• Sorry als ie verkeerd staat!

    Ik heb een probleem.
    Morgen viert een vriendin van mij dus haar verjaardag. Het was daarbij dus het plan om naar de Eemhof te gaan. Nu ben ik juist vandaag weer ongesteld geraakt, en ik heb nooit tampons gebruikt (ik draag normaal altijd maandverband, ik menstrueer niet heel erg dus daar red ik meestal de dag wel mee)
    Kan ik in die tijd nog heel snel tampons leren te gebruiken? We hebben alleen normale grootte hier, dus dat is ook erg lastig... En als dat lukt, heb je daar dan nog te veel last van? Of zijn er ook andere oplossingen? Want ik heb geen idee hoe lang dat wennen is...

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Peertjes zijn cool :3

    Ikzelf heb mini. Ik gebruik ze nooit alleen met zwemmen. In preciepe in het begin erg irritant maar het went. Let er gewoon op dat het draadje niet hangt en je opijd nieuwe doet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ligt aan jezelf, het is wel even wennen. In principe moet je gewoon kunnen zwemmen met tampons. Misschien kun je beter morgen ochtend nog mini tampons halen want normale grootte kan groot zijn als je begint met tampons.

    Je moet vooral ontspannen als je hem in brengt om eventuele pijn zo min mogelijk te maken. Als je de tampon er goed in stopt dan hoor je er geen last van te hebben.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    Ligt aan jezelf, het is wel even wennen. In principe moet je gewoon kunnen zwemmen met tampons. Misschien kun je beter morgen ochtend nog mini tampons halen want normale grootte kan groot zijn als je begint met tampons.

    Je moet vooral ontspannen als je hem in brengt om eventuele pijn zo min mogelijk te maken. Als je de tampon er goed in stopt dan hoor je er geen last van te hebben.


    Meer kan ik er niet over zeggen :')


    wat was dit ookalweer

    Wat je ook doet, niet met maandverband inzwemmen. Vriendinnetje dacht dat dat een goed idee was, is het niet, totaal niet.

    Eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit tampons gebruikt, terwijl ik al sinds mijn elfde ongesteld ben. Het lukt niet en ik ben zo ongeduldig, haha. Als ik op vakantie ben of weet dat ik ga zwemmen slik ik altijd van die uitstelpilletjes, maar dat is nu voor jou geen optie meer.
    Dus ik hoop dat de tips hier werken en de tampons lukken!

    Sommige mensen zeggen dat je ook gewoon zonder iets kan zwemmen, aangezien het water het bloeden stopt. Nu is dit voor een deel waar, en ik denk dat als je misschien twee bikinibroekjes draagt of een extra meeneemt, het misschien best gaat lukken zonder al te veel doorlekken, maar als je het water weer uitkomt stopt dit magische fenomeen, dan moet je dus even naar het toilet rennen en weer wat maandverband indoen.
    Nu heb ik dit nog nooit aangedurfd, dus ik heb geen idee of dit gaat lukken, haha.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 20:45 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Topic verplaatst naar lifestyle.


    -

    Ik zou het gewoon uitproberen en kijken of het lukt, anders kan je nog morgenochtend mini's gaan halen en die uitproberen.
    Als dat niks wordt zul je misschien toch niet kunnen zwemmen morgen... Je vriendin zal het vast wel begrijpen.

    Vanaf het moment dat ik ongesteld werd stapte ik al gelijk over op tampons, aangezien die me veel comfortabeler leken. Ik had er ook totaal geen last van en het was voor mij maar een paar uurtjes wennen. Dat is voor iedereen anders, misschien heb je wel net zo veel geluk als ik! Haha.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 20:54 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ben ik nou de enige die vind dat het beter is als je gewoon niet gaat zwemmen? Ik bedoel het niet verkeerd, maar als dit de eerste keer is dat je tampons gaat gebruiken, kan het nogal onwennig zitten en zul je -je misschien niet op je gemak voelen, vooral als je gaat zwemmen en je steeds de gedachte hebt dat je misschien aan het lekken bent.

    Met maandverband zwemmen is in ieder geval géén optie. Dat ding zal zich enkel vullen met water, en dan lek je alsnog door.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 21:05 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    Ben ik nou de enige die vind dat het beter is als je gewoon niet gaat zwemmen? Ik bedoel het niet verkeerd, maar als dit de eerste keer is dat je tampons gaat gebruiken, kan het nogal onwennig zitten en zul je -je misschien niet op je gemak voelen, vooral als je gaat zwemmen en je steeds de gedachte hebt dat je misschien aan het lekken bent.

