• Hi ik ben penny 14 jaar ik woon saamen met me broers en ouders in griekeland ik ben zints me geborte nooit in nl geweest :( en ik vroeg me af hoe is nederland egelijk ja ik weet rot weer maar ik zou echt alles doen om 1 dag naar nl te gaan dus ja hoe is het?

    Sorry voor de typ fouten ik ga niet naar se nederlandse school xd

    Dan heb ik eerder aan jou de vraag: Hoe is Griekenland?
    Nederland is niet zo super interessant namelijk.


    26 - 02 - '16

    Dan vraag ik me af: Hoe heb jij Nederlands geleerd? :3
    Nederland is opzich wel een prima landje. Geen idee wat ik er verder van moet zeggen, aangezien ik er dus leef en alles maar voor ''vanzelfsprekend'' aan zie.
    Hoe gaat alles in Griekenland dan? ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Nederland? Nah. Saai, duur en niets bijzonders.


    To infinity and beyond •

    Ruilen? Ik wil wel in Griekenland wonen hoor!

    Hier is het... Saai, koud, vreselijk. En ik kan eigenlijk niet wachten op het moment dat ik weg kan :')


    wat was dit ookalweer

    DAWSONS schreef:
    Ruilen? Ik wil wel in Griekenland wonen hoor!

    Hier is het... Saai, koud, vreselijk. En ik kan eigenlijk niet wachten op het moment dat ik weg kan :')

    Haha graag :) maar geloof me het is hier echt heel erg saai

    Waarom zegt iedereen dat Nederland saai is? Een beetje trots zijn op je land mag gerust wel. (;
    Ik vind Nederland wel heel mooi en ik ben blij dat alles hier goed geregeld is. Jammer alleen dat er 17 miljoen mensen wonen (het is altijd druk!). En het weer is altijd heel wisselvallig. Vreselijk irritant. ^^

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 14:24 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    Waarom zegt iedereen dat Nederland saai is? Een beetje trots zijn op je land mag gerust wel. (;
    Ik vind Nederland wel heel mooi en ik ben blij dat alles hier goed geregeld is. Jammer alleen dat er 17 miljoen mensen wonen (het is altijd druk!). En het weer is altijd heel wisselvallig. Vreselijk irritant. ^^


    Sorry. Ik ben niet echt trots op dit landje hoor :') Zou het liefste direct weggaan, maar goed.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    (...)

    Sorry. Ik ben niet echt trots op dit landje hoor :') Zou het liefste direct weggaan, maar goed.


    Hm, oké. Dat kan natuurlijk. ^^
    Maar ik zeg toch maar even dat ik blij ben dat ik in Nederland woon. Ik heb nog nooit honger gehad en ik weet dat als ik ooit zonder werk kom te zitten, ik toch wat geld van de overheid krijg om rond te kunnen komen. En ik ben blij dat ik naar school kan en dat ik schoon water uit de kraan kan drinken. Bovendien is Koningsdag de leukste dag van het jaar en als Nederland moet voetballen staat het hele land op z'n kop. Ook al wil ik niet in Nederland blijven wonen, het zal toch altijd mijn "thuis" blijven en daar ben ik ontzettend blij mee. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik ben echt eens met bovenstaande (al zou ik wel in Nederland willen blijven)

    Ik ben ook wel trots op landje! Zeker na wat je gezien heb na dat vliegtuigongeluk. Het mag dan niet altijd lekker weer zijn, maar het kan altijd erger! En ik ben dol op het eten hier!! Buitenland vind ik het eten altijd zo saai en vies, zeker het ontbijt van de italianen... Brrr zo vies zoet..


    It's never gonna happen, Guys.

    Gezien de AOW leeftijd en de belastingen zou ik liever in Griekenland willen zijn.
    Hoewel betreft belastingen je bijna overal beter zit dan in Nederland. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ja zoals iedereen al vermeld, Nederland heeft inderdaad niet het fijnste klimaat. Maar Nederland heeft wel zijn voordelen, zo is het met uitkeringen goed geregeld en zijn Nederlandse kinderen over het algemeen het gelukkigst. Ik weet niet hoe het in Griekenland zit maar in Nederland kan je ook goedkoop studeren. Ik denk dat mensen wel met je zouden willen ruilen maar ik denk dat je dat bijna met alle landen hebt, wanneer je in Griekenland woont wil je liever ergens anders wonen en andersom. Mag ik vragen hoe je Nederlands hebt geleerd en hoe je bij deze site bent gekomen?


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Nederland is tof. Iedereen die zegt dat ze ergens anders willen wonen weten toch niet hoe het is om daar te wonen, dus dat is nogal simpel gezegd. Bovendien hebben wij het echt niet slecht. Ga maar mooi naar de VS, daar krijg je twee weken vakantie per jaar. :W
    Misschien is het boek The Fault in Our Stars leuk om te lezen, daar gaan de hoofdpersonen namelijk een tijdje naar Amsterdam. Zij zien het dus ook vanuit de ogen van een toerist.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 15:44 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Misschien kan ik als Belg een beter objectief beeld van Nederland geven (of toch hoe ik het zie):
    Nederlanders lijken een groot samenhorigheidsgevoel te hebben. Ze zijn erg vriendelijk en spreken je gemakkelijk aan op straat (in België wordt er amper 'hallo' gezegd tegen een onbekende). Bovendien zijn de verkopers in winkels gewoon eerlijk, terwijl ze hier alles zouden doen om je iets te laten kopen terwijl ze weten dat je er eigenlijk niets mee kan doen.


    Has no one told you she's not breathing?

    Edd schreef:
    Nederland is tof. Iedereen die zegt dat ze ergens anders willen wonen weten toch niet hoe het is om daar te wonen, dus dat is nogal simpel gezegd. Bovendien hebben wij het echt niet slecht. Ga maar mooi naar de VS, daar krijg je twee weken vakantie per jaar. :W
    Misschien is het boek The Fault in Our Stars leuk om te lezen, daar gaan de hoofdpersonen namelijk een tijdje naar Amsterdam. Zij zien het dus ook vanuit de ogen van een toerist.


    Ik ben het met jou eens maar de zomervakantie in Amerika is 10 weken.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.