• Ten midden van Australië ligt een grote springstal. Het wereldberoemde paard Hawking staat gestald op de Millstone Ranch en loopt nog altijd succesvol grote wedstrijden, wat als gevolg had dat de stal steeds bekender en groter werd. De nakomelingen van hun paarden werden voor heel wat geld verkocht en de paarden werden getraind door de beste trainers die er te vinden waren in het hele land.

    Elke zomer stel de ranch nieuwe vacature's aan en er komen altijd heel wat mensen op af, zo ook deze zomer weer. Toch gaat het niet altijd even goed op stal. Als de stalhulpen weer eens staan te ruziën gaat de kleine shetlander tussen alle volbloeden er weer eens vandoor of de dochter van de eigenaar staat de flirten met een van de jockeys. Dan valt de eerste de beste trainer weer van zijn paard op ligt een groom in het ziekenhuis na een flinke trap van een paard na een wedstrijd. Je weet het nooit tussen levende dieren van een paar honderd kilo.


    Regels.
    - Houd jongens en meiden een beetje gelijk.
    - Houd de verhouding tussen merrie & hengst en veulen, jaarling etc. ook gelijk.
    - Niet meer dan twee paarden per persoon.
    - Je mag je eigen paard spelen, maar je mag ook het paard van iemand anders spelen.
    - Houd de verhoudingen tussen het personeel gelijk!
    - Geen 'perfecte' personages.
    - Reservaties blijven twee dagen staan.
    - Je mag iemand spelen die al langer aanwezig is op stal, maar ook iemand die zojuist aankomt.
    - 16+ mag, maar houd het netjes.
    - Geen woordenlimiet, maar een kleine 100 woorden per post zou fijn zijn. Meer is altijd goed!
    - Zoveel personages als je zelf wilt, maar houd ze actief.

    Rollen:
    Dierenartsen. (0/2)

    Stalhulpen (1/5)
    Vrouwelijke Stalhulp || Anomia

    Hoefsmeden. (0/2)

    Jockeys (2/4)
    Vrouwelijke Jockey || Mamo
    Vrouwelijke Jockey || Mevalina

    Luke Aiden Carter Valence. || Mannelijke Jockey || Detrahere

    Trainer. (1/4)
    Onbekend. || MoonEye

    Eigenaar & Eigenares. (0/2)

    Paarden. (4/10)
    Hawking || Merrie || Detrahere
    So Special || Hengst || MoonEye
    Excalibur || Hengst || Detrahere
    Merrie || Anomia



    Lijstjes
    Naam:
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Baan:
    Paard:
    Extra:

    Voor paard:
    Naam:
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Eigenaar / verzorger:
    Extra:

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 19:09 ]


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Naam: Rose Charlise Findlay
    Geslacht: Vrouw
    Leeftijd: 19
    Innerlijk: Rose is een schat van een meid. Ze is een verlegen meisje, die zich in grote groepen liever op de achtergrond begeeft. Ze kijkt graag de kat uit de boom voordat ze iemand vertrouwt. Als je haar vertrouwen hebt gewonnen zul je merken dat er eigenlijk een uitbundig meisje achter haar verlegen masker zit. Rose is iemand die wel van een grapje houdt en ook veel praat als je alleen met haar bent. Als je haar beter leert kennen merk je dat Rose degene is die vaak aan het woord is, maar Rose is ook een goede luisteraar. Ze luistert graag naar verhalen van anderen, maar ze is ook iemand die anderen graag wilt helpen met hen problemen. Van kleine kinderen die ook graag een goede springruiter willen worden en hier hulp bij vragen tot mensen met complexe problemen die dringend hulp nodig hebben, Rose staat altijd klaar. Rose weet het hart van menigeen te stelen. Het is dan ook moeilijk voor te stellen dat Rose ook wel strijdlustige kant heeft. Ze kan slecht tegen haar verlies en doet er dan ook vaak alles voor om te winnen. Ze zal nooit de handdoek in de ring gooien. Tenzij het ten koste gaat van haar paard. Haar paard staat op nummer één voor haar en ze zal dan ook niet weten wat ze zonder hem zou moeten. Over het algemeen is Rose een liefhebbend persoon, maar als je haar kwaad maakt, is ze ook echt kwaad. Dan moet je wel heel erg je best doen wil je het weer goed met haar maken. Rose houdt zich bijna niet bezig met jongens, ze heeft het tenslotte veel te druk met het paardrijden. Ze gelooft echter wel in ware liefde, ze is er ook van overtuigd dat de ware van zelf op haar pad terecht komt en dat ze niet naar hem hoeft te zoeken. Één ding waar ze niet in geloofd is liefde op het eerste gezicht. Ze gelooft niet dat ze al meteen weet of iemand de ware is voor haar. Door haar verleden (lees extra) is ze bang voor aanraking, op welke manier dan ook. Zelfs wanneer ze een vriendschappelijk schouderklopje krijgt deinst ze terug. Hoewel het beter gaat dan vroeger, is ze er nog steeds niet overheen. Hoewel ze er uit ziet als een teer meisje, is ze wel heel sterk – zowel mentaal als fysiek – maar dat moet ook wel als je elke dag een paard van een paar honderd kilo over een parcours moet loodsen.
    Uiterlijk:



    Rose heeft een bleke – bijna porseleinen – huid, die nauwelijks verkleurd in de zon. Haar blonde lokken vallen in een lichte slag over haar schouders. Haar groene kijkers fonkelen altijd vrolijk. Rose draagt vrijwel nooit make-up, dat vindt ze onpraktisch tijdens het trainen. Als ze naar een feestje gaat draagt ze wel eens make-up, maar dan zo natuurlijk mogelijk. Ze loopt vaak de hele dag in haar paardrijkleding rond, maar als ze in haar normale kleding loopt zijn dat vaak schattige jurkjes met platte schoentjes. Ze is 1.65 meter en dus redelijk klein. Ze is slank en heeft weinig rondingen, haar lichaam ziet er niet gespierd uit, maar ze heeft wel degelijk veel spieren.
    Baan: Jockey
    Paard: Casanova
    Extra: Rose is op jonge leeftijd aangerand door haar oom, wat een traumatische ervaring voor haar is geweest. Tot op de dag van vandaag merkt ze de gevolgen hier van nog. Deze gebeurtenis in haar leven verzwijgt ze voor iedereen.

    Naam: Casanova, “Cas”
    Geslacht: Ruin
    Innerlijk: Cas is een paard waar niet elke willekeurige ruiter op kan stappen. Het is een paard met een handleiding te noemen. Ruiters die niet weten hoe ze met Cas om moeten gaan liggen er vaak binnen vijf minuten af. Doordat hij door zijn vroegere eigenaren is mishandelt en onjuist is bereden, moet je zijn vertrouwen weten te winnen. Zodra je zijn vertrouwen hebt gewonnen, is hij bereidt alles voor je te doen. Het is een onwijs harde werker, die er van geniet in de ring te staan.
    Uiterlijk:


    Casanova is een KWPN'er.
    Eigenaar / verzorger: Rose Charlise Findlay
    Extra: Casanova is geboren op een kleinschalige boerderij, hier is hij beleerd, maar dit is met veel geweld gebeurt. De eigenaren hebben veel geld gestopt in het fokken van het paard en wilden dit zo snel mogelijk terug verdienen. De drang om Cas onder het zadel te krijgen was zo groot dat ze hem maar mishandelden wanneer hij het niet goed deed. Ook werd hij – wanneer hij niet zijn best had gedaan – overgeslagen met het voeren. De vader van Rose heeft Casanova toen weten te redden. Samen met zijn dochter heeft hij het vertrouwen van het paard kunnen winnen en nu rijdt Rose er springwedstrijden op hoog niveau mee.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 9:34 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Naam:
    Amy Scott (17 Jaar)
    Geslacht:
    Vrouw
    Innerlijk:
    Amy is een persoon die het erg leuk vindt om mensen te plagen. Ze weet heel erg goed wanneer ze te ver gaat en probeert dan ook nooit mensen te kwetsen. Mensen die ze niet graag heeft, daarentegen, zou ze niet plagen.
    Ze is een heel beheerst persoon die weet wat ze doet, weet wanneer er tijd is om te lachen, maar vooral weet wanneer het tijd is om serieus te zijn. Dat laatste is ze de laatste tijd super vaak.
    Amy is iemand die weet wat ze wil en als ze haar zin niet krijgt, kan ze een tijdje heel kribbig doen, of doen alsof de wereld gaat vergaan. Maar dat is meestal na een kwartiertje weer over en herpakt ze zich. Soms - als ze in een goed humeur is - kan er nog wel een sorry vanaf om haar reactie.
    Toch is Amy meestal redelijk goed gehumeurd en probeert ze zich sterk te houden als alles even tegenzit. Je zou haar nooit in het openbaar kunnen zien huilen, dat doet ze nooit als er iemand bij haar is.
    Uiterlijk:


    Amy heeft bruine haren, blauw groene ogen, zalmroze lippen en sproetjes. Ze draagt vaak een hemdje met een zwarte rijbroek en als het koud is draagt ze een lange mouw trui en een vest, als er wedstrijden zijn draagt ze wel een witte broek en een wit T-shirt met een zwarte rijjas!
    Baan:
    Trainer/springruiter
    Paard:
    So Special (hier rijd ze op) en Rakker (Ze heeft rakker voor vrijheidsdressuur en het mennen)
    Extra:
    Amy is al 3 jaar op de Millstone Ranch en was al vanaf het begin verliefd op 2 paardjes So Special en Rakker!
    ..............................................................................................................
    Naam:
    So Special (8)
    Geslacht:
    Hengst
    Innerlijk:
    So Special is een vurig type handig voor het springen. So Special is echt voor de ervaren ruiters die kunnen blijven zitten en niet bang zijn! Amy kon er eerst ook niet op blijven zitten maar ze gaf niet op na een paar weken lukte het om erop te blijven zitten en nog een paar weken later begon ze met hoog springen!
    Uiterlijk:


    So Special is een KWPN'er
    Eigenaar / verzorger:
    Amy Scott
    Extra:
    So Special en Rakker zijn beste vrienden ze staan samen in het weiland en ze staan naast elkaar in de stallen!
    ..............................................................................................................
    Naam:
    Rakker (7)
    Geslacht:
    Ruin
    Innerlijk:
    Rakker is in 1 woord ondeugend hij weet hoe hij zijn stal open krijgt en hoe hij het weiland uit komt! Rakker is ook een lieve pony die je soms wil helpen dus het is wel handig dat hij kan ontsnappen want als Rakker ziet dat er iemand in gevaar is breek hij los maar hij breekt ook uit voor ETEN!
    Uiterlijk:


    Rakker is een Shetlander
    Eigenaar / verzorger:
    Amy Scott
    Extra:
    Rakker en So Special zijn beste vrienden ze staan samen in het weiland en ze staan naast elkaar in de stallen! Amy heeft 2 jaar geleden gevraagd of ze rakker mocht verzorgen en dat mocht rakker kon toen niks ze kon niet op hem rijden maar wou toch iets doen toen besloot ze vrijheidsdressuur te doen toen rakker dat kon besloot ze rakker los te leren springen! Sins een paar weken kan rakker ook voor de kar lopen daarom gaat nu ook Taylor vaak mennen met rakker. Maar vrijheidsdressuur vind ze nog steeds het leukst met hem!

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 9:43 ]


    A horse of course

    Oh ik wil ontzéttend graag meedoen! Ik mis de rollenspellen van een paardenspel waar ik lid van was.
    Zou ik de dochter van de eigenaar mogen spelen/ reserveren samen met een hengst en een merrie?


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Als je geen problemen hebt met een zoon van de eigenaar (Mijn personage (: ) mag je zeker de dochter van de eigenaar met een hengst en merrie (:


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Is mijn personage goed en is rakker ook goed?

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 18:09 ]


    A horse of course

    Ik heb daar geen problemen mee, vind jij het ook goed? Dan zou ik dat graag willen reserveren, ik ga meteen beginnen aan de lijstjes!


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Ik zal je erbij zetten. (:


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Naam: Luke Aiden Carter Valance. (16 jaar.)

    Geslacht: Mannelijk.

    Innerlijk: Luke is een stille jongen die vrijwel altijd over komt als iemand die liever niet praat. Hij begeeft zich graag op de achtergrond, wat vaak enorm mislukt doordat zijn ouders een beroemde springstal runnen. Het liefst is hij gewoon tussen de paarden en is de enige die in zijn buurt komt de trainer van de paarden die hij rijd, verder mag iedereen wel gewoon uit de buurt blijven. Hij is een jonge, maar getalenteerde ruiter die als hij de kans krijgt dag en nacht traint. Hij is enorm gedreven en houd niet snel op. Hij kan zijn arm gebroken hebben, maar dan nog zal je hem er niet van weerhouden in ieder geval de stallen te vegen en zijn eigen paard te poetsen en te verzorgen. Een simpele kneuzing in zijn arm of een lichte hersenschudding maakt hem dan uit vrij weinig uit, hij gaat door tot hij er letterlijk bij neer valt. Hier door denken mensen vaak dat hij enorm arrogant is, aangezien hij nooit met iemand praat en zich volgens hun enorm uitslooft tussen de paarden. Als je hem leert kennen weet je echter dat hij eigenlijk enorm aardig is en een goed gevoel voor humor heeft. Zodra je zijn vertrouwen hebt is hij een stuk minder stil en zal je soms zelfs momenten hebben dat hij niet stopt met praten. Hij is altijd bereid te helpen, of hij je nou mag of niet. Als hij tijd over heeft is hij meestal aan het zingen of tekenen, dingen die hij beide enorm goed kan. Ook schrijft hij altijd enorm graag en goed, maar deze drie talenten weet vrijwel niemand wat van. Hij houd het graag voor zichzelf. Tot slot is Luke enorm positief. Hij ziet overal het goede van in en je moet echt heel wat geflikt hebben wil je hem kwaad of chagrijnig zien. Evenals zijn zus heeft hij altijd een glimlach op zijn gezicht, iets wat zelden niet gebeurt omdat hij zijn emotie's prima onder controle weet te houden. Hij heeft een hekel aan medelijden en laat zijn pijn (zowel fysiek als mentaal.) dan ook vrijwel nooit zien.

    Uiterlijk: [FaceClaim: Kelvin Boerma.[De linker.]] Luke heeft kort, blond haar en donkere ogen die bijna zwart zijn. Hier door lijkt het als of hij geen pupil heeft, wat sommige mensen aardig eng vinden. Hij is aardig gespierd en heeft een six-pack, wat ook wel moet aangezien hij dagelijks paard rijd. Vaak draagt hij kleding waarin hij zich gemakkelijk kan bewegen en hij is een ruime één meter vijfenzeventig lang.

    Baan: Jockey / Wedstrijdruiter. Ook traint hij wel eens paarden en helpt hij mensen met hun trainingen, maar dat betekend niet dat hij zelf niet onder leiding van een trainer staat.

    Paard: Hawking & Excalibur. Ook rijd hij nog wat andere paarden een paar keer in de week voor stal, maar deze zijn als het ware zijn "eigen" paarden waar hij zelf de zorg van op zich neemt.

    Extra:
    Luke is de zoon van de eigenaren van stal. Hij en zijn zus worden altijd aangesproken met "meneer en mevrouw Valance", omdat hun ouders dit verwachten van hun personeel. Luke vind dit enkel enorm irritant en zegt tegen de meeste mensen dan ook gewoon dat ze hem Luke mogen noemen.

    ---

    Naam:
    Excalibur.

    Geslacht: Hengst.

    Innerlijk: Excalibur is een paard dat mensen snel vertrouwd. Hij is makkelijk onder het zadel en kan door vrijwel iedereen bereden worden. Door dat het paard redelijk makkelijk is word het uitgebracht op grote wedstrijden met meerdere ruiters wanneer Luke niet kan. Het paard word regelmatig door verschillende mensen getraind zodat hij niet te gehecht raakt aan een bepaald persoon, tot grote ergernis van Luke die het dier liever zelf traint.

    Uiterlijk: Excalibur is een KWPN van zes jaar oud met een grijzige vacht. Hij heeft een witte bles en een roze neusje. Zijn pikzwarte manen matchen bij zijn deels zwarte, lange benen. Het dier heeft een witte kroonrand boven zijn hoeven en heeft één maanoog.

    Eigenaar / verzorger: Luke.

    Extra: Exalibur is niet gefokt op Millstone.

    --


    Naam: Hawking.

    Geslacht: Merrie.

    Innerlijk: Hawking is een verschrikkelijk moeilijk paard. Al sinds jongs af aan is het dier moeilijk qua vertrouwen in mensen, zonder een duidelijke reden. Ze bijt en trapt naar iedereen die ze niet kent en vertrouwd enkel haar ruiter en trainer in haar buurt. Zodra er mensen luidruchtig zijn aan de bakrand gaat ze zonder duidelijke ruiter bokken en rond galopperen, mede doordat ze dan niet weet wát ze moet doen. Hawking is dan ook zeker niet geschikt voor beginners of mensen die denken wel even een rondje te kunnen stappen op een paard. Enkel Luke rijd het dier, vaak dagelijks. Op grote wedstrijden is Hawking rijden vaak enorm lastig, maar samen met zijn trainer krijgt Luke het toch voor elkaar topprestatie's neer te zetten met Hawking. Ze is een enorm knuffelpaard wanneer je haar vertrouwen hebt, en is verschrikkelijk slim. Luke en zijn trainer hebben het kleine paardje vanaf zijn geboorte opgeleid en Luke heeft het diertje dan ook zelf ingereden, wat hem een gebroken pols op had geleverd samen met een flinke hersenschudding en heel wat andere breuken en kneuzingen.

    Uiterlijk: Hawking is een zeer indrukwekkend paard, vooral onder het zadel. Ze is volledig zwart, op een kleine, witte kol na. Momenteel is de merrie vijf jaar oud en rijd ze op hoog niveau springwedstrijden. Ze is een behendig paard en beweegt werkelijk prachtig met een goede ruiter op haar rug. Wanneer ze ontspannen loopt ziet het er voor elk paardenmeisje (of jongen) uit als een droom op zo'n paard te zitten.

    Eigenaar / verzorger: Luke is de eigenaar van het paard. Zodra zijn ouders er van overtuigd waren dat het paard door niemand anders bereden wilde worden, gaven ze het dier aan hun zoon voor zijn zestiende verjaardag.

    Extra: Wie wilt de trainer zijn? :')

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 21:35 ]


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    MoonEye schreef:
    Is mijn personage goed en is rakker ook goed?


    Het zou fijn zijn als het wat uitgebreider kon. Daarnaast kan ze de paarden niet samen met haar vader hebben beleerd, aangezien iedereen de paarden van stal toegewezen heeft gekregen. Enkel de kinderen van de eigenaren hebben soms een eigen paard.


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Oke ik pas ze wat aan


    A horse of course

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=164492
    Hier alvast het praattopic.


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

          Oké kleine vraag. Meestal als het mag heb ik altijd een soort van eigen invul lijstje die ik gebruik. Het is voor mijn gevoel overzichterlijker en ik vind het fijner dat ik mijn personage wat beter 'begrijp'. Om het zo te zeggen. Ik kan heus wel de baan en zo er in verwerken maar ik gebruik ook altijd een geschiedenis en nog wat andere dingen. Als het niet mag zal ik het gewoon het lijstje dat jij heb gemaakt gewoon invullen.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Detrahere schreef:
    (...)

    Het zou fijn zijn als het wat uitgebreider kon. Daarnaast kan ze de paarden niet samen met haar vader hebben beleerd, aangezien iedereen de paarden van stal toegewezen heeft gekregen. Enkel de kinderen van de eigenaren hebben soms een eigen paard.


    Klopt het verhaal wat ik bij mijn paard heb verzonnen dan wel of moet ik dat aanpassen?


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Anomia schreef:
          Oké kleine vraag. Meestal als het mag heb ik altijd een soort van eigen invul lijstje die ik gebruik. Het is voor mijn gevoel overzichterlijker en ik vind het fijner dat ik mijn personage wat beter 'begrijp'. Om het zo te zeggen. Ik kan heus wel de baan en zo er in verwerken maar ik gebruik ook altijd een geschiedenis en nog wat andere dingen. Als het niet mag zal ik het gewoon het lijstje dat jij heb gemaakt gewoon invullen.


    Als het overzichtelijk en duidelijk is vind ik het prima ;p


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Detrahere schreef:
    (...)

    Als het overzichtelijk en duidelijk is vind ik het prima ;p


    Ik kan je anders wel even een oude rol van mij naar je pb'en waar ik het lijstje ook in gebruik. Dan kan je het zelf beslissen.(:


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial