• En we hebben nummer 23 alweer ;o!! Gaat snel o-o..

    Ok even nog een paar dingetjes die ik in het vorige topic(s) had gezegd en wel de moeite waard zijn om er nog in te zetten ;d.

    Shuuya schreef:
    Aangezien niemand er op heeft gereageerd in vorige topic of die daarvoor :'D..
    Ga ik het toch doen..

    Otaku mensjes!! Lees en geef antwoord :'D..
    Ja, ik dacht om lijstje in het beginpost neer te zetten met apps/sites waar je manga/anime makkelijk kunt lezen/kijken ;d In een spoiler, omdat de beginpost al zo lang is :'D. Aangezien die vragen nog wel eens geregeld voorkomen ;d.

    ^^ Het is altijd welkom om nog meer apps/sites aan te raden ;d.
    Shuuya schreef:
    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Tet (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik moet gelijk eerst even bekennen dat ik de anime van de volgende plaatjes heb ik zelf de bovenste 2 nog niet afgekeken en de onderste 2 nog helemaal niet gekeken.



    Rechts boven: Bakemonogatari
    Links boven: Blood C
    Rechts onder: Kuragehime
    Links onder: GJ-bu

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 22:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ok, bij dezen; ik wil geen extreme spoilers. :Y)


    Het is fucked up amazing! :3
    Waard om af te kijken! *nodding*

    Ik vond sommige scenes, zoals in het begin dat iedereen in zijn klas vermoord werd en stuff echt ranzig....
    En van dat soort scenes komen er natuurlijk meer. :,3 Maar de spanning wint het van de "ew"-factor!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Even iets wat me opviel:
    Als ik zo door jullie lijsten ga geven jullie best wel veel 10en en 9s....
    Nu voel ik me gemeen, cx Volgens mijn geef ik meestal 7s of 8en....

    *duikt in een hoekje*
    Me meanie otaku....


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Tet schreef:
    Even iets wat me opviel:
    Als ik zo door jullie lijsten ga geven jullie best wel veel 10en en 9s....
    Nu voel ik me gemeen, cx Volgens mijn geef ik meestal 7s of 8en....

    *duikt in een hoekje*
    Me meanie otaku....

    Bij mij komt dat vooral omdat ik een overenthousiast kutkind ben haha :Y)


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Bij mij komt dat vooral omdat ik een overenthousiast kutkind ben haha :Y)


    Hahaha saaaame. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tet schreef:
    Even iets wat me opviel:
    Als ik zo door jullie lijsten ga geven jullie best wel veel 10en en 9s....
    Nu voel ik me gemeen, cx Volgens mijn geef ik meestal 7s of 8en....

    *duikt in een hoekje*
    Me meanie otaku....

    Oh van de helft weet ik niet eens meer waarom ik het die cijfer heb gegeven ;d. + ik heb al zo veel gezien :'D..
    + bij 1 heb ik het een 10 gegeven en ik herinner mij die hele anime niet meer.. Dus die zitten er ook nog tussen ;d.
    + bij sommige als ik terug kijk weet ik nu al dat het die cijfer niet waard is, gewoon door de dingen die ik daarna heb gezien (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tet schreef:
    Even iets wat me opviel:
    Als ik zo door jullie lijsten ga geven jullie best wel veel 10en en 9s....
    Nu voel ik me gemeen, cx Volgens mijn geef ik meestal 7s of 8en....

    *duikt in een hoekje*
    Me meanie otaku....


    Ik heb denk ik maar 4 tienen en minder negens :P
    Ik heb heel veel zevens en achten xd
    En dan ben ik nog vrij optimistisch :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik wacht altijd iets van een weekje om een cijfer te geven (of ik vergeet het een cijfer te geven en doe dat dan pas later). Want dan kan ik beter oordelen wat ik er nou echt bij voelde op schaal van anderen, TvT Maar dat is meestal een 7 of een 8....

    Soms, zoals ik bij Noragami heel erg had, kijk ik de eerste episode en denk... "OMIGOSHI HELL! F*** THIS IS AN ABSOLUTELY FABULOUS ANIME!" (zoiets 'x') en dan krijgt het iets hogers, cx Noragami kreeg een 10, >v< Noragami is dan ook super fabulous, cx
    *springt op Yato* MIJN MIJN MIJN



    Volgens mij ben je veel enthousiaster over anime als je het net heb gekeken of nog mee bezig bent, cx

