• Halloa. Na wat rondsurfen op sites met schrijftips, kwam ik uit op deze site; http://www.boekschrijven.nl/. De site biedt schrijflessen aan, al heb ik geen idee wat voor soort of in welke vorm. Er staan ook heel wat artikels met schrijftips, maar mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze site? Wat is jouw ervaring met boekschrijven.nl?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik had nog nooit van de site gehoord, maar het ziet wel uit als een dosis bruikbare informatie! Bedankt voor de tip. Ken je dan toevallig http://www.schrijvenonline.org al wel? Daar staat ook een heleboel op aan tips en cursussen voor 'relatief' kleine prijzen (hun woorden, niet de mijne). Ik ben daar ook wel eens op het forum te vinden, dat is van een heel ander kaliber dan Q maar daarom niet per definitie beter of zo. Soms leer je er wel waardevolle dingen.

    Momenteel ben ik zelf bezig met een cursus fictie schrijven, dus alle informatie neem ik graag op als een spons om het later toe te kunnen passen (:

    Oh, die ken ik. ^^
    Ik kwam die site ook ooit tegen en heb me toen aangemeld voor hun maillijst, dus ik krijg iedere week of zo een berichtje dat ze weer een nieuwe "tip" hebben geplaatst. Maar nou ja, heel eerlijk? Het advies is matig en de manier waarop de stukken zijn geschreven geeft me niet de indruk dat dit mensen zijn van wie ik dolgraag schrijfadvies zou willen hebben. Het leest niet heel pakkend of vlot. Ik heb natuurlijk absoluut geen idee hoe hun schrijfstijl is als ze met een verhaal bezig zijn en misschien vinden andere mensen wat ze allemaal te zeggen hebben wel geweldig, maar ik ben er niet weg van. Daar komt nog eens bij dat er zo nu en dan stukken advies zijn waar ik het gewoon totaal niet mee eens ben, dus tja, ik zou in ieder geval nooit geld uitgeven voor hun schrijfcursussen of wat ze allemaal nog meer aanbieden. Schrijven kan ook helemaal gratis en er zijn voldoende oefeningen op internet te vinden waar je niet voor hoeft te betalen. Maar dit is natuurlijk allemaal mijn mening; zoals gezegd, er zijn vast ook wel mensen die de site helemaal het einde vinden en erbij zweren, alleen hoor ik daar niet bij.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oh, die ken ik. ^^
    Ik kwam die site ook ooit tegen en heb me toen aangemeld voor hun maillijst, dus ik krijg iedere week of zo een berichtje dat ze weer een nieuwe "tip" hebben geplaatst. Maar nou ja, heel eerlijk? Het advies is matig en de manier waarop de stukken zijn geschreven geeft me niet de indruk dat dit mensen zijn van wie ik dolgraag schrijfadvies zou willen hebben. Het leest niet heel pakkend of vlot. Ik heb natuurlijk absoluut geen idee hoe hun schrijfstijl is als ze met een verhaal bezig zijn en misschien vinden andere mensen wat ze allemaal te zeggen hebben wel geweldig, maar ik ben er niet weg van. Daar komt nog eens bij dat er zo nu en dan stukken advies zijn waar ik het gewoon totaal niet mee eens ben, dus tja, ik zou in ieder geval nooit geld uitgeven voor hun schrijfcursussen of wat ze allemaal nog meer aanbieden. Schrijven kan ook helemaal gratis en er zijn voldoende oefeningen op internet te vinden waar je niet voor hoeft te betalen. Maar dit is natuurlijk allemaal mijn mening; zoals gezegd, er zijn vast ook wel mensen die de site helemaal het einde vinden en erbij zweren, alleen hoor ik daar niet bij.


    Het kost inderdaad best veel. En schrijven kan inderdaad gratis. Dank je voor je mening.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Oh, handig! Volgens mij ben ik deze site wel een keertje tegengekomen, maar ik heb er dan zoveel opgezocht dus ik weet het allemaal niet meer zeker. Bij zulke dingen met het gratis aanmelden ben ik altijd voorzichtig mee. Ik vertrouw zulke dingen gewoon niet..


    Don't walk. Run, you sheep, run.