    Met maandverband zwemmen is in ieder geval géén optie. Dat ding zal zich enkel vullen met water, en dan lek je alsnog door.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Tigresse schreef:
    Ben ik nou de enige die vind dat het beter is als je gewoon niet gaat zwemmen? Ik bedoel het niet verkeerd, maar als dit de eerste keer is dat je tampons gaat gebruiken, kan het nogal onwennig zitten en zul je -je misschien niet op je gemak voelen, vooral als je gaat zwemmen en je steeds de gedachte hebt dat je misschien aan het lekken bent.

    Met maandverband zwemmen is in ieder geval géén optie. Dat ding zal zich enkel vullen met water, en dan lek je alsnog door.


    Je bent niet de enige.


    26 - 02 - '16

    Ik was ook doodsbenauwd voor tampons, maar op een ochtend heb ik het gewoon geprobeerd en ik was er echt meteen aan gewend (als het goed is voel je hem toch niet zitten (; ). Gebruik zeker eerst minitampons, dat gaat vele beter. Het gene wat mij het meest heeft geholpen is dat je gewoon door moet blijven duwen, het kan een beetje pijn doen, maar echt niet veel. Wanneer je niet verder kunt zit hij normaal goed, ook is het denk ik belangrijk dat je hem er niet direct uitdoet wanneer hij inzit, omdat hij dan nog niet vol zit kan het behoorlijk veel pijn doen. Veel succes in ieder geval, en veel plezier (:

    Tigresse schreef:
    Ben ik nou de enige die vind dat het beter is als je gewoon niet gaat zwemmen? Ik bedoel het niet verkeerd, maar als dit de eerste keer is dat je tampons gaat gebruiken, kan het nogal onwennig zitten en zul je -je misschien niet op je gemak voelen, vooral als je gaat zwemmen en je steeds de gedachte hebt dat je misschien aan het lekken bent.

    Met maandverband zwemmen is in ieder geval géén optie. Dat ding zal zich enkel vullen met water, en dan lek je alsnog door.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik heb nu die tampon er pijnloos in gekregen met een speciaal systeemdingetje, en hij zit er nu ook pijnloos in (meteen gewend dus, straks proberen uit te halen)
    Ik ga denk ik morgen raar doen en experimenteren: In bad met bikini en kijken of dat echt niet gaat lekken (ook als je er soms uit gaat). Ik denk dat ik sowieso het tegen mijn vriendinnen vertel, dan begrijpen ze vast ook waarom ik bepaalde dingen doe enzo.
    Bedankt voor de adviezen!


    Peertjes zijn cool :3

    LupusNinja schreef:
    Ik heb nu die tampon er pijnloos in gekregen met een speciaal systeemdingetje, en hij zit er nu ook pijnloos in (meteen gewend dus, straks proberen uit te halen)
    Ik ga denk ik morgen raar doen en experimenteren: In bad met bikini en kijken of dat echt niet gaat lekken (ook als je er soms uit gaat). Ik denk dat ik sowieso het tegen mijn vriendinnen vertel, dan begrijpen ze vast ook waarom ik bepaalde dingen doe enzo.
    Bedankt voor de adviezen!


    Je bedoelt een inbreng huls?

    Veel succes en plezier morgen.


    Physics is awesome

    LupusNinja schreef:
    Ik heb nu die tampon er pijnloos in gekregen met een speciaal systeemdingetje, en hij zit er nu ook pijnloos in (meteen gewend dus, straks proberen uit te halen)
    Ik ga denk ik morgen raar doen en experimenteren: In bad met bikini en kijken of dat echt niet gaat lekken (ook als je er soms uit gaat). Ik denk dat ik sowieso het tegen mijn vriendinnen vertel, dan begrijpen ze vast ook waarom ik bepaalde dingen doe enzo.
    Bedankt voor de adviezen!


    Ah, nou dat is fijn (: Geen probleem natuurlijk & veel plezier morgen!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Winhood schreef:
    (...)

    Je bedoelt een inbreng huls?

    Veel succes en plezier morgen.

    Ik weet niet precies hoe het heet. In ieder geval is het per tampon, om het maar zo te zeggen. Dus ik kan er telkens gebruik van maken

    Espada schreef:
    (...)

    Ah, nou dat is fijn (: Geen probleem natuurlijk & veel plezier morgen!

    dank je!^^


    Peertjes zijn cool :3