• En wie ben ik om vervolgens niet geobsedeerd te zijn door dit kleinood.

    Het lag dus in onze tuin. Het leek op een noot, maar voelde meer zacht aan en superlicht. Uiteraard ben ik er direct in gaan porren met een stokje en onder de buitenste laag zat een zacht, pluizig spul, beetje donkerbruin. Daar weer onder zat een soortement pit met uitstekende stukken en kleine gaatjes erin.
    Ook steekt er een steeltje uit.
    Aangezien we dit nog nooit eerder in de tuin hebben gevonden ben ik vreselijk nieuwsgierig naar wat het is en van wat voor plant het dan kan komen.

    Foto van het resultaat van mijn professionele poging het ding te ontleden. Heb helaas geen foto van de ding in zijn oorspronkelijke staat, maar het leek in de verte wat op een merkwaardige walnoot :



    Nou, ja, dat is hem dus.

    Iemand enig idee? Want verwarde google pogingen leverden helaas weinig op. Mijn vader dacht dat hij uit de eik moest zijn gevallen, maar het had weinig van doen met een eikel.


    The fire keeps us warm.

    Eh.. misschien is het wel een misvormde noot en kan je hem daarom niet herkennen? :'D sorry ik heb echt geen idee.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik moest denken aan de sims 3, sorry

    Het lijkt op een stukje van een sultana koekje.. :')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Hij lijkt op een Apegootje? Een noot die bij ons in het dorp altijd in een potje in de tuin staat, voor de vogeltjes.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Omg, ik zag 't meteen aan voor een katje. :x

    Eh, maar nee. Ik heb geen idee eigenlijk.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Geen flauw idee. Een uilenbal ofzo?


    -

    Ik zie er een klein vosje in die iets knuffelt :'D


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    de beschrijving doet me denken aan een rotte pruim of perzik,
    maar de foto lijkt dan weer een beetje op het nest van een klein insect


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Misschien is het wel iets vies, en zit jij er in te porren.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Update:
    Iemand suggereerde dat het een lychee zou zijn. Nadere inspectie wees dit af. Het is eveneens geen sultanakoekje (was het dat maar) of een uilenbal (er zit echt een stokje aan; het heeft dus aan een tak gezeten).
    Een apegootje heb ik nog nooit van gehoord, maar ik kon er ook geen afbeelding van vinden :c
    Insectennest valt ook af, vanwege dat steeltje.

    Ook zitten er geloof ik zaadjes in vast. Er zijn ook kleine gaatjes waarvan ik vermoed dat de zaadjes er daar al uit zijn.

    My investigation continues.
    Ik zal morgen eens betere foto's maken, misschien herkennen mensen het ding dan wel want in die webcamfoto van me kan je geloof ik alles zien.


    The fire keeps us warm.

    Alienstuff.

    Nee, geen idee. :'D Ik ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn, tho.


    help

    Wacht, Apegootje is ook dialect. Maar volgens mij weet niemand de originele naam.... xD


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Hmm, lastig xD

    Aangezien hij niet van een plant uit de tuin kan zijn gekomen en zijn soort ook bij de oprit van de buren is aangetroffen door mijn vader (als ik er nog een vind zal ik daar ook een foto van maken voor de buitenkant, because the investigation is ON now) is mijn huidige theorie op hoe hij in de tuin is gekomen dat iemand ermee moet hebben gegooid. En er scharrelt als het donker is nog wel eens het een en ander buiten rond (zo zijn er ook eens appels tegen ons raam gekeild for no good reason) dus dat zou het een en ander verklaren qua hoe dat ding in ieder geval tussen onze planten terecht is gekomen.

    *voelt zich detective*


    The fire keeps us warm.

    xD Ik blijf bij me Apegootje.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik denk dat ik weet wat het is! Maar ik ben de precieze definitie ervan even kwijt en voordat ik onzin uitkraam ga ik even op google onderzoek doen.Volgens mij heeft het iets te maken met wespen. Ik ben zo terug :p


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Een jaar geleden, tijdens introductiekamp, moesten we buiten naar dingetjes zoeken waar we een vraag over hadden. Toen hadden een paar mensen, inclusief ik, dus zo'n ding opgeraapt. De leraar heeft toen helemaal uitgelegd wat het was maar ik weet het niet meer! Hoewel het op een noot lijkt was het iets van een insect, dat staat me bij. Google kan me ook niet echt verder helpen, dus meer dan dit kan ik je niet vertellen.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran