• Het is misschien een vreemde titel, maar zo noem ik het dus wel.
    Aangezien ik, zoals heel veel mensen, een verslaving heb aan frisdrank, heb ik twee jaar geleden besloten dat juli mijn zuiveringsmaand wordt.
    Het is dus de bedoeling dat ik een hele maand niets anders drink dan water.

    Op een dag krijg ik namelijk erg veel suiker binnen en ik vind het dan ook enorm vreemd dat ik na al die jaren nog steeds geen suikerziekte heb.
    Niet dat ik daar naar streef, maar goed.
    Om alles toch nog een beetje gezond te houden ban ik al de suiker uit mijn drinken, hoe ziek ik er ook van ga worden.
    Ja, ik word ziek als ik alleen maar water drink.

    Nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn die een zuiveringsmaand houden of toch iets in die aard.
    Ikzelf heb niet echt veel keuze aangezien ik wegens medische redenen niet mag sporten.
    Gezond eten is ook geen optie, want dat doe ik al, lol.
    Of zijn er mensen die me willen joinen?

    Misschien dat ik dit jaar mijn streefdoel naar twee maanden verschuif en dat er dan zo elk jaar een maand bijkomt tot ik volledig zonder kan.
    Het lijkt alsof ik overdrijf, maar dat is dus niet..Ik krijg echt afkickverschijnselen zonder mijn dagelijkse dosis suiker. :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik probeer al een hele tijd geen tussendoortjes meer te eten, los van fruit, maar mijn record is iets van twee dagen. x] Met water drinken heb ik overigens helemaal geen moeite, want ik hou niet van frisdrank.
    Maar goed, ik betwijfel het dus of ik dat een maand vol ga houden. :'D Misschien dat ik je wel join, ik zal er een nachtje over slapen. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Succes! (:
    Ik zou juist het tegenovergestelde moeten doen. Ik drink alleen maar water. Wat ik sinds (ook toevallig) vandaag wel heb besloten is om minimaal 2l water per dag te drinken. Dus vier keer een 0,5l flesje vullen. Ik drink normaal maar ca drie/vier glazen per dag, wat veels te weinig is en dat merk ik ook aan mijn huid. Het gaat een hele uitdaging worden, maar ik hoop dat het werkt en ik het erin kan houdem. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dat is een goed doel, Kim!
    Water drinken is voor mij al jaren een basis. En dan hier en daar een glas met zuivel (melk, optimel) en heel soms eens iets anders, zoals appelsap of op feestjes een cola.

    Met afkicken van suiker is het zo dat je er eerst echt even door heen moet, maar dat je je na een paar weken zelfs beter gaat voelen zonder suiker (oke, misschien is dat niet alleen bij een suiker verslaving ;p)

    Ik heb eens suiker uit mijn leven geband, had ik niet zoveel last van, maar als je daarna suiker gaat eten is het pas een slecht idee. D: Zoveel buikpijn! Als ik jou was zou ik het gewoon helemaal niet meer doen, dan krijg je ook geen buikpijn als je daarna weer begint.


    Your make-up is terrible

    Sciuto schreef:
    Succes! (:
    Ik zou juist het tegenovergestelde moeten doen. Ik drink alleen maar water. Wat ik sinds (ook toevallig) vandaag wel heb besloten is om minimaal 2l water per dag te drinken. Dus vier keer een 0,5l flesje vullen. Ik drink normaal maar ca drie/vier glazen per dag, wat veels te weinig is en dat merk ik ook aan mijn huid. Het gaat een hele uitdaging worden, maar ik hoop dat het werkt en ik het erin kan houdem. (:

    Dat doe ik ook in mijn zuiveringsperiode. ^^
    Minstens 2 liter water per dag, maar dan sleur ik een 2 literfles overal met me mee.
    Het is geen zicht, maar het is gezond, lol.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Assassin schreef:
    Ik heb eens suiker uit mijn leven geband, had ik niet zoveel last van, maar als je daarna suiker gaat eten is het pas een slecht idee. D: Zoveel buikpijn! Als ik jou was zou ik het gewoon helemaal niet meer doen, dan krijg je ook geen buikpijn als je daarna weer begint.

    Daar had ik vorig jaar geen last van.
    Ik voelde me juist weer beter nadat ik frisdrank had gedronken, misschien dat het van persoon tot persoon afhangt?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik heb eerder het omgekeerde. Ik drink altijd water en in de zomer drink ik frisdrank omdat een agrum ofzo mij wel eens kan smaken met zo'n warm weer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lagertha schreef:
    (...)
    Daar had ik vorig jaar geen last van.
    Ik voelde me juist weer beter nadat ik frisdrank had gedronken, misschien dat het van persoon tot persoon afhangt?


    Neh, na een maand is je lichaam niet volledig afgekickt. Dat duurt echt ietsjes langer, voordat je lichaam er gewoon niet meer aan gewend is en niet weet wat hij ermee moet. Suiker is puur vergif. D:


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Neh, na een maand is je lichaam niet volledig afgekickt. Dat duurt echt ietsjes langer, voordat je lichaam er gewoon niet meer aan gewend is en niet weet wat hij ermee moet. Suiker is puur vergif. D:

    Dat laatste is een feit. :'D
    Bij mij is het zelfs zo erg dat ik 6 suikerklontjes in mijn koffie of thee doe, gewoon omdat ik het anders niet lust.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik probeer al heel lang van snoepjes af te blijven. Helaas is mijn verslaving dusdanig erg dat het niet lukt xD.
    frisdrank drink ik niet eens zo veel. Eerder sapjes of limonade omdat ik gewoon water echt smerig vind..
    maar ik ga in Juli op vakantie, dus dan lijkt t me niet zon goed idee :p miss als ik terug kom.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Lagertha schreef:
    (...)
    Dat laatste is een feit. :'D
    Bij mij is het zelfs zo erg dat ik 6 suikerklontjes in mijn koffie of thee doe, gewoon omdat ik het anders niet lust.


    Misschien kan je het beter omwisselen met rietsuiker, dat is beter voor je. Je wend er vanzelf aan dat het iets minder zoet is. Wij gebruiken dit tegenwoordig ook alleen maar.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Misschien kan je het beter omwisselen met rietsuiker, dat is beter voor je. Je wend er vanzelf aan dat het iets minder zoet is. Wij gebruiken dit tegenwoordig ook alleen maar.

    Hmm, dat kan ik misschien eens proberen ja.
    Daar had ik gewoon nog niet aan gedacht, dankje. ^^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik eet volgens mij aardig weinig suiker. Denk ik dan, want ik let er niet zo op. Ik doe tenminste geen suiker in mijn thee, eet hartig broodbeleg, weinig koekjes, ik haat chocola, dat helpt denk ik ook al veel. Ik denk dat ik eerder teveel zout eet. Hahaha


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik hou niet eens van frisdrank, veel te zoet haha en ik hou ook niet van snoep of sowieso erg zoete dingen.

    Ik drink vooral: limonade (niet te sterk), appel peer sap en andere sapjes en water. In fruitsappen zit wel veel suiker maar op een of andere manier vindt ik dat niet zo vies als in fanta of cassis. Na anderhalf glas daarvan snak ik echt naar water. :3

    Eigenlijk moet ik meer dingen met suiker eten anders heb ik te weinig suiker en dus energie.. dus sinds kort eet ik maar meer fruit (:

    [ bericht aangepast op 24 juni 2014 - 23:48 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Lagertha schreef:
    (...)
    Dat doe ik ook in mijn zuiveringsperiode. ^^
    Minstens 2 liter water per dag, maar dan sleur ik een 2 literfles overal met me mee.
    Het is geen zicht, maar het is gezond, lol.

    Ik heb niet eens een tas waar een twee liter fles in past. Dus vandaar een 0,5l flesje. Ook een stuk lichter ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!