• Het is misschien een vreemde titel, maar zo noem ik het dus wel.
    Aangezien ik, zoals heel veel mensen, een verslaving heb aan frisdrank, heb ik twee jaar geleden besloten dat juli mijn zuiveringsmaand wordt.
    Het is dus de bedoeling dat ik een hele maand niets anders drink dan water.

    Op een dag krijg ik namelijk erg veel suiker binnen en ik vind het dan ook enorm vreemd dat ik na al die jaren nog steeds geen suikerziekte heb.
    Niet dat ik daar naar streef, maar goed.
    Om alles toch nog een beetje gezond te houden ban ik al de suiker uit mijn drinken, hoe ziek ik er ook van ga worden.
    Ja, ik word ziek als ik alleen maar water drink.

    Nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn die een zuiveringsmaand houden of toch iets in die aard.
    Ikzelf heb niet echt veel keuze aangezien ik wegens medische redenen niet mag sporten.
    Gezond eten is ook geen optie, want dat doe ik al, lol.
    Of zijn er mensen die me willen joinen?

    Misschien dat ik dit jaar mijn streefdoel naar twee maanden verschuif en dat er dan zo elk jaar een maand bijkomt tot ik volledig zonder kan.
    Het lijkt alsof ik overdrijf, maar dat is dus niet..Ik krijg echt afkickverschijnselen zonder mijn dagelijkse dosis suiker. :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eigenlijk zou ik veel meer water moeten drinken, dus ik denk dat het mijn voornemen zal worden de komende paar maanden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zou ook goed zijn voor mij, maar ik weet dat ik dat niet kan. Zet 'm op in ieder geval!


    26 - 02 - '16

    Sowieso moet ik meer aan drinken. Maar ik weet niet of ik een hele maand zonder cola kan.


    Physics is awesome

    Moth schreef:
    (...)
    Da's niet waar. 8) Feitelijk precies hetzelfde.


    Pfff, straks ga je me nog vertellen dat zeezout uit de dode zee precies hetzelfde is als gewoon tafelzout!


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik wil je niet afkraken maar suikerziekte krijg je niet van teveel suiker. Deze fout wordt heel vaak gemaakt. Het is een 'foutje' van het lichaam zodat het lichaam geen tot weinig insuline aanmaakt. Ik kan doen wat ik wil maar ik kan het krijgen aangezien het in mijn familie heb.

    Maar het is wel een goed idee voor je lichaam, je lichaam wordt idd gezuiverd, goed voor je tanden en maagzuur.

    So keep up the good work^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Yokubo schreef:
    Ik wil je niet afkraken maar suikerziekte krijg je niet van teveel suiker. Deze fout wordt heel vaak gemaakt. Het is een 'foutje' van het lichaam zodat het lichaam geen tot weinig insuline aanmaakt. Ik kan doen wat ik wil maar ik kan het krijgen aangezien het in mijn familie heb.

    Maar het is wel een goed idee voor je lichaam, je lichaam wordt idd gezuiverd, goed voor je tanden en maagzuur.

    So keep up the good work^^


    Je weet toch dat je twee types diabetes hebt, hé? (cat)
    Eentje die jij noemt, maar ook eentje waarbij je lichaam immuun raakt voor suiker, omdat je er teveel van binnenkrijgt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Je weet toch dat je twee types diabetes hebt, hé? (cat)
    Eentje die jij noemt, maar ook eentje waarbij je lichaam immuun raakt voor suiker, omdat je er teveel van binnenkrijgt.



    Ik heb het zo'n beetje :Y)

    Alleen ik loop al twee jaar bij de doktor elke maand omdat ze er niet zeker over zijn. Dan veel te hoog en dan veel te laaag (cat)

    Ontopic: ja, dat weet ik ouderdoms suikerziekte en die erge suiker ( om het zo even te noemen).

    Type a en b maar vraag me niet wat wat is:Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Pfff, straks ga je me nog vertellen dat zeezout uit de dode zee precies hetzelfde is als gewoon tafelzout!

    Mag ik? *.*


    "I shut my eyes in order to see.'

    Assassin schreef:
    (...)

    Je weet toch dat je twee types diabetes hebt, hé? (cat)
    Eentje die jij noemt, maar ook eentje waarbij je lichaam immuun raakt voor suiker, omdat je er teveel van binnenkrijgt.


    Ik wist wel dat er wel dat er twee types suikerziekte zijn en dat je bij de ene insuline moet spuiten, aangezien mijn oma het ook heeft. Maar wat type 2 nou precies inhoudt heb ik nooit helemaal begrepen.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 10:15 ]


    Physics is awesome

    Ik ben niet iemand die dik word, omdat ik iedere dag fiets en een beetje ADHDachtig veel beweeg, maar ik moet eigenlijk wel gezonder gaan eten. Ik drink sowieso eigenlijk alleen in de namiddag frisdrank en bij het eten en tussendoor drink ik gewoon water. Maar ik snoep nogal veel tussendoor. Misschien is zo'n zuiveringsmaand wel eens een goed idee :3

    Ik wil wel eens een maandjes meer sporten, maar juli is daar totaal niet geschikt voor, aangezien ik ongeveer zeven dagen van deze maand thuis ben en de rest van de tijd moeilijk kan gaan joggen. Dus misschien een andere maand (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tuk schreef:
    (...)

    Ik wist wel dat er wel dat er twee types suikerziekte zijn en dat je bij de ene insuline moet spuiten, aangezien mijn oma het ook heeft. Maar wat type 2 nou precies inhoudt heb ik nooit helemaal begrepen.


    Wat je oma heeft is waarschijnlijk diabetes type 2. Bij beide types kun je overigens insuline spuiten (beter gezegd: bij de ene moet het, bij type 2 moet het vaak uiteindelijk ook)

    Je hebt 2+ types diabetes. Voorlopig houden we het maar op 2 :Y)

    Diabetes type 1 is diabetes die ontstaat door een auto-immuun ziekte: Je lichaam valt om nog onbekende redenen je eilandjes van langerhans aan, de cellen die insuline produceren. Zonder die cellen kun je geen insuline maken. Zonder insuline is je lichaam niet in staat om je bloedsuiker omlaag te brengen, je bloedsuiker schiet omhoog, je plast glucose uit etc. Het lichaam kan dan niet draaien op glucose zoals normaal het geval is (aangezien dat zonder insuline in het bloed rondzwerft en uitgeplast wordt maar niet in de cellen komt) waardoor het lichaam overstapt op vetverbranding. Dit veroorzaakt verzuring, ketoacidose genaamd. (mocht je ooit gehoord hebben dat je diabetes kunt ruiken aan de zoetige lucht van nagellakremover, dat komt dus hierdoor) en uiteindelijk coma.
    Gelukkig is dat te voorkomen door insuline te gaan spuiten. Zover als coma enzovoorts komt het inmiddels ook nauwelijks meer, doordat vaak bekend is bij wie het in de familie zit en wie dus risico hierop loopt. Dit is de diabetes die je vaak op jonge leeftijd ziet ontstaan, hoewel inmiddels ook een flink aantal mensen met dit soort type diabetes op leeftijd is.

    Diabetes type 2 is diabetes die vooral op oudere leeftijd onstaat (hoewel door de toename van obesitas dit ook meer en meer op jonge leeftijd gezien wordt) er is een sterk verband met overgewicht. Hier is het probleem niet zozeer een gebrek aan insuline maar het resistent worden van je lichaam tegen insuline. Er zijn dus hogere concentraties insuline nodig om dit tegen te gaan. In het begin kan dit verholpen worden met pillen, later moet ook bij dit type diabetes insuline gespoten worden.
    Nu is diabetes type 2 vaak minder accuut/direct ernstig dan type 1. Dit type diabetes is echter nog steeds gevaarlijk door het risico voor je hart, bloedvaten en nieren. Een risico wat het overigens deelt met diabetes type 1.
    De kans dat je diabetes type 2 krijgt kun je verkleinen door gezond gewicht te hebben, gezond te eten etc

    tl;dr: Both are no fun to have.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Wat je oma heeft is waarschijnlijk diabetes type 2. Bij beide types kun je overigens insuline spuiten (beter gezegd: bij de ene moet het, bij type 2 moet het vaak uiteindelijk ook)

    Je hebt 2+ types diabetes. Voorlopig houden we het maar op 2 :Y)

    Diabetes type 1 is diabetes die ontstaat door een auto-immuun ziekte: Je lichaam valt om nog onbekende redenen je eilandjes van langerhans aan, de cellen die insuline produceren. Zonder die cellen kun je geen insuline maken. Zonder insuline is je lichaam niet in staat om je bloedsuiker omlaag te brengen, je bloedsuiker schiet omhoog, je plast glucose uit etc. Het lichaam kan dan niet draaien op glucose zoals normaal het geval is (aangezien dat zonder insuline in het bloed rondzwerft en uitgeplast wordt maar niet in de cellen komt) waardoor het lichaam overstapt op vetverbranding. Dit veroorzaakt verzuring, ketoacidose genaamd. (mocht je ooit gehoord hebben dat je diabetes kunt ruiken aan de zoetige lucht van nagellakremover, dat komt dus hierdoor) en uiteindelijk coma.
    Gelukkig is dat te voorkomen door insuline te gaan spuiten. Zover als coma enzovoorts komt het inmiddels ook nauwelijks meer, doordat vaak bekend is bij wie het in de familie zit en wie dus risico hierop loopt. Dit is de diabetes die je vaak op jonge leeftijd ziet ontstaan, hoewel inmiddels ook een flink aantal mensen met dit soort type diabetes op leeftijd is.

    Diabetes type 2 is diabetes die vooral op oudere leeftijd onstaat (hoewel door de toename van obesitas dit ook meer en meer op jonge leeftijd gezien wordt) er is een sterk verband met overgewicht. Hier is het probleem niet zozeer een gebrek aan insuline maar het resistent worden van je lichaam tegen insuline. Er zijn dus hogere concentraties insuline nodig om dit tegen te gaan. In het begin kan dit verholpen worden met pillen, later moet ook bij dit type diabetes insuline gespoten worden.
    Nu is diabetes type 2 vaak minder accuut/direct ernstig dan type 1. Dit type diabetes is echter nog steeds gevaarlijk door het risico voor je hart, bloedvaten en nieren. Een risico wat het overigens deelt met diabetes type 1.
    De kans dat je diabetes type 2 krijgt kun je verkleinen door gezond gewicht te hebben, gezond te eten etc

    tl;dr: Both are no fun to have.


    Dan denk ik dat mijn oma inderdaad type 2 heeft. Aangezien ze daarnaast ook nog pillen moet slikken.


    Physics is awesome

    Ik ben diabeet sinds mijn 3,5de dus voor mij alleen light drinken. Minder suikers e.d (en nee er zit tegenwoordig geen aspartaan in), maar water is natuurlijk gezonder.


    You were born original, don't die as a copy.

    Antisocial schreef:
    Zou ook goed zijn voor mij, maar ik weet dat ik dat niet kan. Zet 'm op in ieder geval!

    Heb je het al geprobeerd dan?


    Quiet the mind, and the soul will speak.