• Jawel, weer een gedicht. :') Deze had ik oorspronkelijk geschreven voor de Poem of the Month competitie van deze maand, waarvan het thema 'afscheid' was, maar ik was hem helemaal vergeten in te leveren dus zet ik hem nu maar online. :Y)

    Doodgeboren

    Haar oogjes hebben nooit gezien
    Haar huid is dof en grijs
    Zelfs in haar piepkleine gedaante
    Lijkt ze zo oud, zo moe, zo wijs

    Mama huilt, ze huilt zo hard,
    Ze krijgt geen lucht meer van de pijn
    Tranen vallen op de baby
    Alsof ze van haar kindje zijn

    Papa denkt dat ze moet huilen
    Omdat afscheid moeilijk is
    Maar mama schudt haar hoofd en zegt:
    “Het is het afscheid dat ik mis

    Het is de kus die ik haar geef
    Als ze zegt, 'blijf nou bij mij!'
    Op die eerste enge schooldag
    Zonder mama aan haar zij

    Het zijn de ramen in de bus
    Waarnaar ik zwaai als ze vertrekt
    Op schoolkamp of vakantie
    Zelfs als haar raampje is bedekt

    Het zijn de foto's in een boek
    Van toen ik haar nog moest verschonen
    Die ik slikkend aan haar meegeef
    Als ze op zichzelf gaat wonen”

    Ze veegt haar tranen weg en zegt:
    “Ze blijft mijn kleine griet”
    En drukt haar flink tegen zich aan
    Want afscheid nemen, kan ze niet


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wow. Prachtig.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wow!
    Dit is gewoon zo mooi dat ik er tranen in m'n ogen van kreeg en ik heb nu kippenvel.
    Pfew!
    Dat bewijst maar hoe mooi ik het vind!


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Nagusamu schreef:
    Wow!
    Dit is gewoon zo mooi dat ik er tranen in m'n ogen van kreeg en ik heb nu kippenvel.
    Pfew!
    Dat bewijst maar hoe mooi ik het vind!


    Wauw, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Dank je wel. (: En dank je wel Lotta, natuurlijk. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Er zijn mensen die kunnen dichten – ingewikkeld en prachtig en met dure woorden. En dan kom jij aanzetten met een prachtig, bijna – dit is alles behalve een belediging – kinderlijk eenvoudig gedicht. Ik lees jou gedichten veel liever dan die eerste soort.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2014 - 20:18 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wauw, ik heb helemaal kippenvel en een brok in mijn keel. Echt een prachtig gedicht.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Caraphernelia schreef:
    Wauw, ik heb helemaal kippenvel en een brok in mijn keel. Echt een prachtig gedicht.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Caraphernelia schreef:
    Wauw, ik heb helemaal kippenvel en een brok in mijn keel. Echt een prachtig gedicht.


    wat was dit ookalweer

    Kippenvel.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Dankjewel iedereen. (:

    @Hamartia: Ik ben eigenlijk juist heel erg blij om dat te horen, want ik probeer altijd de boodschap zo simpel maar duidelijk mogelijk over te laten komen. Blijkbaar is dat dus gelukt. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Dankjewel iedereen. (:

    @Hamartia: Ik ben eigenlijk juist heel erg blij om dat te horen, want ik probeer altijd de boodschap zo simpel maar duidelijk mogelijk over te laten komen. Blijkbaar is dat dus gelukt. :Y)



    Zeker, zeker, zeker, zeker, zeker wel. c:


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Prachtig gedicht! Echt heel mooi, ik heb niks anders te zeggen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Speechless.

    Nagusamu schreef:
    Wow!
    Dit is gewoon zo mooi dat ik er tranen in m'n ogen van kreeg en ik heb nu kippenvel.
    Pfew!
    Dat bewijst maar hoe mooi ik het vind!


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Wauw, erg mooi en ontroerend.


    You are beautiful, you are love.

    Prachtig gewoon!


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe