• Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om?

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Personages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    † Caleb Finnigan – 19 [Lisa]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk– 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Esau Konings – 20 [Jeffrey]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Marco von Bhuren - 34 [Ellen]
    Maxime van Schouten - 18 [Lisa]
    Mickey Eggebeen – 22 [Natas]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    † Rebekah Mikaelson – 20 [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]
    Vyvyanne – 19 [Jeffrey/Alicia]

    Verwante topics:
    Rollenstory.
    Rollentopic.
    Verhaaltopics: 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 17:26 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik dacht dat ik niet hoefde te reageren omdat het wel duidelijk was dat ik meedeed (A) niet dat ik actief ben, but still.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zo duidelijk was dat niet :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Piper zuchtte.
    'Ik durf te wedden dat zijn damilie wraak komt nemen,' mompelde ze, maar ze stspte wel weer achter hem aan, terug naar de anderen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hoi allemaal,
    Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik heb besloten een tijdje te stoppen met alle MSVs. Ik heb voor 1 mei twee belangrijke deadlines die ik echt móet halen en dus wil ik mijn Quizlet activiteit drastisch minderen – ook al valt die keuze me echt zwaar.
    Jullie mogen mijn personages er allicht bijhouden, want ik weet dat anderen hierdoor in de knel zullen raken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Er is hier twee maanden geleden voor het laatst geschreven, dus tijd voor verandering. :’D

    Een paar dagen waren verstreken. Ze hadden een klein kamp gebouwd en er houten spiesen omheen gezet zodat ze niet zomaar door grote dinosaurussen konden worden aangevallen.
    Hugo was een beetje moedeloos geworden. Zijn maag rammelde en leek nimmer tevreden te zijn. Iedere centimeter van zijn lijf die hij aan de buitenlucht getoond had, was verbrand en elke beweging deed pijn. In al die dagen hadden ze nog geen schip of vliegtuig gezien, wat hem nog neerslachtiger maakte. Zouden ze wel worden gevonden? Hij dacht aan Audrey, Abigail en Jack die eergisteren de wildernis in waren getrokken om voedsel te vinden. Ze waren niet meer teruggekeerd en Hugo was bang dat ze waren omgekomen, waardoor hij het strand al helemaal niet meer durfde te verlaten. Hij slenterde maar wat langs de waterlijn, het strand afturend naar alarmerende signalen. Opeens viel zijn oog op een groepje mensen.
    ‘Hé!’ Hij begon luid te roepen en met zijn armen te zwaaien. ‘Hier zijn we!’
    Een vreugdegolf overspoelde hem. Zouden het reddingswerkers zijn? Konden ze eindelijk dit ellendige eiland verlaten?

    Dat is het andere groepje, met Marco, Emma, Soren en Slade enzo


    Every villain is a hero in his own mind.

    Marco keek op en zag iemand zwaaien en een vaag geluid kwam van hun kant. Marco droeg Laurens de hele weg naar het strand. Hij was in die tijd niet wakker geworden. Hij was nog niet dood, maar zijn ademhaling was zwak. Hij liep verder naar de zwaaiende mensen.



    Sentis liep versuft achter de rest aan. Hij was moe en zijn benen konden hem niet meer verder dragen dan nodig was. Tussen zijn gesloten ogen zag hij de contouren van een zwaaiende groep.
    'Waarschijnlijk is dat hulp,' riep hij naar de rest van de groep. Hij hoopte op enige zorg en hulp voor Laurens.


    Vampire + Servant = Servamp

    Het duurde niet lang voordat Slade de contouren herkende van de jongen die naar het zwaaide. Alleen Hugo had zo een omvang. Ze hadden de anderen gevonden en hij kon slechts hopen dat zijn zus erbij was. Hoewel hij doodop was, presteerde hij het toch om te rennen.
    'Dolly!' riep hij, zonder haar te zien. 'Dolly!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naamsverandering: Mysterieus --> LokiLaufeyson
    __________

    Emma keek vaag op toen ze de anderen bereikten. Het was de stem van een jonge man die haar liet op kijken, waardoor ze even het gevoel had dat ze werden gered. Maar toen ze dichterbij kwamen, zag ze dat hij er niet uitzag als een redder maar eerder als een gestrande persoon. Net zoals zij allen.
    Emma liet plots de stok vallen die ze vast hield om verder te kunnen stappen, want in de verte zag ze iemand waarvan ze dacht dat hij dood kon zijn. Killian.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Maeve voelde dat haar lichaam niet veel meer kon hebben. Het gebrek aan calorierijk voedsel speelde daar een rol in mee, net zoals de enorme warmte die er overdag heerste. Even twijfelde ze, maar nam dan toch haar flesje water uit haar rugzak. Ze nam er ook haar medicatie uit, iets wat ze gisteren vergeten was te nemen voor ze ging slapen en dat had ze gevoeld. De hele nacht werd ze om de zoveel tijd wakker omdat ze nood had aan haar inhalator, waardoor ze besefte dat ze haar medicatie beter op tijd innam.

    ____________
    Killian legde de enkele noten die hij in de omgeving had gevonden neer bij een klein stapel voedsel die ze eerder al hadden verzameld. Het was weer minder dan dat ze gisteren hadden gevonden, dus zouden ze vandaag of morgen moeten vertrekken om aan meer eten te kunnen geraken.
    'Hé, hier zijn we!' hoorde Killian plots de dikkere man schreeuwen. Hij volgde zijn blik en verstarde. De blonde haren van de persoon die hij zocht, zag hij langzaam dichterbij komen.
    'Emma...' mompelde hij haar naam tegen zichzelf. Hij sloot even zijn ogen en wreef erin, maar toen hij haar nog steeds zag stapte hij naar de man toe. Het viel hem op dat ze mankte. Plots verstarde Emma toen ze zijn kant op keek.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    In tegenstelling tot velen, was Syn helemaal niet zo blij met de anderen. Het waren nog meer monden die ze moesten voeden. Hij keek met een chagrijnig gezicht naar de nieuwelingen en besloot toen een eindje langs de kust te slenteren. Hij voelde zich verre van gelukkig met de situatie. Nog steeds begreep hij niet hoe de piloot had kunnen neerstorten. Zouden ze hier worden gevonden? Er waren inmiddels al een paar dagen verstreken, maar er was geen enkel teken van redding geweest. De afgelopen tijd had hij een schets gemaakt van de omgeving. Hij was op een paar nesten gestuit en had deze aangekruist, zodat hij de eieren zou kunnen meenemen zodra er redding kwam. Hij kon alleen maar hopen dat dat niet zolang duurde dat hij de eieren al waren uitgekomen, al zou hij zijn schets natuurlijk up to date houden.
    Hij stak zijn handen in zijn zakken en stuitte op een voorwerp. Met een frons haalde hij het eruit en zag dat het een ketting was. In gedachten verzonken klapte hij de twee helften open, zodat er een foto werd geopenbaard. Zodra hij het meisje onder ogen kwam dat daar op stond, liet hij het van schrik vallen. Er spoelde een golf overheen en hij bukte gauw om het sieraad weer vast te pakken. Zijn benen trilden en hij wankelde achteruit. Hij zakte achterover het zand en staarde naar de foto: een prachtig meisje met sprekende ogen en dansend, rood haar.
    ‘Melissa …’
    Hij beet op de binnenkant van zijn wang. Het was lang geleden dat hij haar een foto van haar had gezien en nog langer geleden dat haar naam over zijn lippen was gerold.
    Hij klapte de hanger weer dicht en staarde naar de zee. Hoe was de ketting in zijn zak beland? Begon hij zijn verstand te verliezen? Hij sloot weer even zijn ogen, probeerde het gezicht in te denken dat hij had willen vergeten, maar toch ook zo graag wilde koesteren. In plaats van Melissa’s gezicht zag hij echter dat van Maeve voor zich, waardoor hij verschrikt zijn ogen opensperde. Plotseling herinnerde hij zich weer dat hij de ketting van haar nek had gerukt. Hij kwam overeind en beende met grote stappen op haar af. Hij negeerde de blikken van de anderen, greep haar bovenarm stevig vast en trok haar bij de rest vandaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Angstig keek Maeve naar de man die op haar afstormde. Ze wou zich verstoppen, maar Syn had haar arm al vast en sleurde haar mee.
    'Laat me los, alsjeblieft.' haar stem klonk als een fluistering. Ze was bang dat hij haar iets aan zou doen, maar ze besefte dat ze niet sterk genoeg was om het tegen hem op te nemen.
    'Wat heb ik fout gedaan?' vroeg ze op dezelfde fluistertoon.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Syn liet haar los, zodat ze achterover in de struiken viel. Hij haalde ketting uit zijn nek en zwaaide er woest mee door de lucht.
    'Hoe kom je hier aan?' gromde hij. 'Wie heeft gezegd dat je deze moet omhangen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maeve keek naar de hanger die Syn in zijn hand vast had. Ze nam niet eens de moeite om rechtop te staan uit de struiken.
    'Dat is mijn hanger met foto's van mijn familie.' wist ze uit tebrengen. Ze dacht aan de foto van haar zus die er in zat, waardoor ze zich somberder voelde.
    'Een foto van mijn broer en mijn zus.' vertelde ze verder. Haar keel voelde droog aan, waardoor ze even slikte. Ze sloeg haar ogen neer bij de gedachten aan haar zus, ze mocht nu niet wenen als ze niets voor wou hebben. Syn had haar eerder ervoor al gewaarschuwd, dus drong ze zo snel mogelijk haar tranen terug.

    [ bericht aangepast op 28 april 2015 - 10:49 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Syn had het gevoel dat de lucht uit zijn longen werd geslagen. Was dit Melissa's zus? Deze huilebalk? Hij herkende zijn vriendin er allerminst in. Ze had nooit zitten janken en had hier ook zeker niet zitten kniezen. Ze had dit als een uitdaging gezien en iedereen erdoorheen gesleept. Hij gooide de hanger weer naar haar toe en deed een stap achteruit. Wist ze dat hij erbij was toen ze stierf? Wist ze dat het zijn schuld was?
    Hij voelde zich misselijk. Hoe was het mogelijk dat hij uitgerekend met Melissa's zus op een onbewoond eiland opgescheept zat. Een zus die strontvervelend was? Zonder nog iets te zeggen beende hij bij haar weg, wetende dat zij hier levend vandaan moest komen.
    Voor Melissa.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maeve keek even op toen Syn gewoon weg stapte. Zo snel als ze kon pakte ze haar hanger terug vast en deed die terug om haar nek. Ze opende de hanger en zag de twee belangrijkste personen in haar leven. Haar zus Melissa had dit gegeven toen Marve voor de zoveelste keer in het ziekenhuis lag. Zo zijn we altijd bij jou, ook al zie je ons niet. De laatste woorden van haar zus weergalmde door haar hoofd. Enkele weken later was Melissa dood. Mike had altijd geweten wat er was gebeurd en waar ze was gestorven, maar hij wou niets tegen Maeve zeggen. Maeve sloot de hanger opnieuw en zette zich recht, zodat ze terug naar de groep kon stappen.
    __________
    Emma wist niet wat zeggen toen Killian dichterbij kwam. Ze had haar stok laten vallen, waardoor het stappen weer wat moeilijker werd. De afstand tussen de boomhut en dit kamp, had haar vreselijk uitgeput ook al hadden ze opt tijd even gepauzeerd.
    'Emma.' hoorde ze Killian zacht haar naam zeggen. Ze was blij dat hij nog leefde, maar ook voelde ze zich nog boos dat hij mee dat vliegtuig bestuurde.
    'Wat is er gebeurd met je been?' vroeg Killian haar. Ze keek hem even aan, niet wetend hoe ze dit rustig kon zeggen.
    'Dacht je dat iedereen veilig en wel uit dat vliegtuig zou stappen, nadat het volop de boom en grond raakte?' Ze kon haar stem nog net onder bedwang houden. Killian deed verbaasd een stap achteruit.
    'Maar ik...' stammelde hij. Emma liet hem echter niet uitspreken en onderbrak hem meteen.
    'Niets te maren, je wist dondersgoed dat ik op vakantietrip was voor een hele tijd. had je er nu echt geen seconde aan gedacht dat ik misschien op dat vliegtuig kon zitten? Wat hadden jullie gedaan als we hier niet vast zaten?' Emma's stem werd langzaam luider, dus stopte ze het gesprek door mankend naar het kamp te stappen.
    ________
    Killian bleef even verbijsterd staan, Emma had gelijk. Hij had er niet bij stilgestaan wat hij aan vele, onschuldige mensen had gedaan en nu zaten ze allemaal mede door hem vast. In plaats van terug naar het kamp te keren, besloot Killian door het bos te stappen en verder naar eten te zoeken. Hij ging iets verder dan wat ze in het kamp hadden afgesproken, maar dat kon hem niet qchelen op dit ogenblik.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}