• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    Lucamias schreef:
    (...)

    Het zou kunnen zijn, als het echt een paspoort van een slachtoffer is, dat die persoon wil helpen met het vinden van mensen die die persoon kennen. Dat hij het niet slecht bedoeld


    Ja oke true


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Winhood schreef:
    Dit is echt erg. Ik snap best dat die pro-Russische separatisten een punt willen maken, maar om onschuldige mensen te vermoorden, vind ik echt te ver gaan.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Lucamias schreef:
    (...)

    Het klinkt misschien cru, maar kan ik de link van die twitter krijgen?


    Ik wil hem ook graag.


    Your make-up is terrible

    Lucamias schreef:
    (...)

    Het klinkt misschien cru, maar kan ik de link van die twitter krijgen?


    lifenews.ru is de eigenaar van het twitteraccount. Ik ga geen directe link geven.

    Ik heb wel een foto gevonden zonder doden, waarop te zien is hoe groot de ravage is.



    Fun fact: de eerste looters zijn al aanwezig en nemen dingen mee.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    lifenews.ru is de eigenaar van het twitteraccount. Ik ga geen directe link geven.

    Ik heb wel een foto gevonden zonder doden, waarop te zien is hoe groot de ravage is.



    Fun fact: de eerste looters zijn al aanwezig en nemen dingen mee.


    Waarom niet, ik wil het graag zien. Ik heb geen twitter tho...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    (...)

    Waarom niet, ik wil het graag zien. Ik heb geen twitter tho...


    Je hoeft ook geen twitter te hebben. Geenstijl heeft ook een aantal foto's op hun site gehost, aan de url van sommige foto's te zien.


    quidquid excusatio prandium pro

    Gewoon verschrikkelijk dit. Hoe halen ze het zich in hun hoofd om zomaar een vliegtuig neer te halen, terwijl je niet eens zeker weet of het wel een militair vliegtuig is. Daar kunnen dit soort dingen dus van gebeuren... Sowieso vliegtuigen neerhalen. Ik ben best wel bang dat het daar uiteindelijk gewoon tot oorlog zal uitbreken.
    Ergens ben ik best nieuwsgierig naar de foto's, maar ik weet van mezelf dat ik er zeer waarschijnlijk niet tegen zal kunnen.


    Stenenlikker

    Echt vreselijk, niet te bevatten dit.

    Ik ben heel erg benieuwd naar wat er uit de onderzoeken komt.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Je hoeft ook geen twitter te hebben. Geenstijl heeft ook een aantal foto's op hun site gehost, aan de url van sommige foto's te zien.


    Klopt, ik heb de foto's daar ook op gezien, helaas :/


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Gevonden. Holy crap...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Arqueiro schreef:
    Gewoon verschrikkelijk dit. Hoe halen ze het zich in hun hoofd om zomaar een vliegtuig neer te halen, terwijl je niet eens zeker weet of het wel een militair vliegtuig is. Daar kunnen dit soort dingen dus van gebeuren... Sowieso vliegtuigen neerhalen. Ik ben best wel bang dat het daar uiteindelijk gewoon tot oorlog zal uitbreken.
    Ergens ben ik best nieuwsgierig naar de foto's, maar ik weet van mezelf dat ik er zeer waarschijnlijk niet tegen zal kunnen.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Lucamias schreef:
    Gevonden. Holy crap...


    Yepp..dat dacht ik ook ;S


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Ik zie net dat dit gepost was door een passagier, ugh vreselijk ;c

    - Foto verwijderd in verband met privacy van de nabestaanden -

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:29 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Die foto's maken me echt misselijk. Niet omdat er zoveel gruwelijks op te zien is, de foto's van andere explosies met afgerukte ledematen had ik niks mee. Maar al die mensen te zien...


    Your make-up is terrible

    Hm, ik heb het nieuws net op de televisie proberen te volgen, maar mijn ouders besloten om op de Duitse zender verder te luisteren, waardoor ik er nog amper iets van begreep.
    Ik ga even dit topic doorlezen om te kijken of ik nog extra informatie kan vergaren, maar ik betwijfel het.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."