• Hallo daar,

    waarschijnlijk is dit niet het eerste topic, maar vanwege mijn specifieke vraag hier nog eentje. Mijn menstruatie is vaak heel erg heftig en hierom opperde mijn moeder om over te stappen op de pil. Dit is iets waar ik al heel lang over dob... eigenlijk ben ik de voordelen en de nadelen aan elkaar aan het afwegen, maar omdat ik nog geen besluit heb bereikt, wil ik graag van jullie weten hoe jullie tegen de pil aankijken. Hetgeen waar ik het meest mee zit is dat de pil je hormoonhuishouding kunstmatig in bedwang houdt en dat zint mij eerlijk gezegd niet zo. Meestal omschrijf ik het ook als 'troep'. Kan iemand mij misschien overtuigen om het wél te doen (of juist niet)? Omdat ik niet langer als een lijk wil rondlopen tijdens mijn periode. :Y)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 15:36 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    1iemand schreef:
    (...)
    De pil is niet altijd een veilig voorbehoedsmiddel, als je ziek bent of je hebt even koorts is dat niet meer veilig. Ook heb je verschillende soorten van 'de pil' en de pil die je voorgeschreven krijgt tegen heftige menstruatie beschermt niet tegen ongewenste zwangerschappen, omdat deze minder hormonen bevat dan andere pillen.
    Ik denk dat de pil jou wel gaat kunnen helpen, en zoals hierboven al gezegd: ga eens naar je huisarts en vraag raad.
    De pil is alleen niet veilig als je diarree hebt, moet overgeven of als je 'm in de verkeerde week/te veel vergeet te slikken. (:

    Als je al een paar keer doorslikt dan maakt diarree en overgeven niet meer zo heel veel uit.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik zie jouw profielfoto de hele tijd als eierstokken...
    :l


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    Ik zie jouw profielfoto de hele tijd als eierstokken...
    :l

    Hmm, nu je 't zegt... :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik was ook altijd heel heftig ongesteld. De pil was voor mij echt een goede oplossing. Ik heb niet meer zoveel last van rugpijn tijdens mijn menstruatie en met de krampen valt het ook mee.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    De pil doorslikken, vind ik trouwens geen aanrader. Ik heb dat één keer gedaan en mijn hormoonhuishouding raakte behoorlijk in de war, haha. Ik werd er héél emotioneel van... Maar dat verschilt per persoon, denk ik.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Inmiddels zit ik ongeveer drie jaar aan de pil en het bevalt wel, maar ik moet zeggen dat ik vandaag - met m'n ongestelde lijf - pissed ben dat de pil mijn kramp niet heeft weggenomen. Ik mag niet klagen, want ik kan iniedergeval wel normaal op m'n benen staan. Dus dat is een voordeel. Maar naast dat ik niet zwanger word is dat ook het enige voordeel dat ik kan bedenken.
    De pil langer doorslikken om m'n ongesteldheid uit te stellen doe ik niet. Dit heeft deels te maken met m'n zorg dat het niet natuurlijk is (als iemand me er van wil overtuigen dat doorslikken geen enkel kwaad kan, be my guest). Ik begrijp je zorgen dus wel over het kunstmatige deel. Daarnaast stel ik mijn menstruatie niet uit, omdat ik een keer een klasgenoot heb zien flauwvallen door haar hoeveelheid bloedverlies na doorgeslikt te hebben. Geen pretje.


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    Inmiddels zit ik ongeveer drie jaar aan de pil en het bevalt wel, maar ik moet zeggen dat ik vandaag - met m'n ongestelde lijf - pissed ben dat de pil mijn kramp niet heeft weggenomen. Ik mag niet klagen, want ik kan iniedergeval wel normaal op m'n benen staan. Dus dat is een voordeel. Maar naast dat ik niet zwanger word is dat ook het enige voordeel dat ik kan bedenken.
    De pil langer doorslikken om m'n ongesteldheid uit te stellen doe ik niet. Dit heeft deels te maken met m'n zorg dat het niet natuurlijk is (als iemand me er van wil overtuigen dat doorslikken geen enkel kwaad kan, be my guest). Ik begrijp je zorgen dus wel over het kunstmatige deel. Daarnaast stel ik mijn menstruatie niet uit, omdat ik een keer een klasgenoot heb zien flauwvallen door haar hoeveelheid bloedverlies na doorgeslikt te hebben. Geen pretje.

