• Welcome to Chigago!




    Vele jaren lang hebben alle zestienjarigen een factie moeten kiezen waarbij ze de rest van hun levens wilden horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Amity, Candor, Dauntless en Erudite. De dag voor de keuze maakt iedereen een test, genaamd de persoonlijkheidstest, daaruit komt de factie waar je het beste bij past en daarna was je vrij om te kiezen. Maar dit jaar is het anders: je komt bij de factie die uit je test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een fout in de computers komt iedereen in de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus de verkeerde mensen worden vermoord. Een enorme chaos breekt uit.


    Rollen:
    Abnegation:
    - Gereserveerd • HorseQuinsy
    - Gereserveerd • Poolster
    -
    -

    - Tim Everland • Abnegation • KLAINEISBACK
    - Jonathan Tarly • Dauntless • Nuevo
    -
    -


    Amity:
    - Florene Hanna Yale • Dauntless • Poolster
    - Maya Dana Fedes • Amity • KLAINEISBACK
    - Gereserveerd • HorseQuinsy
    - Arya Winston • Divergent • argetxadurna

    - Gereserveerd • Redrosex
    - Tom Everland • Divergent • KLAINEISBACK
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway Dawnse • Divergent • argetxadurna
    - Gereserveerd • HorseQuinsy
    - June Haley Westfield • Divergent • Poolster
    - Allisa Delangel • Erudite • Nuevo

    - Callum Jones • Divergent • argetxadurna
    - Bras Dolloway • Dauntless • Amourable
    -
    -


    Dauntless:
    - Katharina Sarah Westfield • Divergent • Poolster
    - Gereserveerd • Redrosex
    - Chrystal Bell • Abnegation • Jinhto
    - Elisa Andrews • Dauntless • argetxadurna

    - Jack Vecs • Dauntless • KLAINEISBACK
    - Quinten Deloi • Dauntless • argetxadurna
    -
    -


    Erudite:
    - Suzanna Alicia Hale • Divergent • Poolster
    - Gereserveerd • HorseQuinsy
    - Gereserveerd • Kit
    -

    - Julian Evans • Divergent • argetxadurna
    - Gereserveerd • Redrosex
    - Tarquin Miles Leander • Candor • Amourable
    -


    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Testuitslag:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:
    Afbeelding:


    Regels:
    • Hou het gezellig
    • Minimaal 200 woorden per post
    • Vul je rol zo snel mogelijk in
    • Geen ruzie buiten de RPG om
    • Geen maximum aan aantal personages maar maak het niet te bond
    • Bemoei je alleen met je eigen rol
    • Maximaal 10 Divergent

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 22:03 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Helloow:)
    Ik wil mijn Amity& Candor persoontjes wel houden
    Ik ben bang dat het anders toch weer te veel personages worden voor mij:)


    be gay do crimes

    HorseQuinsy schreef:
    Helloow:)
    Ik wil mijn Amity& Candor persoontjes wel houden
    Ik ben bang dat het anders toch weer te veel personages worden voor mij:)


    Erudite niet? :(


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Naam: Bras Dolloway


    Leeftijd: 16, 30 augustus
    Testuitslag: Dauntles
    Oude factie: Amity
    Nieuwe factie: Candor
    Innerlijk: Bras is een doorzetter, hij is bereid om te vechten voor zijn doelen en geliefden. Zijn omgeving is belangrijk voor hem, maar ze moeten hem niet proberen tegen te houden of de les te lezen. Hij is behoorlijk koppig en kan af en toe agressief uit de hoek komen. Hij gaat laks met regels om, regels zijn er volgens hem om te breken. Als je Bran goed kent zul je af en toe een behoorlijk vinnige opmerking van hem krijgen, hij is niet op zijn mondje gevallen. Naast zijn misschien wat nonchalante houding richting regels en sociale normen, kan hij wel iedereen opvrolijken door ze mee te nemen op een van zijn bekende avonturen. Als hij vrij is, bevind hij zich het liefst de hele dag buiten om de meest belachelijke dingen te ondernemen. Omdat Bran zich liever niet associeert met de meeste inwoners van Amity is hij behoorlijk kieskeurig wat betreft zijn sociale contacten. Hij is dan ook vaak alleen en daarom sociaal best onhandig, hij heeft niet geleerd hoe hij zich in bepaalde situaties moet gedragen.
    Uiterlijk: Bras vind zijn eigen uiterlijk niet zo belangrijk. Met zijn 1.84 probeert hij zo min mogelijk op te vallen. Zijn donkerbruinen haren laat hij vaak voor wat ze zijn en probeert er niet al te veel aan te zitten. Als hij er al iets mee doet, zet hij ze omhoog. Zijn groenen ogen zijn oplettend maar niet doordringend. Door zijn behoorlijk aanwezige wenkbrauwen en jukbeenderen heeft hij al snel een wat strengere blik die mensen kan afschrikken.
    Geschiedenis: Bras heeft zich nooit thuis gevoelt in Amity, Hij kon zich nooit helemaal perfect gedragen en voelde zich een soort vreemde eend. De vriendelijkheid van de mensen om hem heen kwam nep en gemaakt over, net zoals het zogenaamde gezamenlijke bestuur. Ergens moest het mis gaan en de bom barsten. Bras wil niet aanwezig zijn als deze bom barst en hoopt dan ook dat hij in een andere factie terecht komt. Mede doordat Bras niet de idealen van Amity volgt, is de band met zijn ouders ook niet geweldig. Ze proberen hem wel te begrijpen maar snappen niet dat hij niet inziet dat met alleen maar vrede er geen onenigheid kan uitbreken.Tijdens zijn lessen op school probeert hij dan ook zoveel mogelijk op te letten, om misschien een plek bij Erudite te bemachtigen, alles om 'thuis' weg te komen. Ook was Bras vaak alleen, hij wil niet geassocieerd worden met de gebruiken van Amity en schaamt zich af voor zijn ouders factie.

    Dit is een beginnetje,


    “Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!” - The Doctor

    Poolster schreef:
    (...)

    Erudite niet? :(


    Doe Lissa ook maar xD
    En als ik toch bezig ben, doe ik Reyna er ook nog bij:P
    Maar over 2 weken zal ik wss niet zoveel schrijven...
    Ga naar de derde van gymnasium en doe ook Cambridge erbij, dus krijg het wss heel druk:$


    be gay do crimes

    zou speeltopic beginnen kunnen? :3


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    wanneer beginnen we?


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Mag ik een Dauntless jongen en Eruditie meisje? ^^


    "We accept the love we think we deserve."

    @Poolster is al best wel lang niet meer actief, en toen ik net op haar profiel keek stond er: deze user is niet meer actief. Weet iemand van jullie wat er aan de hand is?









    Naam: Jake Milligan
    Leeftijd: 16
    Testuitslag: Divergent
    Oude factie: Dauntless
    Nieuwe factie: Dauntless

    Innerlijk: Jake is een jongen met een vurige karakter. Hij heeft veel pit en laat zich niet makkelijk uit het veld slaan. Sterker nog, het zou een hele prestatie zijn voor iemand om Jake überhaupt uit het veld te kunnen slaan. Ondanks zijn felle en vurige karakter weet Jake ook zeker wel wat het woord humor inhoud. Hij is in voor een grapje en kan zelf ook nog wel eens kattenkwaad uithalen. Ook is Jake een ontzettende flirt. Hij is een doorzetter en wanneer hij eenmaal een doel voor zijn ogen heeft zal hij tot het uiterste gaan om dit doel te behalen. Jake zal altijd klaar staan voor zijn vrienden en ze helpen in elke strijd. De mensen waar hij echt zielsveel om geeft zal hij alles voor over hebben om ze veilig te houden en te beschermen. Jake is een goede vriend, maar niet iemand die makkelijk vertrouwt. Het zal een hoop tijd en moeite kosten om deze jongen zijn vriendschap voor je te winnen.

    Uiterlijk: Jake heeft vuil blond haar en ijs blauwe ogen. Hij is 1,85 meter lang en heeft een atletische bouw. Hij is vooral gespierd in zijn armen en benen wegens de vechtsporten die hij uitoefent en zijn trainingen. Hij heeft een klein litteken bij zijn rechter ooghoek, veroorzaakt in gevecht door een mes. Voor de rest heeft hij een tatoeage op zijn rechter bovenarm van Dauntless.

    Geschiedenis: Jake heeft altijd samen met zijn moeder alleen gewoond. Zijn vader heeft hij nooit gekend, die heeft hem en zijn moeder verlaten toen Jake nog maar net geboren was. Dit is één van de redenen waarom Jake in de loop van zijn jaren zo verhard is geworden. Hoe ouder hij werd, hoe lastiger. Hij begon mensen onnodig van zich af te bijten en geraakte zelfs in verschillende gevechten. Zijn moeder wilt hem tot de dag van vandaag nog steeds niet vertellen wie zijn vader is. Jake weet ook niet of hij nog steeds ergens in Dauntless is of niet. De mensen om hem heen lijken ook te doen alsof ze niet weten wie zijn vader is. Dit veroorzaakt argwaan bij Jake en een reden waarom hij nu nog vuriger wilt weten wie zijn vader daadwerkelijk is en waarom hij zijn moeder en hem heeft verlaten.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2014 - 15:11 ]


    "We accept the love we think we deserve."






    Naam: Rosabella Evans
    Leeftijd: 16
    Testuitslag: Erudite
    Oude factie: Erudite
    Nieuwe factie: Dauntless

    Innerlijk: Rosabella is een meisje met veel pit. Ze laat niet makkelijk over zich heen lopen en bijt van zich af. Rosabella erg slim en prikt ze snel door raadsels heen. Ze weet problemen snel op te lossen en weet raad met elke situatie. Ook is zij altijd wel in voor een grapje, wat haar soms iets meer afscheid van haar mede factiegenoten die vaak wat serieuzer zijn. Rosabella vertrouwt niet snel en sluit mensen soms ook iets te snel buiten. Alleen zij die willen vechten voor haar vriendschap komen er achter dat ze geen betere vriendin kunnen hebben. Rosabella gaat door het vuur als het gaat om de gene waar zij zielsveel om geeft. Als je eenmaal haar liefde voor je hebt gewonnen is er niet veel dat ervoor kan zorgen dat het verdwijnt. Ze ziet vaak de slechte dingen om die persoon heen niet meer en oogt alleen nog maar naar de goede dingen. Dit kan zowel een zegen als een vloek zijn. Rosabella is iemand die zal vechten voor vrienden en er alles aan zult doen om haar geliefden veilig te stellen.

    Uiterlijk: Rosabella heeft gras groene ogen en middel lang, golvend bruin haar. Wanneer zij lacht zijn er kuiltjes te zien in haar wangen. Rosabella is 1.65 lang en heeft een redelijk tenger postuur. Ze draagt het liefst comfortabele kleding en heeft haar haar vaak los hangen. Ze heeft het niet zo met sieraden, dus die zal je haar ook niet vaak zien dragen.


    Geschiedenis: Rosabella gaat al jaren door in Erudite. Ze is met haar vader en moeder opgegroeid en voelt zich ook echt thuis in Erudite. Wanneer ze echter te horen krijgt dat ze in Dauntless wordt geplaatst staat haar hele wereld op zijn kop. Hoe moet zijn nu in hemelsnaam in Dauntless zien te overleven? Dit lijkt één van de eerste situaties te zijn waar Rosabella echt geen oplossing voor weet te verzinnen, en dat is niets voor een Erudite. Maar wanneer zij zich steeds verder in Dauntless nestelt komt ze er achter dat dit misschien meer haar thuis is dan Erudite ooit voor haar is geweest.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2014 - 15:10 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Nuevo schreef:
    @Poolster is al best wel lang niet meer actief, en toen ik net op haar profiel keek stond er: deze user is niet meer actief. Weet iemand van jullie wat er aan de hand is?

    Misschien heeft ze een ban gekregen? Want er bestaat namelijk al een RPG met precies het zelfde idee.


    "We accept the love we think we deserve."

    Silvanaa schreef:
    (...)
    Misschien heeft ze een ban gekregen? Want er bestaat namelijk al een RPG met precies het zelfde idee.

    Dat was toch ook van haar ?


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Silvanaa schreef:
    (...)
    Misschien heeft ze een ban gekregen? Want er bestaat namelijk al een RPG met precies het zelfde idee.


    Was die rpg niet ook van haar, of dat dacht ik tenminste.
    Btw, mijn meisje komt ook uit erudite, maar ze moet naar candor, dus zullen ze, voordat ze weg moesten, vrienden zijn?

    Mag ik een meisje uit amity?


    Wees jezelf, er zijn zoveel anderen.

    Nuevo schreef:
    (...)

    Was die rpg niet ook van haar, of dat dacht ik tenminste.
    Btw, mijn meisje komt ook uit erudite, maar ze moet naar candor, dus zullen ze, voordat ze weg moesten, vrienden zijn?


    Oh, dat zou best kunnen dat weet ik niet. Dat was echter mijn enige theorie waarom ze niet meer actief zou kunnen zijn.
    Is goed, sounds like a good plan to me ^^


    "We accept the love we think we deserve."