• Hoi, de laatste tijd gaat het niet zo goed met me.
    Zodra ik voor school moest leren (heb nu me laatste proefwerkweek achter de rug en heb nu net vakantie) raakte ik helemaal gestrest en kreeg ik huil buien omdat ik dacht dat ik t niet kon.
    Ook heb ik het gevoel dat ik niks waard ben, en zou ik het niet erg vinden als ik nu een ongeluk zou krijgen en dood ben.
    Ik voel me regelmatig ellendig.
    Alleen een paar vrienden en vriendinnen weten dit.
    Voorderest heb ik regelmatig ruzie met mijn ouders, omdat ik vaak boos reageer op dingen die ze zeggen omdat ik alles negatief opvat.

    Wat is het beste wat ik kan doen in deze situatie?
    Het wordt steeds erger...

    Maka schreef:
    Dit zijn tips om te stoppen met snijden, misschien zouden ze je nog eens goed van pas kunnen komen.
    http://www.wikihow.com/Stop-Cutting-Yourself


    Dankje.
    Stoppen zal wel niet helemaal lukken

    Felis schreef:
    (...)

    Dan kan je melatonine proberen, dat helpt bij het inslapen en het is niet schadelijk omdat het lichaam het stofje zelf ook aanmaakt.


    Ohja dat ken ik wel!
    Kan dat inderdaad wel gaan proberen dankje!

    Felis schreef:
    (...)

    Dan kan je melatonine proberen, dat helpt bij het inslapen en het is niet schadelijk omdat het lichaam het stofje zelf ook aanmaakt.

    Die gebruikte ik ook, ja!

    - Melatonine, zoals hierboven dus al staat.
    - Op tijd stoppen met schermen (tv, computer, mobiel) en dan ook echt stoppen.
    - Thee of warme (anijs) melk
    - Het schijnt zo te zijn dat als je na 7 uur helemaal niks meer eet, je lichaam ook een goed slaapstofje aanmaakt, waardoor je ook goed kan slapen.
    - Gapen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    anoforeffa schreef:
    (...)

    Dankje.
    Stoppen zal wel niet helemaal lukken

    Dat is niet waar. Stoppen met snijden is moeilijk, maar mogelijk. Er zijn zat niet dysfunctionele manieren om met problemen om te gaan. Zodra je één van die manieren hebt ontdekt, wordt het snijden vanzelf zinloos.


    I am an idiot, I move.

    misschien is het goed op professionele hulp te krijgen waardoor je rustiger in je hoofd word, het is misschien een hele grote stap en dat snap ik ook echt wel, maar ik heb het ook gehad en het helpt echt om je weer lekker in je vel te voelen. Misschien denk je nu dat het vast niet helpt maar je merkt echt verschil.
    Maar het blijft natuurlijk je eigen keus! sterkte(flower)


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    Xgwenn schreef:
    misschien is het goed op professionele hulp te krijgen waardoor je rustiger in je hoofd word, het is misschien een hele grote stap en dat snap ik ook echt wel, maar ik heb het ook gehad en het helpt echt om je weer lekker in je vel te voelen. Misschien denk je nu dat het vast niet helpt maar je merkt echt verschil.
    Maar het blijft natuurlijk je eigen keus! sterkte(flower)


    Ja het is zeker een grote stap, Daarom stel ik het uit.
    Dankjewel !

    Gewoon puberteit, waait wel over. Kop omhoog, je moet gewoon even door de zure appel heenbijten :Y) dat betekent niet dat je moet blijven hangen in je verdriet, probeer je denkwijze te veranderen en praat wanneer je dit nodig acht. Oh en laat jezelf toe om af en toe even flink alles er uit te huilen, dat lucht op. Keep your head up(flower)

    Ah lees net dat je jezelf snijdt? Kappen met die onzin! Daar bereik je dus geen kut mee. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik denk dat hrt helpt als je datgene waar je jezelf meesnijdt opbergt. Uit het zicht of helemaal weg. En zoals al gezegd werd, als je zover bent kun je inderdaad beter hulp zoeken. Niks om je voor te schamen, soms hebben mensen gewoon dat extra steuntje in de rug nosig. Sterkte.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 22:33 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Asami schreef:
    Gewoon puberteit, waait wel over. Kop omhoog, je moet gewoon even door de zure appel heenbijten :Y) dat betekent niet dat je moet blijven hangen in je verdriet, probeer je denkwijze te veranderen en praat wanneer je dit nodig acht. Oh en laat jezelf toe om af en toe even flink alles er uit te huilen, dat lucht op. Keep your head up(flower)

    Ah lees net dat je jezelf snijdt? Kappen met die onzin! Daar bereik je dus geen kut mee. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik denk dat hrt helpt als je datgene waar je jezelf meesnijdt opbergt. Uit het zicht of helemaal weg. En zoals al gezegd werd, als je zover bent kun je inderdaad beter hulp zoeken. Niks om je voor te schamen, soms hebben mensen gewoon dat extra steuntje in de rug nosig. Sterkte.


    Dankjewell
    Hulp zoeken is zo moeilijk .
    En ik voel me vaak zo'n aansteller enzo maarja als ik terug ben van vakjantie ga ik miss toch maar hulp zoeken. Daar maak ik mn vriend ook wel blij mee denk ik .

    Asami schreef:
    Gewoon puberteit, waait wel over. Kop omhoog, je moet gewoon even door de zure appel heenbijten :Y) dat betekent niet dat je moet blijven hangen in je verdriet, probeer je denkwijze te veranderen en praat wanneer je dit nodig acht. Oh en laat jezelf toe om af en toe even flink alles er uit te huilen, dat lucht op. Keep your head up(flower)

    Ah lees net dat je jezelf snijdt? Kappen met die onzin! Daar bereik je dus geen kut mee. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik denk dat hrt helpt als je datgene waar je jezelf meesnijdt opbergt. Uit het zicht of helemaal weg. En zoals al gezegd werd, als je zover bent kun je inderdaad beter hulp zoeken. Niks om je voor te schamen, soms hebben mensen gewoon dat extra steuntje in de rug nosig. Sterkte.


    Dit bedoel ik dus, neem het maar aan van iemand die ervaring heeft: dat is niet zo makkelijk


    Spinning around, I'm weightless.

    Hecuba schreef:
    (...)

    Dit bedoel ik dus, neem het maar aan van iemand die ervaring heeft: dat is niet zo makkelijk


    niet om OP en andere 'snijders' te ontmoedigen; maar helaas verleer je het nooit. Het is aangeleerd gedrag, en hoewel het deels kunt 'onleren' (dus gewoon de drang tegen te houden/om te zetten) gaan scherpe dingen helaas triggers blijven. Ik heb me al meer dan een jaar niet gesneden, en ik heb sindsdien nog geen enkele douche/bad kunnen nemen zonder dat ik mezelf wou snijden. Dat is de harde realiteit en daarom raad ik iedereen aan om er ver vanaf te blijven.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    niet om OP en andere 'snijders' te ontmoedigen; maar helaas verleer je het nooit. Het is aangeleerd gedrag, en hoewel het deels kunt 'onleren' (dus gewoon de drang tegen te houden/om te zetten) gaan scherpe dingen helaas triggers blijven. Ik heb me al meer dan een jaar niet gesneden, en ik heb sindsdien nog geen enkele douche/bad kunnen nemen zonder dat ik mezelf wou snijden. Dat is de harde realiteit en daarom raad ik iedereen aan om er ver vanaf te blijven.


    Precies, ik heb vaker gehad dat ik na een lange tijd/ een keer een jaar gewoon terugviel.


    Spinning around, I'm weightless.

    Hecuba schreef:
    (...)

    Dit bedoel ik dus, neem het maar aan van iemand die ervaring heeft: dat is niet zo makkelijk


    Kan ik me voorstellen, maar ergens ook weer niet. Als je het echt niet wil, dan zul je vast de wilskracht op kunnen brengen om te stoppen. Zo niet, dan verlang je er vast[url][/url] nog naar.
    Ik snijd niet en weet alleen van een paar klasgenoten dat ze het deden, maar zoals ik al zei, als je het echt wil kun je vast stoppen. Het zal niet makkelijk zijn, maar vast ook niet onmogelijk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Je kan nooit echt stoppen. Hoe graag je het ook zou willen. Niet voor altijd, en dat moet je accepteren

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 23:18 ]


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik begrijp gewoon echt niet dat mensen gaan roepen dat iemand faket bij een topic als dit. Zelfs als iemand dat doet, lijkt het me dat diegene sowieso met een probleem zit, anders ga je zoiets niet "verzinnen" - mocht dat überhaupt het geval zijn.

    OT. Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om te ontspannen, dus ik zou toch maar de stap proberen te nemen en met je ouders proberen te praten. Zeker als je jezelf snijdt raad ik je aan om professionele hulp te zoeken, want daar kom je doorgaans niet zomaar vanaf en het laat littekens achter die je bijna je hele leven moet proberen te verbergen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hecuba schreef:
    Je kan nooit echt stoppen. Hoe graag je het ook zou willen. Niet voor altijd, en dat moet je accepteren

    Mensen zitten verschillend in elkaar. Sommigen zijn nu eenmaal de personen die dat soort dingen nooit afleren. Maar ik denk dat er ook mensen zijn die dit wel kunnen afleren. Het is zeker heel lastig, maar er zullen denk ik toch wel mensen zijn die er echt vanaf zijn, omdat ze bijvoorbeeld een hele therapie hebben gevolgd en dergelijken...
    Het is volgens mij allebei mogelijk, maar het een is lastiger dan het ander.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…