• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    Kahuna schreef:
    Ik zie net dat dit gepost was door een passagier, ugh vreselijk ;c


    o.o

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:29 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Handles schreef:
    Die foto's maken me echt misselijk. Niet omdat er zoveel gruwelijks op te zien is, de foto's van andere explosies met afgerukte ledematen had ik niks mee. Maar al die mensen te zien...


    Uhhu. Ik vind het echt heel erg dit.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kahuna schreef:
    Ik zie net dat dit gepost was door een passagier, ugh vreselijk ;c


    Well, that broke my heart :/

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:29 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Jeetje, wat naar. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Echt idioot...

    En ook heeft het hier invloed, door die idiote oorlog blijft de benzineprijs maar stijgen hier! >_>


    It's high noon.

    https://twitter.com/shustry/status/489817136408178688

    "Spoke to Ukraine separatist leader Tsarev. Says they don't have the weapons to take down #MH17. Hung up when asked about their BUK missiles"
    De rebellen schijnen eind juni minstens één BUK te hebben veroverd.


    Dus voorlopig heeft oekraine toch geen hard bewijs van Russische inmenging.

    Stannis schreef:
    Echt idioot...

    En ook heeft het hier invloed, door die idiote oorlog blijft de benzineprijs maar stijgen hier! >_>


    ?

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 19:15 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    *Zucht

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 19:12 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    SmeerKeessie schreef:
    *Zucht


    Zou je zulke reacties in het topic achterwege willen laten? Het voegt niks toe.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Zou je zulke reacties in het topic achterwege willen laten? Het voegt niks toe.


    Oke lol


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Trouwens, ik zag op een andere site dat dit voor grote ruzie zal gaan zorgen tussen de Russen en andere landen, maar wat kunnen andere landen eraan doen eigenlijk?


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    22 Nederlanders waren écht geregistreerd wordt verteld op TV

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 19:19 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SmeerKeessie schreef:
    Trouwens, ik zag op een andere site dat dit voor grote ruzie zal gaan zorgen tussen de Russen en andere landen, maar wat kunnen andere landen eraan doen eigenlijk?


    Naar de VN stappen en nogmaals proberen de VN te laten declareren dat Rusland geen lief land is en of ze alsjeblieft willen stoppen met de rebellen steunen.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Naar de VN stappen en nogmaals proberen de VN te laten declareren dat Rusland geen lief land is en of ze alsjeblieft willen stoppen met de rebellen steunen.


    Aha! Okii,bedankt! ;)


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 19:37 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:37 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Verschrikkelijk!
    Het punt is dat helemaal niet duidelijk is wat er nu precies is gebeurd. Er is nergens bevestigd dat het om een actie van radialen in Oekraïne of Rusland ging of niet. Daarnaast is juist wél gezegd dat er vlak voordat het contact weg was er een incident was aan boord. Dit kan nog steeds betekenen dat het een radicale actie was van partijen in Oekraïne of Rusland, maar het is niet bevestigd. Wie weet was er wel een bom aan boord, maar daar hoor je verder vrij weinig over. Ik zou er nog niet vanuit gaan dat het vliegtuig vanaf de grond naar beneden is gehaald. Het is tot nu toe vooral speculatie. Wat het neerstorten niet minder erg maakt, uiteraard.


    Hamartia