• Ja, jullie kennen het wel. 't Is drie uur 's nachts, je ligt te woelen en bent véél te wakker voor dit uur. Opstaan en een boek lezen helpt niet. Paniek voor de volgende dag, want dan moet je vroeg opstaan (tenminste, in de vakantie is halftien al extreem vroeg voor mij, ik sta pas op om kwart voor twaalf of zo omdat ik pas heel laat inslaap :p). Ik heb er serieus elke nacht last van. Niet alleen nu het grote vakantie is en het behoorlijk warm kan zijn met momenten, maar ook tijdens school, al is dat dan meestal minder erg omdat ik zo moe ben overdag dat ik wel móét slapen. Alleen wordt het, doordat ik nu ook uit kan slapen, steeds erger en slaap ik pas in tegen vier uur of zo, en dan echt pas nadat ik een hele tijd van die rustige muziek heb zitten luisteren en uren in het donker heb liggen staren. Ongelofelijk kut vind ik dat. Dus is mijn vraag nu aan jullie, wat is jullie ultieme middel als jullie niet kunnen slapen 's nachts? Hebben jullie er ook zo'n last van of ben ik de enige? Alvast bedankt. ^^

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 17:04 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Als ik er een oplossing voor wist, had ik het graag met je gedeeld. :')


    wat was dit ookalweer

    bij mij helpt mezelf kalmeren vaak. like rustige muziek. maar ook op je ademhaling letten. als je niet kan slapen kan dat door stress komen en dan adem je te snel. wat ik dan doe is mijn hand op mn buik leggen zo rustig mogelijk proberen in en uit te ademen en altijd langer uit ademen dan inademen. dat helpt altijd wel bij mij....


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Je bent niet de enige. Zelf heb ik ook redelijk heftige slaapproblemen. Na een lange tijd heb ik eindelijk 5 mg melatonine voorgeschreven gekregen. Dat neem ik iedere nacht in, samen met een pil valeriaan. Meestal werkt het wel, dus dat is fijn. (:

    Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en of je ooit eerder in/doorslaapmiddelen hebt gebruikt, dus misschien kun je eens een keer contact opnemen met je huisarts als je melatonine uit wil proberen. Valeriaan kun je overigens gewoon bij de drogist krijgen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Hmm. Ik zou denken dat het kan helpen om dan ook effectief op te staan en dan midden in de dag nog een dutje te doen. Je kan ook eventueel vroeger gaan slapen (als je dan in slaap kan komen)


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    Hmm. Ik zou denken dat het kan helpen om dan ook effectief op te staan en dan midden in de dag nog een dutje te doen. Je kan ook eventueel vroeger gaan slapen (als je dan in slaap kan komen)

    Bij mij werkt overdag een dutje doen juist niet omdat je dan "meer energie" hebt wanneer je echt moet slapen 's nachts. Ik merk wel dat op dagen dat ik sport, ik sneller in slaap val. Misschien is een halfuurtje/uurtje hardlopen net voor het eten een idee?


    ars moriendi

    Capricious schreef:
    Je bent niet de enige. Zelf heb ik ook redelijk heftige slaapproblemen. Na een lange tijd heb ik eindelijk 5 mg melatonine voorgeschreven gekregen. Dat neem ik iedere nacht in, samen met een pil valeriaan. Meestal werkt het wel, dus dat is fijn. (:

    Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en of je ooit eerder in/doorslaapmiddelen hebt gebruikt, dus misschien kun je eens een keer contact opnemen met je huisarts als je melatonine uit wil proberen. Valeriaan kun je overigens gewoon bij de drogist krijgen.

    Ik ben (bijna) dertien, en mijn ouders en dan met name mijn vader zijn nogal terughoudend als het om slaapmiddelen of gewoon medicatie/pillen in het algemeen gaat. ._. Toch bedankt, ook aan de rest!

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 17:05 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Probeer de Deep Sleep pillow mist van The Body Shop. Je sprayt het gewoon vlak voor het slapen gaan op je kussen. ben in tijden niet zo uitgerust geweest.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 16:40 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ben op de helft gestopt, krijg hoofdpijn van de lettertype


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Melk met honing misschien? Nouja ik ben meestal de persoon die of chocomelk drinkt voor het slapen of thee zonder cafeïne.

    Workouts.
    Dan is je lichaam uitgeput en val je makkelijker in slaap. Doe wat oefeningen voor het slapen. Ben je ook meteen gezonder bezig. heeuuuuu


    I live for the applause, you will die for it.

    DAWSONS schreef:
    Als ik er een oplossing voor wist, had ik het graag met je gedeeld. :')


    ©1998

    Misschien vroeg opstaan? Is behoorlijk vervelend op het moment zelf, denk ik dan en vooral nu het vakantie is, maar dan ben je misschien sneller moe?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Misschien kun je ouders geruststellen met het feit dat melatonine een lichaamseigen stof is en dat sommige mensen het in mindere mate aanmaken en het daarom slikken. De pillen zijn daarom ook niet verslavend of iets. Melatonine is overigens ook gewoon bij een drogist te kopen.
    Wat voor mij verder nog werkt is luisterboeken luisteren als ik in bed lig. Volume steeds iets lager en meestal val ik dan vanzelf in slaap.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Hmm ik blijf zelf altijd op rond een uur of 5-10 (snachts/sochtends) en word dan pas savonds of laat in de middag wakker, maar als ik dan moeilijk kan slapen omdat er buiten al activiteit is enzo ga ik vaak, jawel, sporten B) ga een eind hardlopen voor dat je gaat slapen, of andere activiteiten doen waar je moe van word.


    I long for this feeling to not feel at all.

    Uh, als er muggen op mijn kamer rondvliegen, lig ik ook wel eens tot een uur of 3/4 wakker.

    Maar ik weet niet echt tips ofzo, sorry


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly