• Het is misschien een vreemde titel, maar zo noem ik het dus wel.
    Aangezien ik, zoals heel veel mensen, een verslaving heb aan frisdrank, heb ik twee jaar geleden besloten dat juli mijn zuiveringsmaand wordt.
    Het is dus de bedoeling dat ik een hele maand niets anders drink dan water.

    Op een dag krijg ik namelijk erg veel suiker binnen en ik vind het dan ook enorm vreemd dat ik na al die jaren nog steeds geen suikerziekte heb.
    Niet dat ik daar naar streef, maar goed.
    Om alles toch nog een beetje gezond te houden ban ik al de suiker uit mijn drinken, hoe ziek ik er ook van ga worden.
    Ja, ik word ziek als ik alleen maar water drink.

    Nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn die een zuiveringsmaand houden of toch iets in die aard.
    Ikzelf heb niet echt veel keuze aangezien ik wegens medische redenen niet mag sporten.
    Gezond eten is ook geen optie, want dat doe ik al, lol.
    Of zijn er mensen die me willen joinen?

    Misschien dat ik dit jaar mijn streefdoel naar twee maanden verschuif en dat er dan zo elk jaar een maand bijkomt tot ik volledig zonder kan.
    Het lijkt alsof ik overdrijf, maar dat is dus niet..Ik krijg echt afkickverschijnselen zonder mijn dagelijkse dosis suiker. :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Is het dan niet beter om in plaats van een maand per jaar zonder suiker, 5 dagen in een week geen frisdrank te nemen? Dat lijkt me echt een stuk gezonder.
    Ik ben ondertussen al jaren gestopt met frisdrank en leef alleen nog op water en eens in de zoveel tijd eens een glas frisdrank. Ik moet wel zeggen dat ik totaal geen problemen had met stoppen want ander suiker (chocolade) neem ik nog wel. Nu begrijp ik niet of je suiker compleet stopt of alleen de frisdrank, maar dat je ziek word door totaal geen suiker meer te nemen begrijp ik, maar dat heeft dan niets met water te maken.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Croyance schreef:
    Is het dan niet beter om in plaats van een maand per jaar zonder suiker, 5 dagen in een week geen frisdrank te nemen? Dat lijkt me echt een stuk gezonder.
    Ik ben ondertussen al jaren gestopt met frisdrank en leef alleen nog op water en eens in de zoveel tijd eens een glas frisdrank. Ik moet wel zeggen dat ik totaal geen problemen had met stoppen want ander suiker (chocolade) neem ik nog wel. Nu begrijp ik niet of je suiker compleet stopt of alleen de frisdrank, maar dat je ziek word door totaal geen suiker meer te nemen begrijp ik, maar dat heeft dan niets met water te maken.

    Alleen de frisdrank, maar ik doe voor de rest ook geen suiker binnen.
    Of toch niet veel.
    Ik snoep vrijwel nooit, tenzij op een feestje aangezien wij het niet in huis hebben.
    Het enige dat we af en toe in huis hebben is chocolade en gewone schoolkoekjes of frangipanes, dat is al.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Goed zeg, lijkt me echt moeilijk als je frisdrankverslaafd bent.
    Ik drink al jaren geen frisdrank meer thuis, alleen water en thee en in de zomer zet mijn moeder me nog weleens een glas cola voor, omdat ik gevaarlijk weinig drink (hooguit twee glazen op een dag, met een beetje geluk). Maar ik wil gaan stoppen met snoepen.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik vind het knap ;D.
    Ik hou iets te veel van mijn ice tea om zo iets maar te overwegen xd. Ik drink overigens tussen elke dag wel een flesje water ;d. Soms vul ik die 2x ligt eraan hoeveel dorst ik heb ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Corday schreef:
    Goed zeg, lijkt me echt moeilijk als je frisdrankverslaafd bent.
    Ik drink al jaren geen frisdrank meer thuis, alleen water en thee en in de zomer zet mijn moeder me nog weleens een glas cola voor, omdat ik gevaarlijk weinig drink (hooguit twee glazen op een dag, met een beetje geluk). Maar ik wil gaan stoppen met snoepen.


    Dat had ik ook, nu heb ik altijd een bidon met water naast me staan en ik drink ineens een stuk meer! Helpt echt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat had ik ook, nu heb ik altijd een bidon met water naast me staan en ik drink ineens een stuk meer! Helpt echt.

    Dat heb ik al en het werkt ook een beetje, maar volgens de schoolregels mogen we geen flessen water en eten op tafel hebben en ik kan álleen drinken als ik hele erge dorst heb, anders ga ik kokhalzen.


    Take risks and conquer your fears.

    Corday schreef:
    (...)
    Dat heb ik al en het werkt ook een beetje, maar volgens de schoolregels mogen we geen flessen water en eten op tafel hebben en ik kan álleen drinken als ik hele erge dorst heb, anders ga ik kokhalzen.


    Ik heb het vooral thuis.
    Dat laatste ken ik. D: Vanmorgen stikte ik in mijn cruesli en toen moest ik hoesten, dronk ik water en werd alles nog veel erger, holy shit. Maar het wordt wel steeds beter, ik kan veel meer water drinken dan aan het begin. En ik hoef ook niet meer zoveel naar de wc als aan het begin. ;x


    Your make-up is terrible

    Ik dronk alleen frisdrank in het weekend, maar langzamerhand ben ik daar onbewust mee gestopt. Nu hebben we ook alleen cola in huis (bah), dat scheelt ook.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Goedzoooooo! Go for it :D

    Ik had ooit een multivitamine verslaving, ik dronk per dag een hele pak van 1,5 liter O.o
    Van m'n moeder moest ik stoppen en dat deed ik ook, ik ging over op water maar werd al snel chaggo en vond het niet lekker. Werd er zelfs misselijk van!

    Maar tegenwoordig drink ik het met plezier, en als t water uit de koelkast/vriezer komt dan drink ik bijna alles in 1x leeg omdat k t lekker vind xD
    En ben ook trots op mezelf dat ik op water ben overgestapt aangezien ik niet mag sporten wegens medische redenen

    Goodluck :D


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Dat zou ik misschien ook eens moeten proberen, niet dat ik alle dagen constant frisdrank drink, maar toch minstens één keer per dag. Misschien moet ik je maar joinen en het ook eens proberen. Ik moet sowieso ook weer leren elke dag 2L naar binnen te krijgen, aangezien ik sowieso al te weinig drink.


    16 - 09 - '17

    Ik zou eigenlijk ook wat minder zoetigheid moeten gaan eten, aangezien ik echt teer op mijn suikers. Ik eet al vrij weinig en ik drink nog minder, waardoor ik snel een koekje uit de kast gris om wat brandstof achter de hand te hebben. Ik drink wel liever water dan frisdrank, maar ik vind brood niet zo lekker, en van melk en dergelijken word ik misselijk. Voorlopig blijf ik dus naar de koekjes grijpen, denk ik.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 1:46 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik moet echt eens een zuiveringsmaand houden voordat het te laat is. Ik drink en eet teveel suiker. Het verbaas me echt dat ik geen suikerziekte heb. Vooral omdat een grote deel van mijn familie suikerziekte heeft.
    Anyway, om mezelf voor die zuiveringsmaand voor te bereiden, meng ik juice met water te zodat het wat minder zoet is. Misschien kan je dat proberen? Bij thee en coffee/chocola doe je gewoon een zakje/schepje minder suiker totdat je bij een punt komt waarbij je het zonder suiker kan drinken zonder een vies gezicht te trekken xp.


    -

    Ik eet al een tijd lang veel minder vlees. Dus ik ga een beetje richting vegetariër(:


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Assassin schreef:
    (...)

    Misschien kan je het beter omwisselen met rietsuiker, dat is beter voor je. Je wend er vanzelf aan dat het iets minder zoet is. Wij gebruiken dit tegenwoordig ook alleen maar.

    Da's niet waar. 8) Feitelijk precies hetzelfde.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wij hebben haast nooit frisdrank thuis, dus dat is wel handig. :Y)
    Succes!


    What do we say to the god of death? ''Not today.''