• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    Ik vind dat het pas gepost mag worden nadat de lijst door de autoriteiten is bekend gemaakt.

    En ik weet niet of ik het respectloos vind want ik maak me heel erg zorgen over mijn beste vriendin die op vakantie vandaag is gegaan om haar familie op te zoeken....


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    ArosBitch schreef:
    (...)


    Nou nou, kalm even aan joh. Foutje is foutje kan gebeurd zijn maar als jij hier helemaal loopt te zeuren en niet loopt te zeiken bij nieuwsites ben je wel heel hypocriet. Hier wel zeuren en daar niet. Als je hier loopt te zeuren en te zeiken doe dat dan maar ook bij nu.nl en telegraaf.

    Waarom zou ik 'zeiken' op nieuwssites? Daar wil ik gerust wel op ingaan, hoor. Maar je hoeft het niet altijd groots aan te pakken. En iedereen is hypocriet, get over it.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Waarom zou ik 'zeiken' op nieuwssites? Daar wil ik gerust wel op ingaan, hoor. Maar je hoeft het niet altijd groots aan te pakken. En iedereen is hypocriet, get over it.
    Je bent wel aant zeuren en aant zeiken dat wij aasgieren zijn omdat we hier namen op zetten. terwijl nieuwssites dit altijd als eerste doen zonder toestemming.

    Calm your tits. Wat een heisa om niets zeg.


    26 - 02 - '16

    ArosBitch schreef:
    (...) Je bent wel aant zeuren en aant zeiken dat wij aasgieren zijn omdat we hier namen op zetten. terwijl nieuwssites dit altijd als eerste doen zonder toestemming.

    Gefeliciteerd, je bent net zo respectloos als een nieuwssite. Dat 'anderen het eerder doen' betekent niet dat jij het ook zou moeten doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    ArosBitch schreef:
    (...)


    Nou nou, kalm even aan joh. Foutje is foutje kan gebeurd zijn maar als jij hier helemaal loopt te zeuren en niet loopt te zeiken bij nieuwsites ben je wel heel hypocriet. Hier wel zeuren en daar niet. Als je hier loopt te zeuren en te zeiken doe dat dan maar ook bij nu.nl en telegraaf.


    Die houden het anoniem. Diezelfde facebookpost stond ook op nu.nl en daar was de naam geblurred, er zijn geen namen van nabestaanden bekendgemaakt.


    quidquid excusatio prandium pro

    ArosBitch schreef:
    (...) Je bent wel aant zeuren en aant zeiken dat wij aasgieren zijn omdat we hier namen op zetten. terwijl nieuwssites dit altijd als eerste doen zonder toestemming.

    Well, moet ik nu echt dat aloude gezegde noemen, 'Als hij in de sloot springt...'.

    Ik ga hier geen discussie van maken. Mijn mening blijft. Het is respectloos. Of jij het nu doet of Jantje.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Edd schreef:
    (...)
    Gefeliciteerd, je bent net zo respectloos als een nieuwssite. Dat 'anderen het eerder doen' betekent niet dat jij het ook zou moeten doen.
    Ik heb geen namen vrijgegeven dus je lult nu stevig uit je nek.

    ArosBitch schreef:
    (...) Ik heb geen namen vrijgegeven dus je lult nu stevig uit je nek.

    "Je bent wel aant zeuren en aant zeiken dat wij aasgieren zijn omdat we hier namen op zetten."

    WIJ is ook ik? Maar als je geen namen hebt vrijgegeven, waarom voel je je dan aangesproken, ffs.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Yokubo schreef:
    Ik vind dat het pas gepost mag worden nadat de lijst door de autoriteiten is bekend gemaakt.

    En ik weet niet of ik het respectloos vind want ik maak me heel erg zorgen over mijn beste vriendin die op vakantie vandaag is gegaan om haar familie op te zoeken....


    Ze is toch naar voormalig Joegoslavië? Niet elk vliegtuig wordt meteen neergehaald in Oekraïne, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over je beste vriendin (: Waarschijnlijk komt ze gewoon veilig aan en was dit ook een fout van de daders, die hebben namelijk vrij weinig aan een passagiersvliegtuig. Daarbij zullen vliegtuigen rondom Oekraïne nu ook wel oppassen en hoef je helemaal niet over Oekraïne heen als je naar voormalig Joegoslavië gaat.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Yokubo schreef:
    Ik vind dat het pas gepost mag worden nadat de lijst door de autoriteiten is bekend gemaakt.

    En ik weet niet of ik het respectloos vind want ik maak me heel erg zorgen over mijn beste vriendin die op vakantie vandaag is gegaan om haar familie op te zoeken....



    Yugoslavia zit een behoorlijk eind van Oekraine af. Het zat ten noorden van Griekenland, ten Oosten van Italië. Oekraine grenst niet aan geen van de voormalige Yugoslavië landen


    quidquid excusatio prandium pro

    Mebarak schreef:
    (...)

    Ze is toch naar voormalig Joegoslavië? Niet elk vliegtuig wordt meteen neergehaald in Oekraïne, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over je beste vriendin (: Waarschijnlijk komt ze gewoon veilig aan en was dit ook een fout van de daders, die hebben namelijk vrij weinig aan een passagiersvliegtuig. Daarbij zullen vliegtuigen rondom Oekraïne nu ook wel oppassen en hoef je helemaal niet over Oekraïne heen als je naar voormalig Joegoslavië gaat.



    Nee snap ik hoor. Ik heb haar een sms gestuurd dus ik hoop dat ze wat laat weten. Maar als je me begrijpt hou ik mijn hart op dit moment vast. Ik wil er niet aan denken als ze in DAT vliegtuig zat...

    Sorry, maar ik kan wel janken nu en ik hoop gewoon op een berichtje van haar....


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Nu ff wat anders, ik weet niet of het al gezegd is of niet, verbeter me als het zo is, hoe kunnen ze in godsnaam een Boeing 777 verwarren met een gevechtsvliegtuig dat nieteens zo groot is.

    Yokubo schreef:
    (...)


    Nee snap ik hoor. Ik heb haar een sms gestuurd dus ik hoop dat ze wat laat weten. Maar als je me begrijpt hou ik mijn hart op dit moment vast. Ik wil er niet aan denken als ze in DAT vliegtuig zat...

    Sorry, maar ik kan wel janken nu en ik hoop gewoon op een berichtje van haar....


    Je hoeft helemaal niet over Oekraïne heen om bij voormalig Joegoslavië te komen. Het is zelfs enorm om omdat voormalig Joegoslavië er ruim voor ligt. Er is dus echt totaal geen reden om ongerust te zijn over haar aangezien ze geen gevaar loopt (: Maak jezelf niet zo gek meid!


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    (...)

    Serieus? Maar oke, Rusland (oké, de Sovjet-Unie) en de VS zitten echt al vanaf het begin (1946, dus ook tijdens de Koude Oorlog) samen in de Security Council en ik denk niet dat één van beide die positie op gaat geven hoor. Dat zou namelijk echt behoorlijk dom zijn :'D


    Nee, klopt, dat zou ook wel erg dom zijn, hahahaha, het zijn de twee van de machtigste landen van de wereld. Maarja, ze hebben ook al sinds het begin een "hekel" aan elkaar (om het zo maar even te noemen). Er is altijd al spanning tussen die twee landen geweest en deze gebeurtenis doet het oplopen. Ik ben benieuwd of Amerika hier actie gaat tegen ondernemen. (:

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 20:17 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "