• Welcome to Chigago!




    Vele jaren lang hebben alle zestienjarigen een factie moeten kiezen waarbij ze de rest van hun levens wilden horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Amity, Candor, Dauntless en Erudite. De dag voor de keuze maakt iedereen een test, genaamd de persoonlijkheidstest, daaruit komt de factie waar je het beste bij past en daarna was je vrij om te kiezen. Maar dit jaar is het anders: je komt bij de factie die uit je test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een fout in de computers komt iedereen in de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus de verkeerde mensen worden vermoord. Een enorme chaos breekt uit.


    Rollen:
    Abnegation:
    - Gereserveerd • HorseQuinsy
    - Gereserveerd • Poolster
    -
    -

    - Tim Everland • Abnegation • KLAINEISBACK
    - Jonathan Tarly • Dauntless • Nuevo
    -
    -


    Amity:
    - Florene Hanna Yale • Dauntless • Poolster
    - Maya Dana Fedes • Amity • KLAINEISBACK
    - Gereserveerd • HorseQuinsy
    - Arya Winston • Divergent • argetxadurna

    - Gereserveerd • Redrosex
    - Tom Everland • Divergent • KLAINEISBACK
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway Dawnse • Divergent • argetxadurna
    - Gereserveerd • HorseQuinsy
    - June Haley Westfield • Divergent • Poolster
    - Allisa Delangel • Erudite • Nuevo

    - Callum Jones • Divergent • argetxadurna
    - Bras Dolloway • Dauntless • Amourable
    -
    -


    Dauntless:
    - Katharina Sarah Westfield • Divergent • Poolster
    - Gereserveerd • Redrosex
    - Chrystal Bell • Abnegation • Jinhto
    - Elisa Andrews • Dauntless • argetxadurna

    - Jack Vecs • Dauntless • KLAINEISBACK
    - Quinten Deloi • Dauntless • argetxadurna
    -
    -


    Erudite:
    - Suzanna Alicia Hale • Divergent • Poolster
    - Gereserveerd • HorseQuinsy
    - Gereserveerd • Kit
    -

    - Julian Evans • Divergent • argetxadurna
    - Gereserveerd • Redrosex
    - Tarquin Miles Leander • Candor • Amourable
    -


    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Testuitslag:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:
    Afbeelding:


    Regels:
    • Hou het gezellig
    • Minimaal 200 woorden per post
    • Vul je rol zo snel mogelijk in
    • Geen ruzie buiten de RPG om
    • Geen maximum aan aantal personages maar maak het niet te bond
    • Bemoei je alleen met je eigen rol
    • Maximaal 10 Divergent

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 22:03 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Jonah is af!

    @Poolster, zijn er ook inwijdingsceremonies? Daar moest ik net ineens aan denken. Van Dauntless weet ik het wel, maar de rest.

    Nuevo schreef:
    @Poolster, zijn er ook inwijdingsceremonies? Daar moest ik net ineens aan denken. Van Dauntless weet ik het wel, maar de rest.

    Bij Candor krijgen ze een waarheidsserum,
    Over de inwijding bij Amity wordt niet veel verteld, maar het heeft iets te maken met zingen en fruitplukken.
    Bij Abnegation zijn ze pas volwaardige leden als ze 30 dagen vrijwilligerswerk hebben gedaan.
    En al laatste Erudite, ook over deze inwijding is niet veel bekend maar, als ik het me goed herinner moeten ze hier een bepaalde intelligentietest halen om toegelaten te worden.

    Dit kan ik me herinneren uit de boeken, of het helemaal klopt weet ik niet.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 13:01 ]


    “Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!” - The Doctor

    of we houeden gwn de inwijdingen die we bedacht hadden ;P dat waren deze:


    Abnegation:

    De inwijding van Abnegation bestaat uit drie fases:

    Fase een: Jezelf opofferen voor de ander is het belangrijkst, daarom krijg je simulaties met situaties waar je jezelf in kan opofferen. Je weet tijdens de simulatie dat je in een simulatie zit en daardoor is deze fase niet heel moeilijk. Fase een duurt een week lang.

    Fase twee: Als je fase een hebt gehaald kom je in fase twee, in deze fase moet je drie dagen lang de factielozen helpen. Je krijgt voor elke goede daad punten en die punten bepalen uiteindelijk of je door bent naar de volgende fase. Je moet om door te gaan minimaal honderdvijftig punten hebben.

    Fase drie: De overgebleven mensen gaan naar fase drie. In fase 3 moet je drie dagen in een kamer met spiegels zitten, elke keer dat je in de spiegel kijkt krijg je drie minpunten. De minpunten gaan van de punten af die je in fase 2 hebt gehaald. Uiteindelijk bepalen die punten wat voor werk je krijgt. In fase 3 vallen er geen mensen af.


    Erudite:

    Fase een: Iedereen krijgt een soort test. Waarin allerlei vragen gesteld worden, hiermee kunnen ze je intelligentie testen. Je word op alle onderdelen die je doet beoordeeld en het onderdeel waar je het hoogst op scoort. Daar kan je mee verder in fase twee. Scoor je voor een onderdeel onvoldoende lig je eruit.

    Fase twee: Het onderdeel waar je het hoogst op heb gescoord is fase een, ga je gebruiken in fase twee. Met dat onderdeel ga je een project maken. De opdracht zal gemaakt worden in duo's en er kunnen punten mee verdient worden. Scoor je onder de zeven? Dan lig je eruit.

    Fase drie: Bij deze opdracht kunnen ook weer punten verdient worden. Bij deze opdracht moet je zelf iets uitvinden. Ook deze opdracht mag in duo's gemaakt worden. Hoe hoger je totale puntenaantal hoe hoger je beroep word.


    Candor:

    Fase een: In fase een krijg je een cursus om te leren hoe je leugenaars 'ontmaskerd'. Na deze cursus moeten de andere aspiranten iets zeggen wat waar is en wat ze liegen, je krijgt punten voor de hoeveelheid die je goed hebt. Als je te weinig hebt dan val je af.

    Fase twee: Je moet een week lang een leugendetector hebben, elke keer dat je liegt krijg je een minpunt, dat gaat af van je punten van fase een. Als je meer dan tien keer hebt gelogen val je af. De score die je uiteindelijk hebt, bepalen welk werk je krijgt.

    Fase drie: In fase drie krijg je ht waarheidsserum ingespoten en dan mogen de anderen aspiranten je vragen stellen. In deze fase valt niemand af.

    Amity:

    Fase een: Je moet aardig tegen iedereen blijven ook al doen hun niet aardig tegen jou. Daarom mogen mensen gemene dingen tegen je zeggen en je moet aardig terug blijven. Als je te vaak niet aardig bent geweest moet je weg.

    Fase twee: Iedereen wordt in groepjes van drie verdeelt, je moet met je groepje een week lang een plantage gaan verzorgen. Degene die het het minst goed hebben gedaan vallen af.

    Fase drie: Je krijgt een probleem wat je moet oplossen met een ander groepje dan in fase twee. Wie het probleem het beste oplost en zonder geweld krijgt de meeste punten. Deze punten bepalen welk werk je krijgt.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    @argetxadurna, dat is echt handig!
    @Poolster, zou ik nog een personage mogen? Het liefst een meisje, maar aangezien ik denk dat je wel meer behoefte hebt aan jongens momenteel: Doe maar een jongen. Dan ga ik nog even bedenken waar, al wordt het sowieso Erudite, Dauntless of Amity.

    Nuevo schreef:
    @argetxadurna, dat is echt handig!
    @Poolster, zou ik nog een personage mogen? Het liefst een meisje, maar aangezien ik denk dat je wel meer behoefte hebt aan jongens momenteel: Doe maar een jongen. Dan ga ik nog even bedenken waar, al wordt het sowieso Erudite, Dauntless of Amity.


    Oke :)


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Poolster schreef:
    (...)

    Oke :)


    Yeeh, je bent er weer! Ik heb zo weinig te doen dat ik de hele tijd rond kan hangen op quizlet.

    Nuevo schreef:
    (...)

    Yeeh, je bent er weer! Ik heb zo weinig te doen dat ik de hele tijd rond kan hangen op quizlet.


    Haha


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Ik wil op zich ook nog wel een jongen maken voor een factie die weinig personages heeft.


    “Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!” - The Doctor

    Amourable schreef:
    Ik wil op zich ook nog wel een jongen maken voor een factie die weinig personages heeft.


    Candor zou fijn zijn :)


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Vanavond zal ik een begin maken ^^


    “Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!” - The Doctor

    nog ergens persoontjes voor nodig? wil er wel 1 maken :D vind rpg verslavend xD


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    argetxadurna schreef:
    nog ergens persoontjes voor nodig? wil er wel 1 maken :D vind rpg verslavend xD


    Van mij mag t, ik zet vabavond iedereen ervij


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    typaids? :P


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Maximaal aantal Divergent is aangepast naar tien


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."