• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    Oke ik ben bang, mijn beste vriendin is vannacht of vanmorgen op vakantie gegaan en ze ging die kant op (joegeslavie wat dat vroeger was) voor familie op te zoeken....


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."


    Lifenews.ru is erger dan de telegraaf confirmed. Ze zijn op dit moment bezig het wrak te doorzoeken, paspoorten te verzamelen en lijken te filmen.

    ... Oookay, en er is minstens een Nederlands 13 jarig meisje gestorven. Ze lezen de paspoorten ook en tonen ze voor de camera. Wtf.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:


    Lifenews.ru is erger dan de telegraaf confirmed. Ze zijn op dit moment bezig het wrak te doorzoeken, paspoorten te verzamelen en lijken te filmen.

    ... Oookay, en er is minstens een Nederlands 13 jarig meisje gestorven. Ze lezen de paspoorten ook en tonen ze voor de camera. Wtf.


    En een jongen van 16


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    (...)

    En een jongen van 16


    Ik hou die shit tenminste anoniem. Haal die namen weg.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 19:32 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Goed punt. Helemaal doordat de rebellen al hebben gezegd ieder vliegtuig neer te schieten.

    Ja, alleen Rusland beweert al tijden dat ze de rebellen niet steunen. Dit is tegelijkertijd dus ook waarschijnlijk bewijs dat Rusland toch de rebellen steunt. De VN zal ongetwijfeld vervolgens proberen een resolutie aan te nemen waarin ze zeggen dat Rusland niet lief is en daar in falen door veto's.


    Overigens: Er is minstens een nederlander omgekomen. Een of andere idioot heeft een paspoort uit de crash gefotografeerd en op twitter gezet. Geen leuke manier om het te ontdekken.


    geplande vluchtroute


    Het kan trouwens best dat de Russen de rebellen niet steunen. Het probleem in Rusland is - en dat is altijd al zo geweest - dat het Kremlin gewoon niet altijd weet wat er in alle uithoeken van het land aan de hand is. Het kan best een of andere rare legerkolonel zijn geweest die de rebellen steunt terwijl het Kremlin daar gewoon geen weet van heeft. Dit soort situaties zijn niet nieuw voor de Russische regering. In een land met zoveel oppervlakte is het gewoon moeilijk om te weten wat iedereen doet/zegt.

    Daarbij heeft naar de VN stappen hoogstwaarschijnlijk geen zin door die veto's inderdaad. Rusland zit nou éénmaal bij de vaste vijf in de Security Council - dat over dit soort dingen gaat - dus als zij hun veto inzetten, net als bij Syrië, gebeurd er niets.

    Lucamias schreef:
    22 Nederlanders waren écht geregistreerd wordt verteld op TV


    Ik snap het nut van deze informatie niet echt. Mensenlevens zijn mensenlevens. Het feit dat het Nederlanders zijn maakt de situatie niet erger ofzo.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Ik hou die shit tenminste anoniem. Haal die namen weg.


    Ik? Je kunt het ook wel wat vriendelijker over brengen hoor (cat)

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 19:32 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    (...)

    Ik?


    Wie zit hier verder nog namen van overledenen te posten?


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Wie zit hier verder nog namen van overledenen te posten?


    Ik.


    Your make-up is terrible

    Ik bedoel het goed.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Houd er alsjeblieft rekening mee dat mensen eventueel namen van bekenden kunnen lezen en dus via Quizlet op de hoogte worden gebracht van dit nieuws. Daarom willen wij aan jullie vragen om geen namen van de overledenen te vermelden, aangezien dit erg confronterend en eventueel shockerend voor sommige mensen kan zijn. Bedankt voor jullie begrip.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lol. Wel een beetje raar dat er alleen ''gestorven Nederlanders'' worden aangegeven in het topicbericht.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Tigresse schreef:
    Houd er alsjeblieft rekening mee dat mensen eventueel namen van bekenden kunnen lezen en dus via Quizlet op de hoogte worden gebracht van dit nieuws. Daarom willen wij aan jullie vragen om geen namen van de overledenen te vermelden, aangezien dit erg confronterend en eventueel shockerend voor sommige mensen kan zijn. Bedankt voor jullie begrip.


    Oke, dan zal ik ze weghalen. Kijk dit wordt tenminste vriendelijk overgebracht. Ik ga het nu weghalen (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Die namen worden nu op (bijna) alle tv-zenders in de wereld getoond, dus waarom zou je ze niet in het topic mogen posten? (Ik bedoel het niet aanvallend)


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Heb het verwijderd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ladris schreef:
    Die namen worden nu op (bijna) alle tv-zenders in de wereld getoond, dus waarom zou je ze niet in het topic mogen posten? (Ik bedoel het niet aanvallend)


    Omdat Alwin heeft gezeurd bij de mods. (cat)


    Your make-up is terrible