• Dit is niet echt een suggestie of een klacht of iets, maar meer iets wat ik aan jullie wil presenteren (:

    Meespeelverhalen.

    Misschien zegt de term je wel iets, misschien ook niet.
    In feite komt het neer op het RPG’en hier op Q, maar op Hyves is het uitgebouwd tot een manier van schrijven die daar toch net iets van afwijkt.

    Een meespeelverhaal (msv) komt in feite neer op een story met co-auteurs. Het verschil daarmee is dat niet iedere auteur een eigen hoofdstuk schrijft vanuit een ander POV, maar met zijn allen één verhaal.

    Dit betekent dat het perspectief de derde persoon is, zodat je alle geschreven stukken als het ware achter elkaar kunt zetten. Hierdoor wordt het een verhaal met meerdere perspectieven, maar het vertelperspectief is niet alwetend.

    Wat vooral belangrijk is, is dat ieder stukje dat je schrijft op zijn eigen manier bijdraagt aan het complete verhaal.
    Dat betekent dat je stukje direct aansluit op dat waar je op reageert. Je kunt dus geen stukjes tekst of dialoog uit de vorige reactie verwerken in die van jezelf.
    Het houdt ook in dat niet iedere actie van ieder personage evenveel aandacht nodig heeft. Natuurlijk wil je de rol van je personage uitbouwen, maar niet alles vraagt om een uitgebreide uitleg, zoals in een ‘echt boek’ dat ook niet het geval is.

    Update
    Het is handig om iedere post te lezen. Dan wordt het verhaal dynamischer en weet je zelf beter wat je met je eigen personages aanmoet. Je hoeft dus niet zo vlug te vragen 'is er iemand voor mijn personage?'.
    Dat houdt in dat er dus geen namen boven hoeven te staan. Er wordt immers in de derde persoon geschreven, dus tijdens het lezen weet je om wie het gaat.

    Update II
    Zie hier Het wetboek voor Meespeelverhalen

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.

    Dus ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. (:

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 13:54 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oh. Dat klinkt wel gaaf!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Vind ik leuk! :Y)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Klinkt niet zo interessant


    Face to face with madness

    Ja, dit is een heel leuk principe. ^^
    Ik denk dat het leuk zou zijn als het naast de huidige vorm van de RPG's zou bestaan. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Ja, dit is een heel leuk principe. ^^
    Ik denk dat het leuk zou zijn als het naast de huidige vorm van de RPG's zou bestaan. (:

    Het klinkt op zich wel leuk, al heb ik tot nu toe niet zo veel problemen met "gewone" RPG's. Wat me wel opvalt is dat de meespeelverhalen hier op Q vaak veel verder komen dan gewone RPG's en dat is wel tof, want vaak komen RPG's niet veel verder dan één of twee topics.
    Ik zou het wel eens willen proberen (:

    Eichen schreef:
    Het klinkt op zich wel leuk, al heb ik tot nu toe niet zo veel problemen met "gewone" RPG's. Wat me wel opvalt is dat de meespeelverhalen hier op Q vaak veel verder komen dan gewone RPG's en dat is wel tof, want vaak komen RPG's niet veel verder dan één of twee topics.
    Ik zou het wel eens willen proberen (:

    Ten eerste, Hyves?!
    Ten tweede, eigenlijk is het gewoon een verhaal die je samen schrijft maar dan allemaal uit de derde persoon...
    Niet echt interessant, sorry.

    iCalum schreef:
    Ten eerste, Hyves?!
    Ten tweede, eigenlijk is het gewoon een verhaal die je samen schrijft maar dan allemaal uit de derde persoon...
    Niet echt interessant, sorry.[/quote

    Ja, dit is ook bedoelt voor mensen die daadwerkelijk RPG'en. Dat is ook een verhaal dat je met zijn allen schrijft, alleen verschilt een MSV op bepaalde punten met een RPG. Vandaar dit topic.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Je kan altijd een suggestie doen of er een MVS subsectie gemaakt kan worden, net zoals je voor RPG's hebt. (dus het rollentopic, praattopic, speeltopic), die dan gewoon bij het RPG forum komt.


    Your make-up is terrible

    ^Dat is denk ik vooral een goed idee als het sowieso een beetje loopt. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    ^Dat is denk ik vooral een goed idee als het sowieso een beetje loopt. (:


    Ik denk dat het daardoor juist beter gaat lopen. ;3


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Je kan altijd een suggestie doen of er een MVS subsectie gemaakt kan worden, net zoals je voor RPG's hebt. (dus het rollentopic, praattopic, speeltopic), die dan gewoon bij het RPG forum komt.


    Nuo, ik heb voor heel veel van mijn RPG's al MSV laten zetten. Ik denk dat, zo gauw mensen weten wat het inhoudt, het wel duidelijk is dat het dan om een MSV gaat en niet een RPG. Het principe blijft het zelfde, natuurlijk. Personage invullen, schrijftopic openen... etc.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik denk dat het daardoor juist beter gaat lopen. ;3


    Dat is ook wel waar. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    iCalum schreef:
    Ten eerste, Hyves?!
    Ten tweede, eigenlijk is het gewoon een verhaal die je samen schrijft maar dan allemaal uit de derde persoon...
    Niet echt interessant, sorry.



    Wat is er mis met hyves?