• Ja, jullie kennen het wel. 't Is drie uur 's nachts, je ligt te woelen en bent véél te wakker voor dit uur. Opstaan en een boek lezen helpt niet. Paniek voor de volgende dag, want dan moet je vroeg opstaan (tenminste, in de vakantie is halftien al extreem vroeg voor mij, ik sta pas op om kwart voor twaalf of zo omdat ik pas heel laat inslaap :p). Ik heb er serieus elke nacht last van. Niet alleen nu het grote vakantie is en het behoorlijk warm kan zijn met momenten, maar ook tijdens school, al is dat dan meestal minder erg omdat ik zo moe ben overdag dat ik wel móét slapen. Alleen wordt het, doordat ik nu ook uit kan slapen, steeds erger en slaap ik pas in tegen vier uur of zo, en dan echt pas nadat ik een hele tijd van die rustige muziek heb zitten luisteren en uren in het donker heb liggen staren. Ongelofelijk kut vind ik dat. Dus is mijn vraag nu aan jullie, wat is jullie ultieme middel als jullie niet kunnen slapen 's nachts? Hebben jullie er ook zo'n last van of ben ik de enige? Alvast bedankt. ^^

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 17:04 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Melatonine is mijn nummer 1 oplossing, en dit hoeft niet per sé met voorschrijving te gebeuren (:


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik heb ook heel erg vaak dat ik urenlang wakker lig en ja, het is vreselijk. Ik drink vooraf altijd wat thee, daarna ga ik een beetje zitten dagdromen om tot rust te komen en uiteindelijk val ik dan altijd wel in slaap (op een gegeven moment merk je dat je je hoofd dus niet meer bij de dagdroom kan houden).
    Maar als je zo een nacht hebt dat je alleen maar zit te malen in gedachtes, of je bang of verdrietig bent. Dan helpt het voor mij om een boek te lezen (dat werkt voor jou dus jammer genoeg niet), spelletjes te spelen met mijn telefoon, of op internet rondkijken (facebook etc.) zodat mijn aandacht naar iets totaal anders gaat. Op een gegeven moment word ik dan moe van die bezigheid en dan val ik al snel in slaap.

    Ik weet niet precies of jij een gedachtenmaler bent of gewoon iemand die de slaap totaal niet vat. Voor beide gevallen, zijn dit dus mijn oplossingen (die overigens niet altijd helemaal hun werk doen). Misschien kan dit je helpen?

    [ bericht aangepast op 2 aug 2014 - 13:16 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik merk wel dat ik pas rond half een ga slapen en ben rond tienen wakker das laat voor mij.

    Ikzelf probeer dan aan niets te denken alleen mijn ademhaling. Zo diep mogelijk in en uit ademen. Trucje van yoga geleerd vijf zes se in en uitademen

    Of bij mij helpt ook doen alsog ik slaap. Klinkt gek maar dan vak ik in slaap


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb daar al mijn hele leven lang last van, mede door mijn ADHD. Maar ik snap dus dat het enorm irritant is. Wat mij erg helpt is om juist níet te proberen om in slaap te vallen. Meestal wandel ik even door het huis of ik ga naar beneden om te drinken en daarna te lezen -- uiteindelijk word je dan toch moe. c:


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ik heb een lichte ADHD maar ik kan mezelf inhouden.
    Ik lig altijd maar te woelen in bed, ik slaap niet echt ik sta altijd op de wacht, ik heb een onbetrouwbare buurt.
    Als ik iets hoor sta ik op, dat is best gevaarlijk van me maar ik doe het, omdat ik anders toch niet zou kunnen slapen...
    meestal is er niets, misschien soms een paar katten die over het dak lopen.


    You dare to gaze upon me?

    Zorg voor regelmaat, probeer elke avond rond dezelfde tijd te gaan slapen. Zoals enkelen al zeggen; doe oefeningen, maar niet vlak voordat je - je bed induikt. Vermijd inspannende bezigheden, inclusief het kijken naar drukke tv-programma's, het voeren van zware gesprekken, . . .
          Kruidenthee of warme melk drinken kan eveneens helpen, alleen vermijd cafeïne (en alcohol, vanzelfsprekend). Neem een warm bad. Zorg voor gedempt licht; fel licht prikkelt de hersenen tot waakzaamheid.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    vroeger opstaan, ritme aanhouden, je computer op tijd wegleggen (echt doen hoor), seks hebben/masturberen, en als dat alles niet werkt, slaappil.
    Bron: ik heb van november tot februari telkens 1 uur per nacht geslapen, dan kreeg ik eerst vreselijke pillen waar ik paniekaanvallen van kreeg, maar nadien een lichte versie (stillnoct) en it works like a charm. Ik slaap zowaar.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ohja wat Grizzly zegt.

    Seks. :'D


    I long for this feeling to not feel at all.

    Yeah dat weet ik dan ook weer, nu alleen nog aan een jongen raken dan. xd


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik herken dit zo erg, en ik weet ik ook meteen wat het probleem is. Doordat je altijd zo laat slaapt en opstaat, heeft je lichaam en ander ritme aangenomen. De enige manier om dit ritme te doorbreken, is om een keertje vroeg op te staan. Zet bijvoorbeeld je wekker om tien uur en ga er dan ook meteen uit. Ook al heb je maar vijf uur geslapen: dan ben je vandaag maar iets minder helder, je moet echt op tijd wakker worden.
    Ook als je de hele dag in de tuin zit, of achter de computer kun je slecht inslapen omdat je gewoon nog niet moe bent. Je doet eigenlijk niks wat je lichaam moe maakt. Doe dus ook genoeg overdag. Ga een rondje fietsen, help mee in huis met zware werkjes, etc. Ik hoop dat het helpt ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Oh, ik heb hier ook zo veel last van! Ik kan je wel vertellen wat bij mij helpt, maar je moet uiteraard je eigen manieren vinden, het is bij iedereen anders. Ten eerste: niet in paniek raken, want dan slaap je sowieso niet meer. Blijf gewoon rustig liggen en denk 'ik ben nu ook al aan het rusten'. Iemand heeft me ooit gezegd dat als je een half uur wakker ligt, je al op moet staan, dus daar probeer ik me nu ook aan te houden. Ik sta op, ga een glas water drinken en begin iets te lezen. Geen spannend boek, want dat helpt niet. Lees de krant, dat helpt bij mij altijd.
    Dan zijn er ook wat oefeningetjes die je in bed kunt doen. Heel je lichaam ontspannen, al de gedachten laten gaan... Ik beeld me de laatste tijd vaak in dat ik me mee maat voeren door de golven, zo ben ik al een paar keer in slaap gevallen, maar je moet dus zelf uitzoeken wat werkt.
    And last but not least: probeer op tijd op te staan. Als je later en later blijft opstaan, lukt het waarschijnlijk ook niet om in slaap te vallen en is heel je ritme verstoort.
    Succes!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.