    Geen Feminax?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Geen Feminax?

    Nooit gebruikt. Aanrader?


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    Inmiddels zit ik ongeveer drie jaar aan de pil en het bevalt wel, maar ik moet zeggen dat ik vandaag - met m'n ongestelde lijf - pissed ben dat de pil mijn kramp niet heeft weggenomen. Ik mag niet klagen, want ik kan iniedergeval wel normaal op m'n benen staan. Dus dat is een voordeel. Maar naast dat ik niet zwanger word is dat ook het enige voordeel dat ik kan bedenken.
    De pil langer doorslikken om m'n ongesteldheid uit te stellen doe ik niet. Dit heeft deels te maken met m'n zorg dat het niet natuurlijk is (als iemand me er van wil overtuigen dat doorslikken geen enkel kwaad kan, be my guest). Ik begrijp je zorgen dus wel over het kunstmatige deel. Daarnaast stel ik mijn menstruatie niet uit, omdat ik een keer een klasgenoot heb zien flauwvallen door haar hoeveelheid bloedverlies na doorgeslikt te hebben. Geen pretje.

    Ik doe het liever ook niet, hoor. Ik heb een keer een hèle strip doorgeslikt en dat ging hardstikke mis. Ik werd ontzettend chagrijnig en prikkelbaar. Daarbij had ik overal pijntjes en kwaaltjes, dus ik heb nu voortaan besloten om een kortere strip te nemen, wil ik iets van mijn ongesteldheid "plannen". Als het echt niet anders kan, slik ik maximaal één week door, anders niet. Het ligt er gewoon aan per persoon. De een tolereert meer dan de ander, denk ik. Ik zou trouwens zelf even teruggaan naar de huisarts, als je niet tevreden bent.


    Deep inside, I've never felt alive

    Folklore schreef:
    (...)
    Nooit gebruikt. Aanrader?

    Als ik die neem dan is mijn pijn helemaal verdwenen. En dat met heftige pijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Tudor schreef:
    (...)
    Ik doe het liever ook niet, hoor. Ik heb een keer een hèle strip doorgeslikt en dat ging hardstikke mis. Ik werd ontzettend chagrijnig en prikkelbaar. Daarbij had ik overal pijntjes en kwaaltjes, dus ik heb nu voortaan besloten om een kortere strip te nemen, wil ik iets van mijn ongesteldheid "plannen". Als het echt niet anders kan, slik ik maximaal één week door, anders niet. Het ligt er gewoon aan per persoon. De een tolereert meer dan de ander, denk ik. Ik zou trouwens zelf even teruggaan naar de huisarts, als je niet tevreden bent.


    Ja, zal inderdaad per persoon verschillen.
    En ik denk niet dat ik naar de huisarts ga. Ik slik de 'gewone' pil, die is er denk ik niet op gericht om alle menstruatiepijn te verhelpen.

    Maegi schreef:
    (...)
    Als ik die neem dan is mijn pijn helemaal verdwenen. En dat met heftige pijn.


    Klinkt goed, ga ik dat eens uitproberen.


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    (...)

    Klinkt goed, ga ik dat eens uitproberen.

    Zal vast helpen. (:

    Btw, gave profielfoto. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Zal vast helpen. (:

    Btw, gave profielfoto. :Y)

    Thanks! Gemaakt door Silas.

    En on topic, ben je er uit of je wel/niet aan de pil wilt beginnen?


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    (...)
    Thanks! Gemaakt door Silas.

    En on topic, ben je er uit of je wel/niet aan de pil wilt beginnen?

    Oh, wauw. Zo mooi. *.* Bedankt voor de link!

    Ehrm, ik denk dat ik er iets positiever tegenover sta, maar ik moet de stap nog even nemen om daadwerkelijk naar de huisarts te gaan.


    "I shut my eyes in order to see.'