moment de laatste drie seconden. Was dat echt het einde? Serieus?
    Wat een kut serie, haha. Nice was veel te awesome. :'D


    Ja... Dat was het einde... En ik wilde echt mijn laptop uit het raam gooien. :'D Maar er komt een tweede seizoen!
    En ja, Nice was nice. :Y) ok, laatste keer dat ik dat zeg, promise. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lazet schreef:
    Kevin, dat beeldje van je is awesome ^^

    De mca ep was super awesome, nu kennen we Mary's verleden ^^
    Ik vond het wel leuk om te weten hoe dat wereldje eruit ziet van het monster, en eindelijk weer Konoha yay, ik vind m echt te leukk. En Seto als klein kindje, echt om op te vreten

    De FT ep was wel minder, maar
    wtf minerva! Ze is echt psycho, niet gezond wtf
    Erza gaat m heeeelemaal flippen nu, ik voel 'm al aankomen haha


    Konohaaaaaaaa D: Ik stierf ook echt om die stem van Kuroha snake ding. D: Daaaaaaaamn.
    En Seto was inderdaad te adorable ik wil hem echt knuffelen. T^T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ja... Dat was het einde... En ik wilde echt mijn laptop uit het raam gooien. :'D Maar er komt een tweede seizoen!
    En ja, Nice was nice. :Y) ok, laatste keer dat ik dat zeg, promise. :')


    Oh, ik zie het, ja! Op dit moment wil ik mijn laptop ook uit het raam gooien. D: Gelukkig komt het tweede seizoen deze zomer, dus dan hoef ik niet zo lang meer te wachten. ^^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Midori schreef:
    Hoi ^w^

    Weer een tijdje geleden xD Heb weer veel gemist xD
    Lente anime lopen op hun einde en ik vond Selector infected WIXOSS en One week friends erg goed welke anime vonden jullie het beste ??
    Tama en Ru (: en Saki zijn mijn favo uit Selector en One week friends




    Van de lente anime's? Hmm... Natuurlijk Mekakucity Actors, daar is geen twijfel over mogelijk. :'D Voor de rest vond ik Black Bullet en Isshuukan Friends heel erg goed, en als ik eerlijk ben, vond ik Gokukoku zwaar tegenvallen, eigenlijk...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Midori schreef:
    Hoi ^w^

    Weer een tijdje geleden xD Heb weer veel gemist xD
    Lente anime lopen op hun einde en ik vond Selector infected WIXOSS en One week friends erg goed welke anime vonden jullie het beste ??
    Tama en Ru (: en Saki zijn mijn favo uit Selector en One week friends



    Diegene die ik keek vond ik allemaal wel goed anders was ik wel met ze gekapt ;d.
    Maar ik moet wel zeggen dat ik elke week het meest uit keek naar Selector Infected WIXOSS ;D. Vooral naar Tama en Ruko ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yayde schreef:
    (...)

    Oh, ik zie het, ja! Op dit moment wil ik mijn laptop ook uit het raam gooien. D: Gelukkig komt het tweede seizoen deze zomer, dus dan hoef ik niet zo lang meer te wachten. ^^


    Ho wacht, deze zomer al? ;o Dat wist ik dan weer niet, ik wist alleen dát er één kwam... Maar ik keek nu net op MAL en daar staat inderdaad dat deze ook al in juli komt, awesome. ;D Oeh, daar kijk ik dan ook echt naar uit. :3
    Maar het meeste kijk ik uit naar Love Stage!!, en volgens mij zijn dat er wel meer met mij. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ho wacht, deze zomer al? ;o Dat wist ik dan weer niet, ik wist alleen dát er één kwam... Maar ik keek nu net op MAL en daar staat inderdaad dat deze ook al in juli komt, awesome. ;D Oeh, daar kijk ik dan ook echt naar uit. :3
    Maar het meeste kijk ik uit naar Love Stage!!, en volgens mij zijn dat er wel meer met mij. :'D


    Waaaah Love Stage!! Ik kan echt niet wachten, serieus! Het is één van mijn favoriete manga. Toen ik hoorde dat er een anime van zou komen was ik echt zoooo blij! Ik kijk sws uit naar de zomer anime, volgens mij zitten er echt een paar goede tussen. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Waaaah Love Stage!! Ik kan echt niet wachten, serieus! Het is één van mijn favoriete manga. Toen ik hoorde dat er een anime van zou komen was ik echt zoooo blij! Ik kijk sws uit naar de zomer anime, volgens mij zitten er echt een paar goede tussen. (:


    Ik ging de manga eigenlijk pas lezen toen ik wist dat er een anime van kwam en omdat Syll hem aanraadde. :') Maar hij is echt heel erg awesome, ik zal niet zeggen mijn favoriete manga, maar wel één van de beste shounen ai's/yaoi's. :3

    Over Gokukoku;
    En weer valt het me een beetje tegen... Van mij hadden ze de reünie van Kuroha en Murakami wel wat dramatischer mogen maken hoor... Ik bedoel, de hele anime rust erop en het was voor mijn gevoel heel erg rushed en meh. Ik heb trouwens wel telkens het idee dat Kuroha en Valkyria dezelfde persoon zijn of zo, ik weet niet... En toen op het einde Murakami zij dat ze op elkaar leken, kreeg ik het gevoel nog meer. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)