    [ bericht aangepast op 23 juni 2014 - 21:22 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ik weet het niet.. Ik ben over sommige nog steeds heel enthousiast over voor mij veranderd dat gevoel niet zo gek gauw ;d.
    Ik heb het wel dat hoe meer ik het kijk hoe meer irritatie puntjes in vind.. Met als perfecte voorbeeld; Loveless.
    Mja ik heb 29 tienen van de 146 gekeken dingen ;d. Dat is dan nog wel acceptabel right?
    en iwat over de 50 negens geloof ik :'D.. Ok ik ben gewoon vel te snel tevreden denk ik ;d. Ik geef ook wel lager, Mijn laagste cijfers is een 6 ;d.
    Misschien moet ik het lijstje maar weer even bij langs en kijken of ik er anders over denk..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb trouwens wel een anime nog niet gerate :P
    Sono Hanabira ni Kuchizuke wo: Anata to Koibito Tsunagi :P
    Om de simpele reden dat ik gewoon niet weet hoe ik zoiets in hemelsnaam moet raten xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hoooooooooo shit Gokukoku! O_______________O
    Ineens wordt het plot tienduizend keer beter waaaaaat. Als ze dit vanaf het begin hadden gedaan was het echt een stuk betere anime geworden, maar nee natuurlijk moeten ze het pas de één na laatste episode minder harem achtig en meer écht sci-fi en apocalyptische shit achtig maken. :')
    Dit zag ik echt niet aankomen allemaal tho. ><

    Ik vind het wel verbazingwekkend hoe snel Murakami weer vrolijk rondspringt... Het was echt veel geloofwaardiger geweest als hij dood was gebleven, en dat had ik ergens ook interessanter gevonden voor het plot, denk ik...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Hoooooooooo shit Gokukoku! O_______________O
    Ineens wordt het plot tienduizend keer beter waaaaaat. Als ze dit vanaf het begin hadden gedaan was het echt een stuk betere anime geworden, maar nee natuurlijk moeten ze het pas de één na laatste episode minder harem achtig en meer écht sci-fi en apocalyptische shit achtig maken. :')
    Dit zag ik echt niet aankomen allemaal tho. ><
    Ik vind het wel verbazingwekkend hoe snel Murakami weer vrolijk rondspringt... Het was echt veel geloofwaardiger geweest als hij dood was gebleven, en dat had ik ergens ook interessanter gevonden voor het plot, denk ik...

    Ghehe toen hij dood ging zei ik al tegen iemand; En iemand weet niet hoe je in leven moet blijven.. Want blijkbaar is dat een moeilijke opgave..
    Hij rende wel heel snel weer vrolijk rond.. Dat hij weer tot levend werd gewekt is wel ok, maar kom op zo snel? O_O.. Niemand loopt snel rond na beademing..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ghehe toen hij dood ging zei ik al tegen iemand; En iemand weet niet hoe je in leven moet blijven.. Want blijkbaar is dat een moeilijke opgave..
    Hij rende wel heel snel weer vrolijk rond.. Dat hij weer tot levend werd gewekt is wel ok, maar kom op zo snel? O_O.. Niemand loopt snel rond na beademing..


    Nee, inderdaad, dat vooral! Ik vind het niet heel erg dat hij weer leeft en alles, maar hij loopt veel te snel weer rond alsof er niks aan de hand was! Echt wtf. :') Dat kan niet hoor. :') Het is dan wel anime, maar toch.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Nee, inderdaad, dat vooral! Ik vind het niet heel erg dat hij weer leeft en alles, maar hij loopt veel te snel weer rond alsof er niks aan de hand was! Echt wtf. :') Dat kan niet hoor. :') Het is dan wel anime, maar toch.

    Precies :'D.. En nog steeds is het niet duidelijk gemaakt dussen Mao en Neko.. (Valkyria ofz heet Mao toch? Vond Mao wat makkelijker)
    + vond wel jammer dat dat helende meisje eraan ging... Ze leek mij wel tof..

    --
    Ik dacht, ik ga Little Butterfly lezen ;D. Eindelijk een nieuwe yaoi ding ;D.. Blijk ik hem al te gelezen hebben.. Nja dan maar op nieuw :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Deze spoiler is de PV voor Re:Hamatora! Omdat hij HUUUUUUUGE spoilers bevat voor het eerste seizoen Hamatora zet ik 'm even in een tagg. ^^



    Wow, het ziet er niet naar uit dat Nice terug gaat komen jongens...
    Toch kijk ik hier naar uit! Ik moet echt weten wat Art allemaal van plan was en shit en hoor ik daar bij een nieuw personage de stem van Hase-kun uit Isshuukan friends? ;o Ziet er ook naar uit dat Hajime meer screen time krijgt, dat vind ik dan wel weer leuk. :3
    Maar Nice... Ik hoop toch dat hij terugkomt want een main die niet terugkomt is best wel raar en alles... ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    (...)
    Precies :'D.. En nog steeds is het niet duidelijk gemaakt dussen Mao en Neko.. (Valkyria ofz heet Mao toch? Vond Mao wat makkelijker)
    + vond wel jammer dat dat helende meisje eraan ging... Ze leek mij wel tof..

    --
    Ik dacht, ik ga Little Butterfly lezen ;D. Eindelijk een nieuwe yaoi ding ;D.. Blijk ik hem al te gelezen hebben.. Nja dan maar op nieuw :'D.


    Ja, ik wil ook weet hoe dat tussen Neko en dinges zit. :') Mao, Valkyria, whatever... En ja, ik vond haar ook tof, echt jammer...
    Maar ik had echt niet verwacht dat Kotori toch nog zo belangrijk zou worden. ;o Dat van Neko wel eigenlijk, maar ja, dat kan ook niet anders met heel haar gedoe. :')


    Naaahw, jammer. x] Vond je 'm wel leuk? :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)